Sidan 15 av 17 « Första 5121314 15 1617

Verktyg Visningsval
2011-03-21, 07:07   #421

Elgot

Moderator

Elgots avatar

Plats: Linköping

Registrerad: apr 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av gnurk Visa inlägg
Högerklicka på antingen fram- eller bakåtpilen så hittar du historiken.
Äh, bort med knapparna. Med till exempel firegestures får man upp listan med högerklick + skrollhjul upp.
Elgot är inte uppkopplad
2011-03-21, 07:14   #422

_NsMs_

Medlem

_NsMs_s avatar

Plats: Stenungsund

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tinwe Visa inlägg
Vill du att de andra webbläsarna också ska förladdas, så kan du ju likaväl lägga dem i autostarten, om det nu är den anledningen till att du använder Explorer...
Jag använder explorer för att jag gillar det.
GPU Gainward GTX 670 Phantom
PSU Corsair HX 750W
_NsMs_ är inte uppkopplad
2011-03-21, 08:27   #423

kobb3

Medlem

kobb3s avatar

Registrerad: apr 2009

Citat:
Är det inte precis så det funkar i Firefox 4 med Windows?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aphex Visa inlägg
Tycker punkterna renderas likadant i alla tre.Allt i din beskrivning stämmer även på FF4. snabb är den också
Nej?!? Ifall Firefox inte har ändrat sin design totalt sedan jag senast såg en bild så är dessa inte lika. Såg nu att man endast sparar 1 rad men det är ändå något

FF 4?

Chrome:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tempel Visa inlägg
Uppenbarligen kan du inte konfigurera saker och ting.

Baren längst ner heter status bar. Bocka ur den så visas den inte.
FF4 har tabbarna längst upp och sen kan man alltid klicka på F11 så får du fullskämsläge. Så mao så kan jag som kan konfigurera saker och ting och klarar av att trycka på F11 få till en skärmyta som du aldrig slår. Har du dessutom sett till att välja dölj taskbaren så slipper man den så din webbläsare använder precis hela skärmen. Så just nu när jag skriver det här finns absolut ingenting upptill, absolut ingenting nertill eller på sidorna... Webbläsaren använder exakt hela skärmen och inget förutom innehållet på sidan syns.
Men om du läser inlägget så VILL jag ha status bar men det extremt händigt att bara se den när man håller på länkar! Dessutom VÄLDIGT diskret.

Jag vill inte köra nå jävla helskärmsläge! sitta och trycka på f11 stup i kvarten, nej tack!

Ang längst upp, läs det jag skriver i min post här ovan.
kobb3 är inte uppkopplad
2011-03-21, 08:37   #424

niklas12287

Medlem

niklas12287s avatar

Plats: köping

Registrerad: jan 2010

chrome,
+ Snabbt
+ Lätt att använda
+ Litet
+ Snyggt

- Samlar information om dig själv.
niklas12287 är inte uppkopplad
2011-03-21, 08:52   #425

Tickles

Medlem

Tickless avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: aug 2010

Använder Chrome för att det är snabbt, enkelt och har html5/css3 stöd.
Testade IE9 nu när det släpptes officiellt på deras hemsida och oboy vilken besvikelse. Många saker som var utlovade som inte fungerade, speciellt html5 stödet som man har användning för i sitt arbete. Har dessutom sett lite tester som säger att ie9 skulle vara snabbare än tex chrome vilket jag skulle vilja påstå att man måste ha testat mot chrome 9 eller en sjukt gammal version. för när jag startade igång webbläsarna under tidtagning så vann chrome(9 samt 10) på samtliga sidor i sin laddning...
Hårddisk: | Asus P8Z77-I Deluxe | Intel 2600k | Corsair Vengance 8GB 1600MHz | NVIDIA Gigabyte GTX670 OC 2GB | Samsung 830 128GB | Western Digital Caviar Black 1TB | Corsair H60 idle@30 load@49 | Bitfenix Prodigy Vita |
Tickles är inte uppkopplad
2011-03-21, 09:02   #426

Greenpapw

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Det har varit Chrome sedan lanseringen, och firefox innan dess.

