Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Lezziter
Det finns ju Ion 2/Next-gen Ion (eller vad Nvidia vill kalla det), men det är ju en rätt annorlunda lösning där grafikretsen ligger separat utan att prestandan tar något jätteskutt.
"Äldre" i artikeln syftar mest till att plattformen faktiskt ÄR äldre, utan att lägga något direkt värde vid det hela. Som vi skriver är vi mycket imponerade av Fusion som mediaplattform, och vi hoppas på att striden mot nästa generations Atom blir jämn och fin - det är alltid trevligt för konsumenterna!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
WrongTarget
Att Atom är en äldre plattform än Zacate, vad är fel med det uttalandet? Det är ju en äldre plattform.
Vad Intel kommer att släppa och hur detta presterar, vet vi inte (varken om det kommer bil bättre än Zacate eller ej). Var nöjd och glad istället att Zacate levererar idag.
Ser ut som att Asus variant med passiv kylning är den optimala basen för en HTPC i dagsläget.
Jag är nöjd och glad tro mig. Nu är det faktum att Intel inte har något bättre att komma med än 330 och ION. Känns som att det här nämnandet med att den är äldre ska försöka få Atom att inte se så dålig ut för den är ändå 3 år gammal.
Det är snarare Atom som stått still i utvecklingen i 3 år för ingen har haft resurser att ta fram en ny arkitektur förrens nu. VIA har visserligen haft Nano att konkurrera med men den är ofta väldigt svår att få tag på och dyr.
Sen att Oak Trail på något magiskt sätt ska hoppa förbi Zacate tror jag inte på. Intel lär antagligen sikta på att få Atom strömsnålare så att dom kan ta sig in i Tablets och Smartphones. För som det är idag är Zacate strömsnålare än 330 och ION kombon.