Microsoft Build 2015 direktsänds på nätet

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Build 2015 direktsänds på nätet

Under onsdagseftermiddagen går startskottet för Microsofts utvecklingskonferensen Build 2015. På dagordningen står mer om Windows 10 och glasögonen Hololens.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan detta vara RTM version?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Avstängd

Så grymt laddad! Hololens FTW!

"Microsoft ser en framtid i allt från spel och underhållning till virtuella arbetsytor och traditionella nyttoprogram, men har ännu inte presenterat något mer än tidiga koncept över möjliga användningsområden."

Förutom att de har låtit diverse reportrar testa och skriva artiklar om enheten?

http://www.techradar.com/reviews/wearables/microsoft-hololens...
http://arstechnica.com/gadgets/2015/01/21/hands-on-with-holol...
http://www.digitaltrends.com/mobile/microsoft-hololens-first-...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Kan detta vara RTM version?

Nej, de kommer lansera Insider Preview, från tidigare Technical Preview.

Permalänk
Medlem

Precis lagom till när man är hemma från jobbet

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Myskväll!

Permalänk
Inaktiv

Det blir nog en titt på Hololens-delen om jag inte har något annat för mig. Förra visningen var riktigt trevlig så borde vara värt att avvara en stund för detta.

Windows 10 kan bli intressant men hade hellre spenderat kvällen med att installera RTM eller hört mer om MS spel satsningar. Speciellt då för PC/Win10.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

hololens verkar intressant .. känns som en nyhet .. occulus rift o dyl är som att försöka sparka liv i en död häst .. vr-hjälmar dog på 90talet

Permalänk

Jag vill se en produkt och det är den trådlösa mottagaren för Xbox One kontrollen till Windows. Pris och lanseringsdatum på den hade varit kul att få se. Det har inte sagts något om den sen den utannonserades för ett tag sen.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Dumma trafik och jobb...

Vad har jag missat???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Dumma trafik och jobb...

Vad har jag missat???

Ingenting. De pratar bara om saker för utvecklarna.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Ingenting. De pratar bara om saker för utvecklarna.

Ingenting? Azure kommer bli stort, kanske till och med större än Windows! Om resten av Build kan toppa det som dem presenterat nu blir jag förvånad.

Permalänk
Medlem

Det är ju inget stort för den stora massan, bara för utvecklare. För oss andra har de pratat grekiska i en timme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Ingenting? Azure kommer bli stort, kanske till och med större än Windows! Om resten av Build kan toppa det som dem presenterat nu blir jag förvånad.

Aldrig fattat riktigt vad Azure är för något.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Det är ju inget stort för den stora massan, bara för utvecklare. För oss andra har de pratat grekiska i en timme.

Det är trotsallt en utvecklarkonferens

För den stora massan? Azure är definitivt för den stora massan, precis som Linux påverkar allas liv idag, fast i backgrunden, så kommer Azure i framtiden, påverka människors liv i backgrunden. Har svårt att se hur Amazon eller Google ska kunna kontra det här...

Permalänk

Hoppas verkligen att man får se nya Lumia telefoner! 940 och 940XL!

Hoppas verkligen att de kommer se ut som bilderna som visats upp på nätet!

Kolla dessa!
http://news.softpedia.com/news/Microsoft-Lumia-940-XL-Imagine...

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen på nytt flaggskepp!

Permalänk
Medlem

Homerun för MS, Win32/Android/iOS kod till alla Windows 10 mackapärer

Permalänk

Gött alla som är där får en dator av dom.. Hade inte haft något emot att sitta där och svettas!

Permalänk
Medlem

Är det Oprah jag kollar på, delar ut HP Spectre X360 till alla i publiken.

Permalänk
Skrivet av downup:

Hoppas verkligen på nytt flaggskepp!

Jo verkligen! Hade gärna sett ett live demo av en ny telefon iallafall!

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Är det Oprah jag kollar på, delar ut HP Spectre X360 till alla i publiken.

JO, jag hade gärna suttit där och glatt tagit emot en!

Permalänk

Har någon klurat ut vad det är för telefon de använde till demot av Hotell appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Homerun för MS, Win32/Android/iOS kod till alla Windows 10 mackapärer

Hängde inte riktigt med där, kan man bygga appar för IOS direkt i Visual Studio utan något tillägg eller vad var det?

Permalänk

Åh nej... Hoppas man kan stänga av "förslags" delen av startmenyn, gillar inte att bli förslagen appar som jag inte själv letar ut. Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladiesman1337:

Åh nej... Hoppas man kan stänga av "förslags" delen av startmenyn, gillar inte att bli förslagen appar som jag inte själv letar ut. Vad tror ni?

Första jag tänkte på när jag såg det. Inte fan vill jag ha reklam i Windows.

Permalänk

Hoppas verkligen att alla "rekommendationer" går att ta bort helt, både i startmenyn och på låsskärmen. Om reklam ska med är det en deal breaker...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Medlem

Hoppas att man kan bli av med precis allt som Belfiore hittills har pratat om. Synd att han skulle komma in och förstöra (för mig).

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Hängde inte riktigt med där, kan man bygga appar för IOS direkt i Visual Studio utan något tillägg eller vad var det?

Tror inte att du kan bygga för iOS, men iOS utvecklare kan använda deras objective-c kodbas och göra om deras iOS appar till Universal Apps genom att endast lägga till några Windows specifika extensions.