Citat:
Ursprungligen inskrivet av Clint Eastwood
Hehe, du har rätt. Fick hem kortet igår, tror du inte att de har använt refrenskylaren och lagt på ytterligare en plastkåpa på kylaren för att dölja att de har TAGIT BORT värmerören!!! (därav den extra bredden på kylaren)
Nu är det två stora jäkla hål där, som man ser rakt igenom....
Vilket jäkla skämt, skiten åker tillbaks till butiken idag.
Kortet klockade skit för övrigt, minnena orkade inte över 880MHz. Precis som mina två Sapphire 4770 som jag provat, minnena är ju klassade att snurra i 1000MHz för tusan.
Bluffmakare är de, först lusa ner webben med recensionsmodeller där minnena gör 1100-1200MHz, sen släppa defekt skit...
AMD = NVIDIA (vad gäller etik)
Uj, det lät ju riktigt surt!
Nog för att fläkten på Sapphires 4770 torde flåsa på minnena ganska bra, men skulle det kunna vara värme som gör att det inte går att klocka mer?
Referenskylaren har ju kylarplattan, och det är väl referenskortet som har testats när minnena klockats upp ordentligt, eller minns jag fel?
Hursomhelst kanske det kunde vara en idé att smacka på några kylare på minnena och se om det ger något? GDDR5
borde ju bli lite varma kan man tycka.
Annars är det väl förstås en klassiker... skicka toppklassprylar till recensenterna och billigast möjliga till slutkunderna. De slipper undan eftersom det inte är någon garanti att det ska gå att överklocka, men det är ju ändå taffligt.