LG G4 med läderbakstycke kan bli snäppet dyrare än Samsung Galaxy S6

Permalänk
Melding Plague

LG G4 med läderbakstycke kan bli snäppet dyrare än Samsung Galaxy S6

Nästa flaggskepp från LG kan bli dyrare än Samsung Galaxy S6 till följd av ett bakstycke i äkta läder, något som försvaras med att priset bör jämföras mot mer påkostade S6 Edge.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jösses vad telefonerna börjar bli dyra nu...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Jösses vad telefonerna börjar bli dyra nu...

Smartphones var dyra från början. Kommer du inte ihåg första Iphone?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Den borde väl bli lite mer stötdämpad av lädret?
Det ser riktigt snyggt ut, bra jobbat LG.

Visa signatur

MB: AsRock Taichi X570 | CPU: AMD 3900X | RAM: 2x Samsung M391A2K43BB1-CRC 16GB ECC | GPU: ASUS Strix VEGA 64 | NIC: Intel i350-T4 | SSD: 1x Samsung 970 EVO 500GB | SSD: 2x 480GB Toshiba THNSNJ480PCS3 | HDD: 4x WD WD100EZAZ 10TB | PSU: EVGA Supernova G3 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Smartphones var dyra från början. Kommer du inte ihåg första Iphone?

Det kanske dem var men nu när det finns telefoner med nästan top-end specs för ~4000-4500kr så är 7000-8000kr lite väl mycket. Kanske bara jag som tycker att det inte alls är värt att spendera 7-8000kr på en telefon oavsett hur gudomlig den är...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte den här inflationen bland telefoner :/
Toppmodellerna kostar ju som en bra dator nu...

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem

Läder lär ju bli rätt fult och slitet efter ett tag. Suger åt sig fett och fukt också till viss del även om man impregnerat den. Men det kanske går att byta? Precis som på en klocka.

Permalänk

När prestandan är tillräcklig för de flesta, som den är i dagsläget, försöker man skapa ett behov av något annat. I år verkar det som att tillverkarna satsar på den fysiska upplevelsen.
Glas, metall och läder är det som verkar gälla i vår!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Läder lär ju bli rätt fult och slitet efter ett tag. Suger åt sig fett och fukt också till viss del även om man impregnerat den. Men det kanske går att byta? Precis som på en klocka.

Läder blir ju bara finare när det blir gammalt och slitet.

Permalänk
Skrivet av jonasies:

Läder lär ju bli rätt fult och slitet efter ett tag. Suger åt sig fett och fukt också till viss del även om man impregnerat den. Men det kanske går att byta? Precis som på en klocka.

Läder ska inte se perfekt ut. Sen är det ett vanligt baksideskal och det går säkert att köpa lösa sådana.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Det börjar gå lite för långt med vad en flaggskeppsmodell bör kosta nu tycker jag. Var inte alltför länge sedan dom Android -modellerna låg runt 5-6000:-
Närmare 10k är lite väl magstarkt tycker jag, har ingen aning om vilka exakta priser iPhone har legat på genom åren, utan jag syftar här enbart på Android och diverse.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Adam West:

Det börjar gå lite för långt med vad en flaggskeppsmodell bör kosta nu tycker jag. Var inte alltför länge sedan dom Android -modellerna låg runt 5-6000:-
Närmare 10k är lite väl magstarkt tycker jag, har ingen aning om vilka exakta priser iPhone har legat på genom åren, utan jag syftar här enbart på Android och diverse.

Att kronan har sjunkit kan ingen ha missat. Sen passar säkert vissa på att ta ut lite extra när de har något sådant att gömma sig bakom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Men förhoppningsvis så sänkt priset med 500-1000kr ganska snabbt, Samsungs priser brukar hålla i sig längre som är direkt kopplad till efterfrågan.

Permalänk
Medlem

Samsung verkar ju sälja bättre nu när de tar mer betalt för sina telefoner. Hade de varit billigare så undrar Svensson varför den är billigare än en iPhone, är den sämre? Då köper jag iPhone...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker lädret är väldigt fint, kommer bli en svart eller brun G4 c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fltoig:

Jag gillar inte den här inflationen bland telefoner :/
Toppmodellerna kostar ju som en bra dator nu...

