Sony avtäcker nya flaggskeppet Xperia Z4

Permalänk
Melding Plague

Sony avtäcker nya flaggskeppet Xperia Z4

I ett pressmeddelande och utan storslagen presskonferens presenterar Sony senaste Xperia Z4, som i mångt och mycket påminner om dagens flaggskepp Xperia Z3.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det var ju inte allt för spännande.?

Permalänk

Riktigt ful och kantig design.

Permalänk

Idioti med glas på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Riktigt ful och kantig design.

tycker precis motsattsen till dig. Tycker Z serien ser väldigt gedigen, stilren och lyxig ut.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Och några större nyheter gentemot trean?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en förbättrad Z3 helt enkelt, hade jag inte redan haft en Z3 så hade jag lätt skaffat denna då med tanken på att Z3 är nog telefonen jag varit mest nöjd med då jag inte haft någon Android lur som har haft lika bra batteritid som denna ( 12 dagar standby med wifi + full synk o.s.v. är helt galet ) förvisso räcker den sällan 12 dagar då men också använder telefonen men brukar få ut 5-7 dagar per laddning och då har skärm varit på i runt 5-6 timmar.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Z3 plus är ett bättre namn. Är ju i princip en uppdate av z3, fast detsamma kan väl sägas om ex HTC One m9 från m8 så...
Egentligen bara Samsung tycker jag som äntligen vågat satsa på en ny design medans de flesta andra tillverkarna kör på med samma designmönster.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Hur lång tid brukar det ta för Z* Compact komma efter en ny Z modell annonseras och kommer ut?

Permalänk
Inaktiv

Kan jag nöjt sitta med min Z2 ett tag till, inte så stor skillnad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marticus:

tycker precis motsattsen till dig. Tycker Z serien ser väldigt gedigen, stilren och lyxig ut.

Sony är den enda tillverkaren, förutom kanske Apple, som förstår sig på design. Fulare telefoner än Samsungs är svåra att hitta.

Permalänk

Hoppas dom ska sälja ut Z3:an nu

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skäggig legend

Jag är en riktig sucker för Sony telefonerna! Snygga, gedigna och samtidigt lätta i handen!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Vattentät, jo tjena.
Verkar vara en stor andel Z3 som tar in vatten.
Ok om de kallat den "vattentålig" eller liknande men men.
Kameran är lite sådär också på Z3, om de förbättrat den så kanske man byter upp till Z4. Avvaktar för mer info.

Permalänk
Medlem

Köpte en Z3 för 2 veckor sen som jag är grymt nöjd med.
Tur det inte är så stor skillnad så det inte började rycka i köp-tarmen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Ser ut att vara en förbättrad Z3 helt enkelt, hade jag inte redan haft en Z3 så hade jag lätt skaffat denna då med tanken på att Z3 är nog telefonen jag varit mest nöjd med...

Jag sitter med en Z1 Compact, men i övrigt säger jag samma sak. Får väl se när nästa compact kommer bara

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Inaktiv

Och så en ultra tack!

Prisa gud för att det inte blev någon fingeravtryckläsare som det ryktades om!

Permalänk
Medlem

WOW Vilken design! *Flyger av stolen*

Vilken är vilken?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon56869:

Och så en ultra tack!

Prisa gud för att det inte blev någon fingeravtryckläsare som det ryktades om!

Fingeravtryckläsare är en onödig gimmick. Tap to wake funkar minst lika bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Sony är den enda tillverkaren, förutom kanske Apple, som förstår sig på design. Fulare telefoner än Samsungs är svåra att hitta.

Intressant påstående.

Samsung Galaxy s6 (ej edge) och iPhone 6 ser nästan likadana ut, bortsett från baksidan och hemknappen.

