Microsoft Surface Pro 4 lanseras i maj

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Pro 4 lanseras i maj

Sommarlanseringen av Windows 10 betyder inte att Surface Pro 4 måste dröja till dess. Nu skriver Slashgear att hybriden kan se dagens ljus redan i maj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då kanske det blir en surface pro 3 efter sommaren

Permalänk
Master of Overkill

Vi har 15 SP3 på jobbet och det enda folk klagar på är fläkten ibland

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Hur stark är Core M jämfört med nuvarande processor då?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

iPad killer
Eller hur ?

Permalänk

Bra!
Allt borde vara fläktlöst.

Permalänk
Medlem

Aha, dröjer Surface Pro med Skylake ett helt år då? Tråkigt, hade blivit ett köp i höst annars.

Permalänk
Medlem

Hur funkar win10 på en surfplatta?

Köpte en Surface Pro 3 och lämnade tillbaks den pga av Metro.
Gillade idén med Surface men tråkigt nog var mjukvaran skräp, blir det bättre i Win10?
Får bara hoppas att det inte blir samma ockerpris som den nya Atom-modellen.

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Köpte en Surface Pro 3 och lämnade tillbaks den pga av Metro.
Gillade idén med Surface men tråkigt nog var mjukvaran skräp, blir det bättre i Win10?
Får bara hoppas att det inte blir samma ockerpris som den nya Atom-modellen.

Det är ju på touch Windows 8.1 kommer till sin rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Köpte en Surface Pro 3 och lämnade tillbaks den pga av Metro.
Gillade idén med Surface men tråkigt nog var mjukvaran skräp, blir det bättre i Win10?
Får bara hoppas att det inte blir samma ockerpris som den nya Atom-modellen.

Säkert. Win 8.1 är ljuvligt på en Surface. Först då operativsystemet kommer till sin rätt.

Permalänk
Medlem

Core M CPU nja var ju ganska tråkigt, MS borde väntat in Skylake istället som borde kunna kylas passivt.
Tar nog hellre en SP3, eller väntar på SP5 om man vill ha en SP

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Köpte en Surface Pro 3 och lämnade tillbaks den pga av Metro.
Gillade idén med Surface men tråkigt nog var mjukvaran skräp, blir det bättre i Win10?
Får bara hoppas att det inte blir samma ockerpris som den nya Atom-modellen.

Är väl knappast något ockerpris på Surface 3 med tanke på vad man får?
Då är det inte bara en platta utan även en funktionell sådan.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vi har 15 SP3 på jobbet och det enda folk klagar på är fläkten ibland

Har jag haft extremt tur? För min låter ju ingenting jämfört med en stationär dator. Tjejens SP3 låter inte heller. Tycker jag har läst så ofta om högljudda SP3:or nu att jag börjar undra om fläktarna är av kraftigt skiftande kvalité? Antingen det eller jag kort sagt bara inte hör detta oljud?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Svantesson666:

Har jag haft extremt tur? För min låter ju ingenting jämfört med en stationär dator. Tjejens SP3 låter inte heller. Tycker jag har läst så ofta om högljudda SP3:or nu att jag börjar undra om fläktarna är av kraftigt skiftande kvalité? Antingen det eller jag kort sagt bara inte hör detta oljud?

Beror ju på vad du gör.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Har jag haft extremt tur? För min låter ju ingenting jämfört med en stationär dator. Tjejens SP3 låter inte heller. Tycker jag har läst så ofta om högljudda SP3:or nu att jag börjar undra om fläktarna är av kraftigt skiftande kvalité? Antingen det eller jag kort sagt bara inte hör detta oljud?

Finns det rörliga delar lär det finnas ljud.
Kanske helt enkelt inte är så tyst där du använt den? Eller inte pressat den så fläkten behövt jobba.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Har jag haft extremt tur? För min låter ju ingenting jämfört med en stationär dator. Tjejens SP3 låter inte heller. Tycker jag har läst så ofta om högljudda SP3:or nu att jag börjar undra om fläktarna är av kraftigt skiftande kvalité? Antingen det eller jag kort sagt bara inte hör detta oljud?

Det är väl rätt givet att det beror på vad du gör med apparaten?
Flash, 3D-program, med mera, får maskinen att belastas högre och bli varmare.

När du gör grundläggande saker som att surfa, kolla på Youtube, etc så kommer fläkten sällan att snurra alls. Prova att starta en Flash-film eller starta ett 3D-spel så kommer du höra fläkten inom några sekunder.

Skrivet av Oldskool:

iPad killer
Eller hur ?

Vill du kunna arbeta och/eller skapa saker, hellre än att bara titta, så är iPad redan dräpt sedan första generationens Surface.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är väl rätt givet att det beror på vad du gör med apparaten?
Flash, 3D-program, med mera, får maskinen att belastas högre och bli varmare.

När du gör grundläggande saker som att surfa, kolla på Youtube, etc så kommer fläkten sällan att snurra alls. Prova att starta en Flash-film eller starta ett 3D-spel så kommer du höra fläkten inom några sekunder.

