Oneplus slopar inbjudningar för One

Permalänk
Melding Plague

Oneplus slopar inbjudningar för One

Ett år efter lansering och några månader innan efterträdaren anländer öppnar Oneplus portarna för beställning av Android-telefonen One, helt utan krav på inbjudan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

YES äntligen

Permalänk
Medlem

inga mer inbjudningar, men vill man verkligen ha en telefon som är 1 år gammal när man vet att en ny är på gång.

Visa signatur

Corsair Carbid Spec-Alpha|Arctic Liquid Freezer II 240|i9 10900K@5ghz|Gigabyte Z590 UD AC|EVGA GQ 750W|Gigabyte 3070 Vision OC @2100mhz|ADATA 32GB 3200mhz CL14 (4x8GB) |512GB + 1TB NVSE SSD, 2TB HDD, 2x2TB raid0|

Permalänk
Avstängd

Det är ju bara för att kränga iväg så många som möjligt innan nästa modell släpps.

Permalänk
Avstängd

Pajasar. De börjar väl med de igen nu när efterträdaren lanseras. "Vi säljer mobilen men vi låter kunderna lägga ner flera timmar varje vecka för att kunna köpa den". Hade man räknat med alla den tid människorna lade på att ge Oneplus den publicitet dom fick så hade säkert varje människa lagt 15 tusen för den mobilen. Så i slutändan var mobilen jävligt dyr. Nu idag finns det ju redan riktigt billiga mobiler med bra hårdvara så jag tror inte oneplus kommer kunna locka med billiga mobiler längre. Finns ju Xiaomi, Oppo eller varför inte Lg G2 t ex.

Permalänk
Medlem

För sent för att vara bra...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Inte lika lätt att skapa efterfrågan genom exklusivitet när man sålt en miljon lurar

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det är fortfarande en sjukt billig och bra telefon för de komponenterna. Sånna specs går fortfarande för 4000kr+ idag

Permalänk
Medlem

Detta är verkligen minst ett halvår för sent. första tre till fyra månaderna med invites kunde jag gå med på med tanke på hur förmånlig mobilen ändå kändes. Jag köpte en LG G3 32GB i januari för 3200kr, med tanke på det så är inte ens priset vidare motiverande längre. Kommer troligtvis aldrig köpa en One Plus mobil, för jag har aldrig känt mig så billig och utnyttjad. (även trots att jag enbart var med i ett fåtal kampanjer)

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

En "viktig" detalj som Sweclockers inte nämner är att du nu även ska kunna köpa bamboo styleswap cover utan invite.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spawnbadboy:

Det är fortfarande en sjukt billig och bra telefon för de komponenterna. Sånna specs går fortfarande för 4000kr+ idag

Nej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zedarion:

inga mer inbjudningar, men vill man verkligen ha en telefon som är 1 år gammal när man vet att en ny är på gång.

Spelar ingen roll om den är ett år, fortfarande en bra lur speciellt för pengarna.

Skrivet av Alibaba123:

Den kostar ju lika mycket som en Nexus 5, N5 har sämre batteri till exempel, Oneplus har även 3GB RAM jämfört med N5s 2GB. Alltså när den var ny kostade den lika mycket som den gör nu, under 3k men liknande telefoner med liknande specifikationer kostade kanske 5k eller mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Det är fortfarande en sjukt billig och bra telefon för de komponenterna. Sånna specs går fortfarande för 4000kr+ idag

Det finns massvis med telefoner med liknande specs (som säljs i Sverige). Några exempel:
Sony Z2, Z3 Compact
LG G3
Galaxy S4+/Black Edition
Nexus 5 och Moto X2
Nokia Lumia 930

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

64GB minne...

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Monstertelefon till pengarna, samt Cyanogen gör det hela till en riktigt trevlig upplevelse. Riktig trevlig baksida med, även fast det känns fånigt att batteriet inte går att byta trots att man kommer åt och ser det precis som på en Samsung S5 till exempel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Det finns massvis med telefoner med liknande specs (som säljs i Sverige). Några exempel:
Sony Z2, Z3 Compact
LG G3
Galaxy S4+/Black Edition
Nexus 5 och Moto X2
Nokia Lumia 930

Några exempel:

Sony Z2
800:- dryrare (i lager), sämre processor, mindre lagring, lägre upplösning och mindre skärm, mindre batteri.

LG G3
1000-1200:- dyrare för 32GB, sämre processor, mindre batteri

Förstår inte hur du kan jämföra dessa mot One?
Om jag själv inte haft en Galaxy S5 hade det lätt blivit ett köp.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

2850kr för 64gb minne är ju snuskigt billigt... 350kr 16->64gb?! Jag ser inte ens meningen. Dom kunde bara gjort en variant med 64gb och dragit ner på kostnaderna för att ha två varianter. Den skulle ju sålt som smör i solsken oavsett det "högre" priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flukke:

Några exempel:

Sony Z2
800:- dryrare (i lager), sämre processor, mindre lagring, lägre upplösning och mindre skärm, mindre batteri.

LG G3
1000-1200:- dyrare för 32GB, sämre processor, mindre batteri

Förstår inte hur du kan jämföra dessa mot One?
Om jag själv inte haft en Galaxy S5 hade det lätt blivit ett köp.

Samtidigt betalar man för ett lite mer renomerat märke som har färre buggar och bättre kvalite. De första telefonerna av oneplus hade ju en gul skärm, vet inte hur det är nu. Oavsett vad har du rätt om priserna och gemene person får avgöra om 1000kr mer är värt de, men hårdvaran kommer ligga still rätt bra framöver och priserna kommer sjunka. Oneplus kommer tampas med mobiler som har samma specs som deras men med smama pris i princip och nu dessutom kanske märken som LG, samsung, sony. Kolla bara på Z-serien ifrån sony, legat still på 1080p nu ett par generationer och priserna sjunker bara. Snart får man väl en mobil med 1080p för tusen spänn och 32 GB.

När one släpptses hade den otroliga specs till de priset, men nu puttas likvärdiga mobiler ner till de priset och G3 har ju redan 1440p för 4 tusen. Om 1 år den väl nere på 3 tusen. Oneplus kommer åka ner i diket förr eller senare ändå om de fortsätter med sin "vi är billigast och ger mest"-strategi eftersom att bättre hårdvåra kommer bli svårare att ta fram och då stannar teknik upp och nuvarande teknik bli billigare och oneplus tampas med samung,lg, sony, iphone..............GG

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Några exempel:

Sony Z2
800:- dryrare (i lager), sämre processor, mindre lagring, lägre upplösning och mindre skärm, mindre batteri.

LG G3
1000-1200:- dyrare för 32GB, sämre processor, mindre batteri

Förstår inte hur du kan jämföra dessa mot One?
Om jag själv inte haft en Galaxy S5 hade det lätt blivit ett köp.

Såvitt jag vet har Z2 och G3 samma CPU som One, nämligen Snapdragon 801.
Z2 har en bättre skärm utan "gul tint" med samma upplösning som One, 1080p.
Z2 har även ett marginellt större batteri, 3100 vs 3200 mAh.
Dessutom betalar man även extra för ett känt märke med bättre support/garantihantering.
Gör lite research innan du kommer med sådana där påståenden,

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

Pajasar. De börjar väl med de igen nu när efterträdaren lanseras. "Vi säljer mobilen men vi låter kunderna lägga ner flera timmar varje vecka för att kunna köpa den". Hade man räknat med alla den tid människorna lade på att ge Oneplus den publicitet dom fick så hade säkert varje människa lagt 15 tusen för den mobilen. Så i slutändan var mobilen jävligt dyr. Nu idag finns det ju redan riktigt billiga mobiler med bra hårdvara så jag tror inte oneplus kommer kunna locka med billiga mobiler längre. Finns ju Xiaomi, Oppo eller varför inte Lg G2 t ex.

Pajasar? Rent företagsekonomiskt är det briljant, billigare PR är svårt att hitta och det har ju givit ett enormt genomslag. Och det i en av de mest konkurrensutsatta och oförlåtande branscherna som finns. Att etablera ett varumärke kostar multum annars! Steve Jobs själv hade varit nöjd med det genomförandet!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Det finns massvis med telefoner med liknande specs (som säljs i Sverige). Några exempel:
Sony Z2, Z3 Compact
LG G3
Galaxy S4+/Black Edition
Nexus 5 och Moto X2
Nokia Lumia 930

"Liknande" specs? Dem är inte ens i närheten, med G3 som ett undantag!

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk

Perfekt, min S3 börjar bli lite gammal nu...:)

Visa signatur

Ghost S1 MkII | ASUS B450-I GAMING | Ryzen 5600x | Noctua NH-L12 | 16GB Trident Z CL14 3200 mhz | Samsung NVME 970 Pro 500GB | EVGA 3080 XC3 | Corsair SF600 Plat | ASUS VG248QE 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaycobicious:

Perfekt, min S3 börjar bli lite gammal nu...:)

Min med, även om jag har fått min S3 Mini att bli riktigt snabb nu med ett rootat KitKat (4.4.4)

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

"Liknande" specs? Dem är inte ens i närheten, med G3 som ett undantag!

Z2 och Moto X2 har väldigt liknande specs med 1080p, S801 och 20 resp. 13 MP kameror. Även Z3 Compact har liknande, förutom skärmen. När det gäller tex Nexus 5 eller Lumia 930 som båda har S800 så är det typ ingen skillnad. s800 och 801 är samma soc's fast med lite olika klockfrekvenser.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Trodde AMD var med på ett hörn först

Visa signatur

I7 4790k - Asus Z97 A - Palit Gtx 1070 JS - 16GB ram - 620 GB SSD - 2TB WD Black - Asus 24" 144hz

Permalänk

Vill man ha en kina nalle är det billigare att köpa direkt från Kina till ett bättre pris än One plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Det är fortfarande en sjukt billig och bra telefon för de komponenterna. Sånna specs går fortfarande för 4000kr+ idag

Sony Xperia Z2, vattentät med möjlighet för expandering via MicroSD, en mer hanterbar skärmstorlek, bättre kamera samt avsevärt bättre support - 2999:-

I övrigt identiska hårdvaruspecifikationer.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Snapdragon 801 är 32-bit, hur tycker ni att man bör resonera vid ett nytt telefon köp?

Finns flera telefoner, te.x Jiayu S3 med en MediaTek MT6752 64-bit och octa core.
Samtidigt så har 801 en högre klockfrekvens... vad säger ni? Vad är mest framtidssäkert?

Permalänk
Skrivet av edvinnn:

Med tanke på att Snapdragon 801 är 32-bit, hur tycker ni att man bör resonera vid ett nytt telefon köp?

Finns flera telefoner, te.x Jiayu S3 med en MediaTek MT6752 64-bit och octa core.
Samtidigt så har 801 en högre klockfrekvens... vad säger ni? Vad är mest framtidssäkert?

Jag har en kollega på jobbet som har en Jiayu S3, den känns väldigt rapp och bra. Känns bra i handen.
Rätt många tillverkare nu från kina som är till att släppa nya lurar med MT6752.

Elephone släpper snart sin P7000 med MT6752, de jobbar på stöd för Cyanid Mod vad jag läst

Permalänk
Medlem

Blev tokhappy när jag såg den här artikeln varit sugen på en oneplus i nån månad nu men ekonomin har inte funnits, nu på torsdag får jag ekonomi och behöver en telefon som är lite mera än min Moto G med bara 8gb minne på, sen att den ska hålla ett tag. Det jag gillar med One+ är att den verkar vara relativt öppen utan behöva roota telefonen. Tänkte köpa mobil nu på torsdag. Men många verkar komma med massa andra alternativ som Z2 osv som oxå ser ut som en bra lur. Stor skärm för mig är bara härligt så inget negativt med one+en men för 2500-3500 +- nån hundralapp vad riktigt kan ni swecare komma överens om skulle vra en bra mobil för mig. Mest bara haft budget mobiler men vill ha en som klarar sig ett tag iallafall.

Pga min längtan efter one+ så ligger den fortfarande på top fast Z2 verkar ha en lite mer nice kamera men alla ericssons mobiler tycker jag ser likadana ut och jag gillar stå ifrån mängden :/

Mvh //Marcus

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)