Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2011-03-28, 21:45   #31

Total_Cu

Medlem

Total_Cus avatar

Plats: Umeå

Registrerad: okt 2001

Riktigt intressant kort, MSI har verkligen skärpt tills sig senaste åren. De har byggt om halva kortet och satt på en mycket bättre kylare. Så jag tycker egentligen den är värd prislappen. Man kanske har kortet i några år och om man då kör det överklockat hela tiden så är det tryggt att veta att det är bättre komponenter på kortet som klarar av det.
Core i5 750, 2.66GHz | H50 | Asrock P55 Extreme DDR3 | KINGSTON 16GB 1600MHZ DDR3 CL9 XMP (4X4GB) | INTEL X25-M 80GB | WESTERN DIGITAL ELEMENTS DESKTOP NEW EDITION 1.5TB/2TB +NAS 2TB | Sapphire HD7850 | COOLER MASTER CM 690 II ADVANCED | XL2370 23" | WINDOWS 7 HOME PREM 64-BIT OEM
Total_Cu är inte uppkopplad
2011-03-28, 22:52   #32

Roger W

Medlem

Roger Ws avatar

Plats: Norrtälje

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av teckim Visa inlägg
Ganska fina resultat, men jisses, 1.35v?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av niklas12287 Visa inlägg
150w mer^^
Ja jösses, 150W extra - damn! (det går bort för mig iallafall... vilket element! )

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dj christian Visa inlägg
Min Gigabyte 6850 med twinfläktar låter helt förjävligt när de ligger runt 40%. Jag måste alltid låsa dem i 20% för att de ska vara tysta och låsa upp när jag ska spela. De har inga problem att överösta min Noctua 120mm som går på 800 varv.
Det mesta i grafikkortsfläktväg överröstar en noctua på 800varv

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dj christian Visa inlägg
Kylanordningen liknar den på detta kort. Fult och odrägligt, tyvärr! AMDs och Nvidias professionella kort kör ju alltid med plastkåpa och radialfläkt. Det är snyggast och mest praktiskt!
OEMkylarna tycker jag oxå är snygga och kompakta rent estetiskt, men rent ljudnivåmässigt är erfarenheten att de suger. Mitt standard 6950 är under all kritik ur ljudsynpunkt iallafall, och då är det oklockat och låst!

/Roger W
Roger W är uppkopplad nu
2011-03-29, 07:21   #33

mandrag0ran

Medlem

Plats: Sollefteå kommun

Registrerad: mar 2009

hade lätt betalat en 500ing extra för detta kort (även om jag hellre satsat på 6970 motsvarigheten).
inte dyrt.
mandrag0ran är inte uppkopplad
2011-03-29, 22:03   #34

Pizzahatt

Medlem

Pizzahatts avatar

Plats: Västervik

Registrerad: dec 2010

Är det en Mac som jag skådar vid 1:25? Det känns inte okej att Sweclockers kör med Macar..
Pizzahatt är inte uppkopplad
2011-03-30, 00:38   #35

Henkezd

Medlem

Plats: Simrishamn

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Aldric T Visa inlägg
Ja men tack för den pungsparken MSI, brytare på referenskortet och på Twin Frozr III men vi som köpte Twin Frozr II får vackert klara oss utan brytarskrället och därmed tji på upplåsta mojänger .. .
Du kan ju låsa upp ändå även om du bara har ett bios? Bara det att det är lite svårare att rätta till ifall man flashar fel, men det går.
Henkezd är inte uppkopplad
2011-03-30, 09:30   #36

Aldric T

Medlem

Aldric Ts avatar

Plats: Borås

Registrerad: mar 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Henkezd Visa inlägg
Du kan ju låsa upp ändå även om du bara har ett bios? Bara det att det är lite svårare att rätta till ifall man flashar fel, men det går.
Är inte ett referenskort och sådana går ej att låsa upp, har redan testat. Tog bara en halv dag att få igång det sen igen .. . Men får gå ändå, kortet överklockar till 975/1415 .
2011-04-02, 00:22   #37

rickard1989

Medlem

Plats: Södertälje

Registrerad: jan 2011

Vet vart man hittar detta under 2000 kr inklusive frakt...

vill någon veta?
rickard1989 är inte uppkopplad
2011-04-02, 09:55   #38

Sture123

Medlem

Registrerad: mar 2005

Ja
i5 2500k @ 4.5 Ghz // Asus P8P67 Pro // 8 GB Corsair XMS3 1600 // Asus GTX 570 DCII // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown
Sture123 är inte uppkopplad
2011-04-03, 21:04   #39

grizzly666

Medlem

grizzly666s avatar

Plats: Fjugesta

Registrerad: aug 2005

Jag har nu i dagarna börjat letat runt efter ett nytt chassi som ska inhandlas den här heller nästa månad.
Och jag har varit riktigt insnöad på något av silverstones 90 graders moderkorts chassin fortress,raven,etc.

Men för nån timme sedan så råkade jag hitta ganska mycket kritik på div forum att vissa grafikkort (vissa fungar dock bra) helt enkelt inte kyler bra när dom vrids 90 grader.
Tex en som flyttar allt från ett annat chassi till ett FT02 chassi startar upp datorn.
kollar lite mail,etc i 5 min och ska sen starta furmark för att testa hur mycket lägre tempen vart i nya chassit.
Så fort furmark startar ser han att tempen ligger på 75 grader vilket det inte ens gjorde efter timmar med furmark i gamla chassit och på ca 1 min så är tempen uppe i över 130 grader och en blåskärm.
I idle kan han sedan köra datorn i 8-9 min innan tempen är över 100 grader och kortet klockar ner och ligger kvar runt 100 grader då (alla fläktar i datorn på 100% och kylflänsen på kortet är kall).
Han lägger datorn ner så att moderkort ,graffe,etc är vänt som vanligt och tempen ligger efter en timme med furmark på 65 grader.
Detta var bara en av många historier jag läst i dag även någon review sida har haft problem (hittar inte vilken det var nu)

Anledningen är att kylrören inte fungerar längre och den enda kylning som finns är den som överförs av själva kopparen i rören (vilket bara är en väldigt liten bråkdel av vad rören klara av igentligen).

Eftersom jag har ett nytt powercolor 6950 pcs++ med en eftermarknads kylare.

Så svalnade intresset för dessa chssin rejält.
Men har nu tänkt att jag ska ta och tilta min dator på framsidan (med luft spalt så luft kan komma in) och prova helt enkelt.
Någon gång när jag får ork och lust (måste ju dra om alla kablar o skit för att det ska fungera).

Men nu till varför jag postar just här.
Skulle inte sweklockers kunna testa grafik korten i detta läge lite snabbt i 5- 10 min det borde ju räcka för att se om kylrören fungerar.
Det är ju särskilt aktuellt på kort med ej stock kylare på då det är dessa som verkar ha haft mest problem.
Det skulle vara uppskattat i den uppkommande testen med sådana kort.
grizzly666 är inte uppkopplad
2011-04-04, 18:49   #40

Roger W

Medlem

Roger Ws avatar

Plats: Norrtälje

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av grizzly666 Visa inlägg
Men nu till varför jag postar just här.
Skulle inte sweklockers kunna testa grafik korten i detta läge lite snabbt i 5- 10 min det borde ju räcka för att se om kylrören fungerar.
Det är ju särskilt aktuellt på kort med ej stock kylare på då det är dessa som verkar ha haft mest problem.
Det skulle vara uppskattat i den uppkommande testen med sådana kort.
Det vore GRYMT uppskattat om Swec gjorde sig omaket att rotera moderkortet för att kolla vad det ger för konsekvens för kylarna! (både CPU och GPU för den delen, även om nu GPU verkar klart viktigast)

... nu tvivlar jag på att det kommer ske, med tanke på hur relativt få chassin som använder denna lösning, men jag skulle som sagt uppskatta det enormt!

/Roger W
Roger W är uppkopplad nu
2011-04-04, 21:00   #41

grizzly666

Medlem

grizzly666s avatar

Plats: Fjugesta

Registrerad: aug 2005

ja CPU är ju lite intressant det med.
Men väldigt ofta så går ju CPU kylare att sätta hur man vill.
Däremot moderkort med heatpipes kan ju vara av lite större intresse än CPU, för att testas då dessa som med GPU ej går att montera hur som helst.

Sen att dessa chassin är ganska ovanliga kan jag hålla med om (för tillfället).
Men silverstone verkar ju tro ganska bra på iden och jag skulle inte bli förvånad om ganska många tillverkare skulle släppa en,ett par modeler.
grizzly666 är inte uppkopplad
2011-06-03, 13:03   #42

Wifi

Medlem

Wifis avatar

Plats: Linköping

Registrerad: aug 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Roger W Visa inlägg
Det vore GRYMT uppskattat om Swec gjorde sig omaket att rotera moderkortet för att kolla vad det ger för konsekvens för kylarna! (både CPU och GPU för den delen, även om nu GPU verkar klart viktigast)

... nu tvivlar jag på att det kommer ske, med tanke på hur relativt få chassin som använder denna lösning, men jag skulle som sagt uppskatta det enormt!
Jag hörde av mig till redaktionen om detta och fick svaret: "Hejsan, Andreas! Vi har inte testat grafikkortet stående, och har tyvärr inte möjlighet att göra det i dagsläget. Jag föreslår att du ställer din fråga i forumet och letar erfarenheter där!"
Wifi är uppkopplad nu
2011-06-10, 22:37   #43

Moggelito

Medlem

Plats: Trollhättan

Registrerad: nov 2009

Hur är dessa i crossfire?
Moggelito är inte uppkopplad
2011-06-14, 10:22   #44

cyan69

Medlem

cyan69s avatar

Plats: Borlänge

Registrerad: dec 2003

nån som kan ge en länk hur man gör om man vill klocka just detta kort och vad som är säkert köra det i? tacksam för svar
|Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE Blå |Nvidia Gigabyte Gtx 680 |
Intel SSD 510 120GB | Samsung 128gb SSD 830 series | Fractal Define XL Svart
cyan69 är inte uppkopplad
2011-12-22, 14:08   #45

Blomman1337

Medlem

Blomman1337s avatar

Plats: Rimbo

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Moggelito Visa inlägg
Hur är dessa i crossfire?
Fungerar riktigt bra i Crossfire!
Cooler Master HAF 922 | Corsair AX1200W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | Intel i5 2500K @3,8Ghz | Cooler Master Hyper 212+ | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | 2x MSI R6950 2GB Twin Frozr III PE CFx | OCZ Vertex 3 MAX IOPS 120GB | Windows 7 Ultimate 64bit
Detta avnjutes på en BenQ XL2420T.
Blomman1337 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Köpes
Skänkes
Sök jobb