Det har mycket med smak att göra, och ingen gör minimalism, snabbhet och stilrenhet som Google Chrome. Även om både IE9 och FF4 har gjort goda försök och lyckats komma till Chromes nivå rätt grafiskt.

Chrome beter sig också som en modern webbläsare, som uppdateras i stort sätt hela tiden med funktioner som instant search direct i omniboxen vilket gjorde Chrome ännu snabbare.

Ifall man har någon extension til Firefox som inte finns i Chrome's Webstore så kan jag förstå att man inte kan byta men jag kan inte komma på något annat då vi borde alla varar överens om att Chrome vinner på känsla. Sedan kan man kanske oroa sig för Googles allt mer monolitiska ställning då de snart inte finns mycket som Google inte erbjuder (gratis) på nätet. Jag hoppas verkligen att det går bra för Mozilla och Firefox och att det förblir ett populärt och kompetent alternativ.
Greenpapw är inte uppkopplad
2011-03-21, 09:06   #427

McFeast

Medlem

McFeasts avatar

Registrerad: jul 2003

Eldräfven 3.6, något åt det tröga hållet men jag skulle sakna en hel del addons allt för mycket om jag byter läsare.

Har också Chrome installerat som jag använder ibland.

Nu var det ett tag sedan jag testade Opera så jag kanske ska ge den rackarn en chans?
2011-03-21, 09:22   #428

qwerty76

Medlem

Plats: Småland

Registrerad: dec 2003

Kör FF 3.6 och Chrome.

Hade helt bytt till Chrome om "sent to Utorrent webui" hade funnits som tillägg i Chrome.

Så FF blir min etta på grund av tilläggen..
2011-03-21, 09:25   #429

Invectus

Medlem

Plats: sthlm

Registrerad: sep 2003

jag förstår inte kriget om användarna när det kommer till webläsare, hur tjänar dem pengar på något som är gratis? någon som kan förklara?

jag har alltid kört firefox andledningen till detta är att det finns få saker jag stör mig på i FF samt ett härligt urval av addons/plugins som gör min tilvaro lite enklare.
Invectus är inte uppkopplad
2011-03-21, 09:28   #430

gnurk

Medlem

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av McFeast Visa inlägg
Eldräfven 3.6, något åt det tröga hållet men jag skulle sakna en hel del addons allt för mycket om jag byter läsare.
Vad har du för add-ons som inte fungerar i Firefox 4?
gnurk är inte uppkopplad Folding
2011-03-21, 09:29   #431

formerself

Medlem

formerselfs avatar

Gick direkt från Netscape till Opera en väldig massa år sedan. Enda andra läsaren som behövs är IE eftersom den är extremt förlåtande vid usel kodning. Alternativt så anser vissa banker att IE, FX och Safari är säkrare än Opera och låser sin sida till just de läsarna.

Sen så har man ju även kört Opera Mini/Mobile i evigheter också.
formerself är inte uppkopplad
2011-03-21, 09:30   #432

Tempel

Medlem

Tempels avatar

Registrerad: okt 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kobb3 Visa inlägg
Nej?!? Ifall Firefox inte har ändrat sin design totalt sedan jag senast såg en bild så är dessa inte lika. Såg nu att man endast sparar 1 rad men det är ändå något

FF 4?
http://www.jarnesjo.net/wp-content/u.../firefox-4.jpg

Chrome:
http://www.zdnet.co.uk/i/z5/rv/2011/03/chrome_10_2.jpg

Men om du läser inlägget så VILL jag ha status bar men det extremt händigt att bara se den när man håller på länkar! Dessutom VÄLDIGT diskret.

Jag vill inte köra nå jävla helskärmsläge! sitta och trycka på f11 stup i kvarten, nej tack!

