Jag har nu i dagarna börjat letat runt efter ett nytt chassi som ska inhandlas den här heller nästa månad.
Och jag har varit riktigt insnöad på något av silverstones 90 graders moderkorts chassin fortress,raven,etc.
Men för nån timme sedan så råkade jag hitta ganska mycket kritik på div forum att vissa grafikkort (vissa fungar dock bra) helt enkelt inte kyler bra när dom vrids 90 grader.
Tex en som flyttar allt från ett annat chassi till ett FT02 chassi startar upp datorn.
kollar lite mail,etc i 5 min och ska sen starta furmark för att testa hur mycket lägre tempen vart i nya chassit.
Så fort furmark startar ser han att tempen ligger på 75 grader vilket det inte ens gjorde efter timmar med furmark i gamla chassit och på ca 1 min så är tempen uppe i över 130 grader och en blåskärm.
I idle kan han sedan köra datorn i 8-9 min innan tempen är över 100 grader och kortet klockar ner och ligger kvar runt 100 grader då (alla fläktar i datorn på 100% och kylflänsen på kortet är kall).
Han lägger datorn ner så att moderkort ,graffe,etc är vänt som vanligt och tempen ligger efter en timme med furmark på 65 grader.
Detta var bara en av många historier jag läst i dag även någon review sida har haft problem (hittar inte vilken det var nu)
Anledningen är att kylrören inte fungerar längre och den enda kylning som finns är den som överförs av själva kopparen i rören (vilket bara är en väldigt liten bråkdel av vad rören klara av igentligen).
Eftersom jag har ett nytt powercolor 6950 pcs++ med en eftermarknads kylare.

Så svalnade intresset för dessa chssin rejält.
Men har nu tänkt att jag ska ta och tilta min dator på framsidan (med luft spalt så luft kan komma in) och prova helt enkelt.
Någon gång när jag får ork och lust (måste ju dra om alla kablar o skit för att det ska fungera).
Men nu till varför jag postar just här.
Skulle inte sweklockers kunna testa grafik korten i detta läge lite snabbt i 5- 10 min det borde ju räcka för att se om kylrören fungerar.
Det är ju särskilt aktuellt på kort med ej stock kylare på då det är dessa som verkar ha haft mest problem.
Det skulle vara uppskattat i den uppkommande testen med sådana kort.