Vill du kunna arbeta och/eller skapa saker, hellre än att bara titta, så är iPad redan dräpt sedan första generationens Surface.

Med SP2an är det vid när GPUn som behöver jobba som fläkten varvar upp. När bara CPUn arbetar så behöver inte fläkten varva upp om det nu inte är något större jobb som CPUn behöver beta igenom.

Så man kan få fläktljud även vid Youtube tittande mao. Visst kan detta vara annorlunda med SP3 men jag tror inte det. Vad jag förstått så är SP3 något kinkigare med kylningen jämfört med SP2. Så jag tror du även får fläktljud vid youtube även med SP3.

MS kommer sälja många SP4or.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Köpte en Surface Pro 3 och lämnade tillbaks den pga av Metro.
Gillade idén med Surface men tråkigt nog var mjukvaran skräp, blir det bättre i Win10?
Får bara hoppas att det inte blir samma ockerpris som den nya Atom-modellen.

Du har säkert hört detta förut, men startmeny-ersättare? I likhet med Start8, Classic Shel osv...?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adam West:

Du har säkert hört detta förut, men startmeny-ersättare? I likhet med Start8, Classic Shel osv...?

Håller med. Börjar bli trött på alla bakåtsträvare som öht vägrar testa 1 enda program som löser alla problem de klagar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Du har säkert hört detta förut, men startmeny-ersättare? I likhet med Start8, Classic Shel osv...?

Skrivet av cider123:

Håller med. Börjar bli trött på alla bakåtsträvare som öht vägrar testa 1 enda program som löser alla problem de klagar på.

Ni tycker alltså att t.om på surfplattor ska man plocka bort metro?
Är ju där om något det faktiskt fungerar

Hoppas de har kommit till det läge där Surface pro kan köras utan fläkt, skulle aldrig orka ha en surfplatta med fläkt.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Surface 3(np) är på tok för dyr!

Visa signatur

hehu

Permalänk

Tycker också Surface 3 är lite dyr. Vill man ha den med 4 gig ram, och det vill man, och ett type cover så är man uppe och nosar på 8000 kr. Hur man vrider och vänder på det så är det väldigt mycket pengar för en 11-tums dator med en atom-processor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Håller med. Börjar bli trött på alla bakåtsträvare som öht vägrar testa 1 enda program som löser alla problem de klagar på.

Vem vill ersätta en beprövad, bättre fungerande lösning med något som fungerar sämre, bara för det är nyare och mer "inne"? Om Intel skulle återintroducera 486:an, skulle du byta den i7:a mot den också?

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Jag spelar skitmycket med min SP3 och visst går fläkten igång men att kalla den för högljudd eller den för oväsen ställer jag mig extremt tveksam till. Den hörs men det är verkligen inte mer än så. Därav är jag förvånad. Alla vanliga stationära datorer hörs ju också denna låter ju inte mer utan snarare betydligt mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Jag spelar skitmycket med min SP3 och visst går fläkten igång men att kalla den för högljudd eller den för oväsen ställer jag mig extremt tveksam till. Den hörs men det är verkligen inte mer än så. Därav är jag förvånad. Alla vanliga stationära datorer hörs ju också denna låter ju inte mer utan snarare betydligt mindre.

Vad spelar du om man får fråga?

Fungerar CS GO, DotA 2 etc på i7an tro?

Permalänk
Medlem

Är kluven på om man skall vänta på SP4 eller slå till på en SP3 nu, är så sugen på att köpa en SP3 NU!

Visa signatur

Speldator:
Chassi: Corsair 900D | CPU: Intel i7 2600k | Kylning: Corsair H100 | Ram: Corsair Vengeance 16gb | Grafik: Sapphire Radeon HD 7970 3GB x 2
Laptop:
Modell: Lenovo Thinkpad Yoga | CPU: Intel i7 4600 | Lagring: 256gb SSD | Ram: 8gb | Grafik: Intel HD4400

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WolfZap:

Är kluven på om man skall vänta på SP4 eller slå till på en SP3 nu, är så sugen på att köpa en SP3 NU!

Vänta på SP4 och köp en prisnedsatt SP3. Om det blir Core M på SP4 kommer den max bli lika bra som SP3 och till och med det är ganska osannolikt, inte bättre. Se t.ex. benchmarks där man jämfört Core M på Macbook vs år 2012:s modell av MacBook Air och de har liknande prestanda. Så för en fläktlös design får du gå tillbaka nästan tre år i prestanda.

http://www.anandtech.com/show/9136/the-2015-macbook-review/9

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Vad spelar du om man får fråga?

Fungerar CS GO, DotA 2 etc på i7an tro?

Det blir i princip endast Heroes of Might and Magic III - HD Edition. Kan väl vara så att det spelet inte är tillräckligt tungt för att datorn ska behöva jobba något vidare.

Permalänk
Medlem

Varför hatar alla fläktar?
surface pro 1 och 2 har två fläktar medans 3 har ett...
vetefan hur det kommer gå för 4 då det är passiv kylning..?