Ang längst upp, läs det jag skriver i min post här ovan.
Mot FF4 så sparar du absolut ingenting. Du har lyckats hitat en bild på nån som konfigurerat om sin FF4. FF4 har flikarna längst upp som default och ingen statusbar.
2011-03-21, 09:38   #433

Mocka

Medlem

Mockas avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2004

Testat följande:
IE8 (inget speciellt)
FF 3.6 (riktigt snabb, fungerar bra, flera bra plugins)
Chrome 10 (renderar sidor väldigt långsamt, snygg)

Har kört med FireFox ett bra tag och lär fortsätta med det. Hade förhoppningar på Chrome men eftersom den webläsaren laddar sidor såpass långsamt så behåller jag Eldräven och uppdaterar till version 4 när den är officiellt tillgänglig.
2011-03-21, 09:40   #434

gnurk

Medlem

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tempel Visa inlägg
Mot FF4 så sparar du absolut ingenting. Du har lyckats hitat en bild på nån som konfigurerat om sin FF4. FF4 har flikarna längst upp som default och ingen statusbar.
Tyvärr gäller detta Windows men inte Linux. Mozilla har ännu inte lyckats få till det för oss Linux-användare, utan vi får tills vidare leva med hela topplisten bortslösad till ingen större nytta. Däremot kan man få Chromium att lägga flikarna allra högst upp även i Linux. Antar att detsamma gäller för Chrome.
gnurk är inte uppkopplad Folding
2011-03-21, 09:51   #435

_MmattiasS_

Medlem

_MmattiasS_s avatar

Plats: Hemma

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MyZk0 Visa inlägg
Om du inte har något antivirus program hur kan du då veta om det finns något elaka program installerade på datorn? Alla ger inte popups och reklamerbjudanden i syfte att tjäna lätta pengar..
vad gör de "elaka programmen" då? jag installerade avast och scannade nu och jag hade inget Ändå använder jag utorrent flitigt Men jag håller mig i alla fall borta från, som någon annan skrev här "hmmm barnförbjudet" , och jag gissar att där finns det mycket.
_MmattiasS_ är inte uppkopplad
2011-03-21, 10:22   #436

MyZk0

Medlem

MyZk0s avatar

Registrerad: okt 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av _MmattiasS_ Visa inlägg
vad gör de "elaka programmen" då? jag installerade avast och scannade nu och jag hade inget Ändå använder jag utorrent flitigt Men jag håller mig i alla fall borta från, som någon annan skrev här "hmmm barnförbjudet" , och jag gissar att där finns det mycket.
Det blir ju allt vanligare att datorer infekteras och blir en del av ett så kallad botnet eller bara infekterade med spyware & keyloggers som inte gör mycket väsen av sig annat än att samla information i all tysthet

Din dator kan vara en zombie!
MyZk0 är inte uppkopplad Folding
2011-03-21, 10:32   #437

apamedvapen

Medlem

Plats: \o\

Registrerad: mar 2006

Jag använder Firefox. Kan inte minnas när jag bytte till just Firefox, men tror det var ett tag innan FF2.

jag använder firefox mest för att jag är så van vid just firefox, och för de plugins som finns tillgängliga. Jag vet inte direkt vad folk menar med att firefox är tungdrivet, då det startar rätt så snabbt för mig, och väl när jag startat firefox en gång så startar den alltid lika snabbt alla andra gånger tills jag startat om datorn. Den drar rätt så mycket ram, men jag tror det är för en plugin jag har som sparar mina sessioner med upp till 100 fönster, varav varje fönster sparas det upp till 200 flikar för. Det vill säga, stänger jag ner en flik där jag påbörjat skriva något så kan jag bara återgå till den fliken dagen efter och fortsätta skriva, om jag nu kan hitta den om jag lekt för mycket på datorn.
Den laddar alla sidor snabbare än vad IE9 gör, och då är det knappt en sekund vi talar om vilket inte spelar särskilt stor roll, så jag är nöjd.
2011-03-21, 10:44   #438

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Registrerad: nov 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av niklas12287 Visa inlägg
chrome,
+ Snabbt
+ Lätt att använda
+ Litet
+ Snyggt

- Samlar information om dig själv.
Då kan du köra Chromium. Lite snabbare än Chrome för den samlar inte information om dig.
2011-03-21, 10:58   #439