Jag drar inte alla modeller av en viss tillverkare över en och samma kam. Mina åsikter är riktade mot just den specifika modellen. Z serien tycker jag personligen är för fyrkantig med mycket dödutrymme på ovan och undersidan av skärmen. Det är dock en smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Fingeravtryckläsare är en onödig gimmick. Tap to wake funkar minst lika bra

Skickades från m.sweclockers.com

Fingeravtrycksläsare är det bästa jag använt för att låsa upp min telefon, det bästa är också att man slipper skriva in lösenord överallt och bara loggar in med fingret istället.

Funkar typ 8 av 10 gånger man lägger på fingret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Sony är den enda tillverkaren, förutom kanske Apple, som förstår sig på design. Fulare telefoner än Samsungs är svåra att hitta.

Håller helt med. Sonys telefoner ser stilrena ut.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Och några större nyheter gentemot trean?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen lucka till USB porten, snabbare processor och något tunnare och lättare samt annan placering av högtalarna är vad jag vet iaf.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

En ny kamera hade jag i alla fall hoppats på... Men kan ju hoppas att det kommer till Z4c i alla fall, börjar bli dags att uppgradera för min del.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nisse-Tuta:

Vattentät, jo tjena.
Verkar vara en stor andel Z3 som tar in vatten.
Ok om de kallat den "vattentålig" eller liknande men men.
Kameran är lite sådär också på Z3, om de förbättrat den så kanske man byter upp till Z4. Avvaktar för mer info.

Är samma kamera i Z1-4. Och jag tycker den är awesome, bästa mobilkameran jag sett.

Skrivet av rewoX:

WOW Vilken design! *Flyger av stolen*

http://i.ytimg.com/vi/Jn2WIU2Y9ic/maxresdefault.jpg

Vilken är vilken?

Dom ligger i ordning, så Z, Z1, Z2 och Z3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wRRM:

Fingeravtrycksläsare är det bästa jag använt för att låsa upp min telefon, det bästa är också att man slipper skriva in lösenord överallt och bara loggar in med fingret istället.

Funkar typ 8 av 10 gånger man lägger på fingret.

8 av 10 låter skitdåligt.

Men det var främst riskerna man utsätter sig för jag är oroad för. Bara det att lämna ifrån sig biologiska data till något så öppet som en google/apple telefon! För att sedan nämna hur du varje gång bekräftar att det är du som gör absolut allt som händer med mobilen inklusive positionering, transaktioner mm. varje gång du använder den.

Och sen undrar jag hur du gör om när någon annan ska använda din mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Z3 plus är ett bättre namn. Är ju i princip en uppdate av z3, fast detsamma kan väl sägas om ex HTC One m9 från m8 så...
Egentligen bara Samsung tycker jag som äntligen vågat satsa på en ny design medans de flesta andra tillverkarna kör på med samma designmönster.

Ja vilken vågad "ny design"...

http://images.gizmag.com/hero/samsung-galaxy-s6-galaxy-s6-edg...

(S6/S6E/S5)

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

När finns Z4 tab på marknaden då?!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rewoX:

WOW Vilken design! *Flyger av stolen*

http://i.ytimg.com/vi/Jn2WIU2Y9ic/maxresdefault.jpg

Vilken är vilken?

Stilren design, funkar fint allihop. Om jag har något att invända så är det kanske lite onödigt stora kanter runt skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

8 av 10 låter skitdåligt.

Men det var främst riskerna man utsätter sig för jag är oroad för. Bara det att lämna ifrån sig biologiska data till något så öppet som en google/apple telefon! För att sedan nämna hur du varje gång bekräftar att det är du som gör absolut allt som händer med mobilen inklusive positionering, transaktioner mm. varje gång du använder den.

Och sen undrar jag hur du gör om när någon annan ska använda din mobil?

Varför skulle jag lämna ifrån mig telefonen till någon annan? Om det nu skulle vara så går det fortfarande att låsa upp den med en 4 siffrig kod.

Dessutom är det inte apples egna fingerprint software jag använder mest utan jailbreak applikation som låser bland annat appar och annat.