Är det inte fullfjädrade datorer de håller på att bli då?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Så länge det finns en efterfrågan så kommer telefonerna att sälja. Min smärtgräns för vad jag kan betala för en telefon är dock redan nådd sedan tidigare. Tror inte Android kommer bli billigare utan nu är det bara att fortsätta uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Att kronan har sjunkit kan ingen ha missat. Sen passar säkert vissa på att ta ut lite extra när de har något sådant att gömma sig bakom.

Nej absolut inte, det är jag medveten om.
Ett påslag på ca 3000:- beroende på modell, klart dom är nöjda med lite extra påslag för oss konsumenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Är det inte fullfjädrade datorer de håller på att bli då?

Beroende på hur man ser på saken så är de absolut fullfjädrade datorer i dagsläget. Kollar man på definitionen av en dator så har dem varit det länge nu.
Jag kan säga att min galaxy s4 är flera hundra gånger snabbare och starkare än min första dator (machintosh plus).

Jag tycker själv att man borde identifiera smartphones som ultraportabla datorer i dagsläget.

Skrivet av foh668:

Så länge det finns en efterfrågan så kommer telefonerna att sälja. Min smärtgräns för vad jag kan betala för en telefon är dock redan nådd sedan tidigare. Tror inte Android kommer bli billigare utan nu är det bara att fortsätta uppåt.

Det kommer de alltid att göra pga inflation. Men jag förstår vad du menar!

Multi-citation
Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Jag har LG G2 nu och hade Galaxy S2 förr. Jag säger som jag gjorde när Galaxy S3 och 4 kom ut, hoppas aldrig min mobil går sönder. Men vem vet, kanske har nån annan tillverkare släppt en värd mobil med en tvåa i modellnamnet om ett år.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Med RISC processorer, njae :S

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se om dessa läderbakstycken kommer att kunna köpas lösa, bör kunna passa även G3 ser det ut som.

Är ganska mycket dollarn som påverkar priserna just nu och det på all elektronik.
Men betala över 6000:- för en telefon då börjar det ta emot en hel del.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

LG G3 är en bra lur men det verkar som om G4an inte har så mycket nytt att komma med då de hela tiden påpekar att den har ett ska av läder? Är det USPen?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ska bli intressant att se om dessa läderbakstycken kommer att kunna köpas lösa, bör kunna passa även G3 ser det ut som.

Olika mått.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Avstängd

En mobil är ju väldigt utsatt.Den är med överallt man tappar den någon gång förr eller senare.
Har en galaxy s3 nu,med hel display men lite kantstött och sprickor i plasten.Har funderat på att köpa en likadan medans dom går och få tag i. Netonnet 1795 kr.Gav ju 5000 för min när den var hetast på marknaden.:) visst vill jag ju helst ha galaxy S6.Men typ 7000 kr för en mobil nix!!!!

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Samsung verkar ju sälja bättre nu när de tar mer betalt för sina telefoner. Hade de varit billigare så undrar Svensson varför den är billigare än en iPhone, är den sämre? Då köper jag iPhone...

Skickades från m.sweclockers.com

Nya HTC One M9 som lanserades nyligen också kostar mer än S6 standard modellen. Enligt tester så vinner S6 på det mesta.

Permalänk
Medlem

Fan va onödigt. Hoppas det i alla fall inte är riktigt läder, och om det nu är riktigt så hoppas jag att det i alla fall är säkerstäld vart det kommer ifrån,så det inte är hundar och katter som fått sätta livet till. (varit mkt på tapeten sist tiden med läder från hundar som läcker ut på marknaden med andra beteckningar)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

LG G3 är en bra lur men det verkar som om G4an inte har så mycket nytt att komma med då de hela tiden påpekar att den har ett ska av läder? Är det USPen?

Är väl läderbaksidan ock kameran man promotat mest. Är kameran riktigt bra skulle jag kunna köpa en, annars får det bli en z3 när min z1 ger upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Smartphones var dyra från början. Kommer du inte ihåg första Iphone?

iPhone 3G kostade inte mer än efterföljarna kostat vid lansering.

Permalänk
Medlem

Känns som de tävlar om vem som släpper dyrast telefon. Jag gillar inte trenden.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan