Nokia dementerar uppgifter om återkomst på mobilmarknaden

Permalänk
Melding Plague

Nokia dementerar uppgifter om återkomst på mobilmarknaden

I ett officiellt uttalande kallar Nokia uppgifterna om ett återinträde på telefonmarknaden för falska och att kommentarer rörande ämnet felaktigt tillskrivits en direktör.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Damn, Jag som hoppats på en ny windows phone.

Permalänk

Synd ändå.. :/

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Medlem

Eller så säger de så för att inte bryta mot nått aval med MS tills det har löpt ut.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Skulle Nokia av nån anledning göra en comeback nångång i framtiden skulle de knappast hoppa på M$ tåget utan helt klart hoppa upp på den snabbt växande (Jolla) Sailfish-tåget istället vilket också skulle ge den platformen en märkbar boost (intresse/resurser) win-win. ^^

Själv utesluter jag inte helt och hållet den idén men det får framtiden visa.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Damn, Jag som hoppats på en ny windows phone.

Jag hoppas på en Lumia-lik telefon med Android.... Byggkvaliten på 930 är fantastisk, precis som kameran. Jag har inget emot WP heller, men är trött på att inte ha vanliga appar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Detta var nog en direktör som ville tjäna lite extra på sina aktier misstänker jag. Gör ett sådant rykte, aktien ökar, de säljer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RPGWiZaRD:

Skulle Nokia av nån anledning göra en comeback nångång i framtiden skulle de knappast hoppa på M$ tåget utan helt klart hoppa upp på den snabbt växande (Jolla) Sailfish-tåget istället vilket också skulle ge den platformen en märkbar boost (intresse/resurser) win-win. ^^

Själv utesluter jag inte helt och hållet den idén men det får framtiden visa.

Frågan är om de vill satsa på en riskfylld plattform igen eller om de hoppar på en stabil sådan.

Jag tror på det senare. Med all säkerhet tror jag att det blir Android för Nokias del i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag hoppas på en Lumia-lik telefon med Android.... Byggkvaliten på 930 är fantastisk, precis som kameran. Jag har inget emot WP heller, men är trött på att inte ha vanliga appar.

Precis.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Gissar att det blir som med surfplattan N1.
Nokia låter ett asiatiskt bolag använda företagsnamnet. I så fall blir det förmodligen en Android-mobil med Z launcher.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Synd, hade Lumia 720 och det var en förbannat välbyggd maskin och med Nokias mjukvara nästintill oslagbar.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem

Tråkigt, jag som hade sett fram emot att ha ytterligare ett bra fabrikat att välja på bland Android lurar...
Nåja kanske nästa år då, när avtalet med Microsoft går ut, sen borde aldrig Nokia gått i säng med Microsoft från början, eller använt WP, så hade Nokias telefoner kanske levt och frodats idag.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Ang. Windows phone...
Är det värt att vänta in 940, finns det nåt spikat datum för den? Är otroligt sugen på en 930 såsom vissa säger så känns byggkvaliten helt otrolig.
Här letat lite och vissa säger runt juli nånstans, men nån som vet mer? Annars så blir det troligen en 930 i slutet av maj.

Att sitta kvar och vänta går förvisso på 940, om det inte ligger för långt bort, min M8 känns som att den sjunger på sista versen nämligen. Batteritid: max 8h, får ladda 2 gånger/dygn as standard. Seeeeeg så in i h*****e.
Så....någon som vet nåt och har några åsikter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Dom kan ju inte komma tillbaka som en Android telefon, då är dom bara en i mängden och Windows har dom nog tröttnat på. Så varför inte en Ios telefon? skulle vara intressant med nått annat än bara Apple.
Välbyggd Ios som är lite billigare, det borde sälja.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Dom kan ju inte komma tillbaka som en Android telefon, då är dom bara en i mängden och Windows har dom nog tröttnat på. Så varför inte en Ios telefon? skulle vara intressant med nått annat än bara Apple.
Välbyggd Ios som är lite billigare, det borde sälja.

För att Apple aldrig kommer låta dem använda Ios?

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Dom kan ju inte komma tillbaka som en Android telefon, då är dom bara en i mängden och Windows har dom nog tröttnat på. Så varför inte en Ios telefon? skulle vara intressant med nått annat än bara Apple.
Välbyggd Ios som är lite billigare, det borde sälja.

Har svårt att tro art Apple säljer sin exklusivitet. Vad är det i så fall som gör dom unika?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Var inte det rykten som spawnades av att Nokia köpte Alcatel-Lucent? Vilket är totalt ologiskt eftersom att Alactel sysslar med core-nät, inte mobiltelefoner. Känns ganska uppenbart vid den här punkten att Nokia, liksom Ericsson gjorde för flera år sedan, vill släppa konsumentprodukter och sälja core utrustning istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leyer32:

För att Apple aldrig kommer låta dem använda Ios?

Skrivet av Adam West:

Har svårt att tro art Apple säljer sin exklusivitet. Vad är det i så fall som gör dom unika?

Visst har ni rätt i det, men hade det gått att fixa så tror jag det hade varit den bästa lösningen för Nokia.
Sen kanske Apple är intresserad av den billigare marknaden där Android dominerar fullständigt utan att dom själv vill släppa billigare telefoner.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Skulle Nokia av nån anledning göra en comeback nångång i framtiden skulle de knappast hoppa på M$ tåget utan helt klart hoppa upp på den snabbt växande (Jolla) Sailfish-tåget istället vilket också skulle ge den platformen en märkbar boost (intresse/resurser) win-win. ^^

Det här var den konstigaste kommentaren och förutsägelsen jag läst.

Inte för att det är något fel på Jolla. Hade gärna sett att det växte som alternativ. Finns ju även en viss logik i detta då de har ett gemensamt historiskt ursprung.

Men att motivera valet av Jolla med att det är en starkare platform med större framtida marknadspotential än Windows är ju lite lätt skruvigt.

Microsoft har ju i längden visat sig vara en stark överlevare som fortsätter att tjäna bra med pengar på sin produkter och tjänster (du skriver ju själv, mycket positivt, deras initaler med dollartecken, som en symbol för detta). Detta ger dem uthållighet och finansiella resurser som Jolla inte har närheten av.

De kan också bygga på ett helt ekosystem av produkter och tjänster som fungerar tillsammans. Inte minst med Windows 10 så kommer även en tydlig direkt synergi emellan alla deras Windows-plattformar.

Skrivet av mackanj:

Gissar att det blir som med surfplattan N1.
Nokia låter ett asiatiskt bolag använda företagsnamnet. I så fall blir det förmodligen en Android-mobil med Z launcher.

Japp. Detta är det troligaste.

Skrivet av Sir. Haxalot:

Var inte det rykten som spawnades av att Nokia köpte Alcatel-Lucent? Vilket är totalt ologiskt eftersom att Alactel sysslar med core-nät, inte mobiltelefoner. Känns ganska uppenbart vid den här punkten att Nokia, liksom Ericsson gjorde för flera år sedan, vill släppa konsumentprodukter och sälja core utrustning istället.

Håller med. Nokia vill knappast gå tillbaka till att själva direkt sälja konsumentprodukter.

Chansen att det gör det är lika stor som att Ericsson skulle göra det. Dvs inte omöjligt, men extremt liten.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/