_MmattiasS_

Medlem

_MmattiasS_s avatar

Citat:
Det blir ju allt vanligare att datorer infekteras och blir en del av ett så kallad botnet eller bara infekterade med spyware & keyloggers som inte gör mycket väsen av sig annat än att samla information i all tysthet

Din dator kan vara en zombie!
OMGWTFBBQ. EN ZOMBIE?!
Jag måste byta till opera så att datorn inte blir en zombie
edit: aktiviteetshanteraren>processer så vet du vad som är igång
2011-03-21, 11:07   #440

Elgot

Moderator

Elgots avatar

Citat:
aktiviteetshanteraren>processer så vet du vad som är igång
Förutsatt att man inte drabbas av något sofistikerat (rootkit till exempel).
Elgot är inte uppkopplad
2011-03-21, 11:57   #441

MyZk0

Medlem

MyZk0s avatar

Registrerad: okt 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Elgot Visa inlägg
Förutsatt att man inte drabbas av något sofistikerat (rootkit till exempel).
+1

Citat:
OMGWTFBBQ. EN ZOMBIE?!
Jag måste byta till opera så att datorn inte blir en zombie
Jag syftade mer på bristen av ett anti-virus program.. (eller en hel skydds suite som man bör ha i dessa dagar)

Men visst är det ju fint att använda Opera ;-)
MyZk0 är inte uppkopplad Folding
2011-03-21, 11:59   #442

highspeed

Medlem

Registrerad: sep 2002

Om man uppdaterar till FF4 från FF3.6 imorrn följer alla addons osv med då?
highspeed är inte uppkopplad
2011-03-21, 12:17   #443

Ecchi-BANZAII!!!

Medlem

Ecchi-BANZAII!!!s avatar

Plats: Huskvarna

Registrerad: apr 2006

Firefox Portable för min del.
i7 2700k @4.5GHz | 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz White | ASUS P8Z77-V | GigaByte Geforce GTX 670 OC Windforce X3 | HX1000W | Corsair FGT 120GB | Samsung 840 Pro 512GB | 2x Seagate LP 2TB | 2x WDC 3TB SOHO | OBSIDIAN 700D | DELL U3011 | Logitech K800/G500 | X-Fi Platinum CE | 3x Scythe Quiet Drive / 1x Himuro | Noctua D14 /w 2xNF-F12 | SteelSeries Siberia V2 | Denon 2313 | 1,5,7,C,Sub (7.1)
Ecchi-BANZAII!!! är inte uppkopplad
2011-03-21, 12:21   #444

_MmattiasS_

Medlem

_MmattiasS_s avatar

Citat:
+1

Jag syftade mer på bristen av ett anti-virus program.. (eller en hel skydds suite som man bör ha i dessa dagar)

Men visst är det ju fint att använda Opera ;-)
jag körde norton ett tag, och den visade fler popupps är den blockerade dessutom trodde den att ALLt jag laddade ner var trojaner, inklusive spotify och skype.
Jag fattar att man kan ändra var den blockerar och inte, men vem orkar det? jag har inte direkt koden till mitt bankkonto på datorn så det är lugnt
2011-03-21, 12:26   #445

Methroix

Medlem

Methroixs avatar

Plats: Örnsköldsvik

Registrerad: apr 2002

Jag kör för det mesta Opera 11, helt enkelt för att den är snabbast på mitt system, och för att den har ett behagligt gränssnitt. Med en enkel ändring i Opera:Config kan man även få tabbarna att hamna uppe bredvid menyknappen, till och med mer slimmat än Chrome.
NoAds pluggen fungerar rätt bra som ersättare för Chrome's AdBlock och FireFox's AdBlock Plus. Däremot finns ingen motsvarighet till Firefox's NoScript, såvitt jag vet.
Nackdelen är att den spökar ibland, så att vissa sidor inte renderas på ett korrekt vis.

