Citat:
Ursprungligen inskrivet av
nVIDIA
Jag skulle faktiskt kunna tänkta mig att betala 300-400:- mer för tex moderkort om det vore tillverkat i Sverige eller något annat EU land!
mvh
Problemet ligger knappast hos den enskilda konsumenten heller, men det är bra att några visar upp modet att kunna betala extra för svenskt/EU-producerat åtminstone. Jag sållar mig till den gruppen också, jag skulle inte ha något emot att betala några hundra extra för t.ex. ett moderkort.
Men i det stora hela så skulle det springa iväg med tusenlappar efter tusenlappar om man börjar räkna in att köpa alla produkter ifrån Sverige, vi pratar ju i stort sett allt som produceras må det vara råvaror eller färdia produkter.
Men jag tror heller inte att det skulle räcka med några hundralappar för att få ett moderkort i samma kvalitetsgrad om det görs i Sverige. Tror det blir väsentligt dyrare än så.
Å andra sidan tjänar tredje världen på att vi handlar från dem och i det korta loppet så tjänar ju vi också på det. I det långa loppet är det ju dock som att sälja sin själ för en femkrona och ett glasspaket.
Men hej vad vi är OT nu