M5A99x Evo Amd+3/gtx 560 ti asus skulle behöva lite hjälp

Permalänk
Medlem

M5A99x Evo Amd+3/gtx 560 ti asus skulle behöva lite hjälp

hej ja har nyss om installerat datorn byt chassi och när startar datorn lyser röda lampan för cpun . sen lyser röda lampa vid grafik kortet som är längst till vänster vid ingångarna blinkar till rött när startar datorn och även röda lampan vid usb boost . vad den led lampan heter vet jag inte sen släcks alla lampor när jag kommit in i iwindows. Men datorn fryser sig till och från 2-3 minuter ibland 1 gång om dagen- tar det över en vecka innan det händer igen . har märkt om ja stänger av datorn får ja mer krångel vid uppstart att den fryzer sig eller krånglar. kan röra musen men inget annat tills det släpper då rullar alla program igång igen har ju självklart försökt öppna taskmaneger. och till sista problemet när spelar flyter allt på ungefär 10-20 min sen droppar fps och blir väldigt ostabil. har funkat utmärkt förut 120-150 fps har den legat på förut och vart stadig utan några problem spelar legeoflegends. frågan är om det är mitt grafik kort eller mode kort som orsakar dessa strul . har provat byta drivers för grafik kortet . utan några framsteg på det åter kommande problemet.
gtx 560 ti asus och har masi burn driver så jag ser graderna och cpu use. det är som grafik kortet sover enligt de graderna rör sig knappt cpun jobbar knappt . mer eller mindre .. och skulle uppskatta om nån vänlig stjäl ville hjälpa mig

Permalänk
Hedersmedlem

Har du ett nätagg isf vilket, märke och modell?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

corsair cx 500 Det ja funderar på är om det är modekortet som kan göra så att grafik kortet inte fungera som det ska ? får stora fps dropp har på lägsta grafik ändå stora problem med fpsen det fungerade bättre förr har blivet sämre och sämre med tiden ,har självklart sensaste grafik korts drivers. och har Msi afterburner och allt verkar normalt med tempen och cpu hur det jobba

Permalänk
Medlem

Tips: Om du formaterar ditt inlägg så tar sig fler tiden att läsa.

Har du kollat SMART-värden för hårddisken? Själv använder jag DiskCheckup från download.com till det.
Stresstestat processor och grafikkort? Testat RAM? MSI Kombustor, IntelBurnTest, Prime95 & MemTest.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fnerix:

corsair cx 500 Det ja funderar på är om det är modekortet som kan göra så att grafik kortet inte fungera som det ska ? får stora fps dropp har på lägsta grafik ändå stora problem med fpsen det fungerade bättre förr har blivet sämre och sämre med tiden ,har självklart sensaste grafik korts drivers. och har Msi afterburner och allt verkar normalt med tempen och cpu hur det jobba

Ja, nu är ju inte CX-aggen de allra bästa och har det då en del år på nacken kan detta påverka kraften i det och då kan detta du upplever uppkomma. Kan du testa med ett annat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

[04-19-2014 at 07:25 pm] CHA_FAN1 84375 Normal
[04-19-2014 at 07:25 pm] CHA_FAN1 7417 Normal
[04-19-2014 at 07:26 pm] CHA_FAN1 112500 Normal
[04-19-2014 at 07:26 pm] CHA_FAN1 9246 Normal
[04-19-2014 at 07:27 pm] CHA_FAN1 7417 Normal
cha_fan 3 vissas inte heller korekt all fläcktar är nya

här är min fan log ,, har inte något annat nätagg men kan beställa ett nytt har ni något rekomendera ?
sitter på ssd intel den verkar funka problem fritt . cpu har vart clockad från asus suite extrem längre tid ram minnen är sprillans nya . datorn har slutat frysa sig helt sen formatering alla testar ja kollar visar inget konstigt :/ men tack för er hjälp en så länge