Därför har jag Chrome (dev build) som backup browser. Faktum är att jag helt och hållet konverterade till Chrome ett tag, innan jag återupptäckte hastigheten i Opera. På det hela taget en mycket bra browser med bra gränssnitt och få renderingsfel (även om de också finns), men inte lika snabb som Opera.
Oumbärliga pluggar: AdBlock, Better Pop Up Blocker, Click&Clean (rensar all historik när du stänger browsern) och Neat Bookmarks (bookmark bar kan brinna i helvetet, jag vill ha ett träd).

Dessvärre klarar ingen av dessa av att rendera Hotmail korrekt, och därför är jag tvungen att använda mig av IE den gång i veckan jag tar mig för att logga in och rensa skräppost.

Firefox har fått stryka på foten helt och hållet, eftersom allt den gör (förutom NoScript då) kan både Opera och Chrome göra bättre.
2011-03-21, 16:26   #446

zl33ter

Medlem

zl33ters avatar

Plats: Göteborg

Jag använder firefox då jag vill kunna ha sparade lösenord på datorn utan att någon kan se dem. Huvudlösenord använder jag till det. Sen vill jag också kunna synca mellan stationära och laptopen.

Så länge ingen kommer med en bättre lösenordslösning så kommer jag aldrig att byta. Sync är bara en grymm bonus.
zl33ter är inte uppkopplad
2011-03-21, 16:40   #447

Elgot

Moderator

Elgots avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zl33ter Visa inlägg
Så länge ingen kommer med en bättre lösenordslösning så kommer jag aldrig att byta. Sync är bara en grymm bonus.
Skaffa dig ett eget windowskonto (eller vilket operativsystem du nu kör) så löser du alla sådana problem.
Elgot är inte uppkopplad
2011-03-21, 17:22   #448

AndreaX

Medlem

AndreaXs avatar

Plats: sektor 001

Registrerad: aug 2003

Citat:
Tyvärr gäller detta Windows men inte Linux. Mozilla har ännu inte lyckats få till det för oss Linux-användare, utan vi får tills vidare leva med hela topplisten bortslösad till ingen större nytta. Däremot kan man få Chromium att lägga flikarna allra högst upp även i Linux. Antar att detsamma gäller för Chrome.
F11

Och kanske testa Opera istället, så behövs inte de platsslösande knapparna som försvinner heller.

Ja Chrome har tabbarna i titelraden även på Linx, om man kör på originaltemat/skinnet alltså.

Citat:
Mhm, förutsatt att de inte gömmer sig djupare som nån påpekade, eller att de verkligen kallar sig spamserverprocess istöllet för grnfrproc, samt att folk går in där och kollar i djungeln av annan bråte som kör och vet vad allt gör där. Du är ett undantag dessvärre, även här.
2011-03-21, 18:05   #449

skog1s

Medlem

skog1ss avatar

Plats: Swec Forum

Registrerad: aug 2007

Flera sidor skriver att Firefox 4.0 släpps idag! Men går man in på Firefoxs hemsida så är det 3.6 som är där än (kl 17:58 kollade jag) Pc för alla skriver "I skrivande stund kommer du inte åt den nya versionen via Mozillas startsida då den ännu inte har uppdaterats"
Men man kan väl inte säga att 4.0 släpps på riktigt då väl.

I helgen så prova jag på IE9 och måste säga att den är väldigt snabb o fräsch ! ! ! (men varför bokmärke till höger)

Nu är jag Firefox trogen och jag släpper den inte, jag menar varför byta när man kan den bäst.
Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [Mjuk RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[Toshiba Qosmio F20] [X-Fi][Z-5500][NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 Series 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GB] Foto [Nikon D3100]
skog1s är inte uppkopplad
2011-03-21, 18:06   #450

izepax

Medlem

izepaxs avatar

Plats: 1:a

Registrerad: dec 2008

Installerade FF4 igår. Tyckte förändringarna mot 3.6.x är rätt stora och sköna. Ser lite ut som en blandning av Opera och chrome men med lite roligare teman. Märker ingen större skillnad heller mot chrome.
Andvänder bara ett plugin och det är LastPass. Märkte att man även kan googla i adressfältet på FF4 så övergången från Chrome till FF4 kan nog gå rätt smärtfritt.

Ubuntu One?

izepax är inte uppkopplad Folding
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb