Citat:
Ursprungligen inskrivet av
godspeed
--------------------
Spana in sweclockers test på 3870K, den är faktiskt väldigt prisvärd, jag är själv förtjust i den och socket fm1 pga mini-itx på amdsidan, och då är det som sagt det enda vettiga som erbjuds egentligen för en smal prislapp med god prestanda
Jo jag har läst allt där, även sett en fredagspanel(?) där dem säger att "du behöver verkligen inte en i5 2500k för gaming, "sålänge det är en quad-core så kommer du i dem flesta fallen hela vägen hem"", så lägger mestadels av krutet på grafikkort!
Men hade lite svårt att avgöra på 3870K-artikeln att avgöra om den var bra nog, är inte så inne på datorer så jag kan så mkt.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
cluffen
korrekt. det enda som flaskar med amds system torde vara minnet då de inte vill använda hela utrymmet. jag skulle aldrig rekommendera en intel för normala spel då gpu'n tuggar i sig de flesta uppgifterna som godis. skillnaden mellan intel/amd är obefintlig i det fallet bortsett från priset. äldre cpu-hungriga spel kanske får någon fpsskillnad men den är inte stor. satsa hellre pengarna på resten av systemet då den prollen i stock håller mottet mer en väl.
Så om jag kör på detta till exempel
http://www.inet.se/kundvagn/visa/198...itx-amd-gaming och ett 7970 Referens (som jag redan beställt), så kommer jag kunna köra BF3 lätt över 60 FPS på fin grafik utan att 3870K processorn drar ner hela upplevelsen som en flaskhals?
Känns som att jag ställer samma fråga hela tiden, men har jobbat ganska hårt den senaste tiden och längtat i över ett år efter en ny gamerdator, så utan att spräcka budgeten så vill jag ha en schysst dator som ger mig en bra upplevelse!