Cirrus 7 Nimbini är maffig Intel NUC i byggsats

Permalänk
Melding Plague

Cirrus 7 Nimbini är maffig Intel NUC i byggsats

Den som tröttnat på kakburksliknande lådor kan se fram emot något betydligt mer kvalitativt när tyska Cirrus 7 presenterar en egen och minst sagt iögonfallande variant av Intel NUC.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ball liten sak!

Permalänk
Inaktiv

Kanske kan bli en liten NUC:a när Skylake kommer till hösten

Permalänk
Avstängd

säger bara en sak hergestellt in Deutschland

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Kostar? Som en BMW?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Snygg och tuff. Hade jag haft användningsområde för en så ...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Grymt snygg! Jag har ingen direkt användning för den, men strunt samma, jag vill ha den.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Det är med andra ord chassits utseende som skiljer sig ifrån Intels? Expansionsmöjligheterna verkar ju vara i par med Intel NUC.

Permalänk
Medlem

Men du! Vilken latjo liten pryl!

Permalänk
Medlem

Vore fräsigt om man kunde använda chassit som kylare, borde gå eller?

Permalänk
Skrivet av Koyaanis:

Vore fräsigt om man kunde använda chassit som kylare, borde gå eller?

Detta står på FÖRSTA RADEN....

Citat:

Nykomlingen heter Cirrus 7 Nimbini och är en passivkyld Intel NUC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Detta står på FÖRSTA RADEN....

Och då kan du med all säkerhet säga att man har en kylardesign som för över värmen från processorn till chassit för att nyttja chassit som kylfläns? Passiv kan innebära att det bara sitter en passiv kylare i chassit, och förmodligen är det just så det är. Vore dock maffigare med ett värmerör och en platta som man sopar fast mot processorn för att sprida ut värmen till chassit.

Permalänk
Inaktiv

Den där design typen med hopsatta skivor har jagbörjat gilla på senare tid. Har ett par gånger funderat på om jag inte skulle ha valt Corsairs kubformade chassi med liknande design.

Nästa bygge kanske.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Finns där inget sånt här chassi till full tower?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Och då kan du med all säkerhet säga att man har en kylardesign som för över värmen från processorn till chassit för att nyttja chassit som kylfläns? Passiv kan innebära att det bara sitter en passiv kylare i chassit, och förmodligen är det just så det är. Vore dock maffigare med ett värmerör och en platta som man sopar fast mot processorn för att sprida ut värmen till chassit.

Från ursprungsbloggen:
"Hergestellt nach dem Vorbild seines großen Bruders cirrus7 nimbus kommt er völlig ohne Lüfter aus, und ist aus modularen Aluminium-Schichten aufgebaut, die den passiven Betrieb selbst unter Volllast gewährleisten."

Google translate:
"Byggd efter modell av sin storebror cirrus7 nimbus han kommer helt fläktlös, och är konstruerad av modulära aluminiumskikt som ger passiv drift även under full belastning."

Det verkar ju som att det är en sån lösning med platta ihopkopplat med chassit på något sätt då. Det finns ju flertalet sådana lösningar för m-ITX redan, så varför inte här

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Snygg och utstrålar kvalite... rätt pris och den är en hit, skulle fungera på lite större format också

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Kan bli denna. Väntat på den nya generationen av NUC:ar men den här verkar som snäppet vassare alternativ

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem

Stilig liten sak. Nånting säger mig dock att den kostar som en månadslön eller två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ser inte fel ut. Har dok inte behov av en men, ser inte fel ut.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Kul sak att försöka hålla ren... tacka vet jag Define Rx

Visa signatur

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av hACmAn:

Ser inte fel ut. Har dok inte behov av en men, ser inte fel ut.

Ungefär min reaktion; Vill ha den! ...Fast till vad?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Stilig liten sak. Nånting säger mig dock att den kostar som en månadslön eller två.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av fizzdan:

Kostar? Som en BMW?

Skickades från m.sweclockers.com

en väldigt billig en då.

gissar att priset på denna hamnar runt 7-8 ungefär. i en användbar konfiguration, men med minimalt av allt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint