Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ress
För mig personligen är det väl ingen panik, men jag funderar på att konvertera min x6-rigg till server och ha en lite smidigare Trinity-burk vid skrivbordet, gärna då firepro-varianten om den går att få tag på. Om Vishera presterar som vi hoppas på kommer det dock att bli svårt att stå emot en FX-8320

Panik o panik, jag har vant mig vid min tvåkärniga Phenom vid dethär laget, haft den ett litet tag nu

Runt 4 GHz är den rätt okej, även om det ibland märks svårt hur långsamt det blir med bara två kärnor. AVX, AES etc vore kul med. Servern är x6 dock, moderkortet där tar inte mer än ~90 Watt, men med en 1045T ifrån HongKong är den stabil. Kompileringar går många gånger fortare på den trots att den är svårt efter i klocka. Vishera behöver inte ha bättre singeltrådsprestanda än min Phenom, är den bara i ungefär samma nivå så lär jag köpa den. Need moar cores! Intel är ju som vanligt bättre och dyrare, men byta moderkort och antagligen minne orkar jag inte. Det lär bli DDR4 nästan gång jag handlar moderkort.
Trinity Firepro skulle jag nog vilja ha på jobbet tror jag. Fårse om chefen går övertala