P8P67 Pro Boot Device Led Lyser & vägrar starta

Permalänk
Medlem

P8P67 Pro Boot Device Led Lyser & vägrar starta

Viktiga komponenter:
Asus P8P67 Pro
Intel i7 2600k
2x Corsair DDR3 Dominator 4GB
Intel SSD 80GB 1Gen

Igår efter att jag hade bytt kylpasta på processorn så åkte jag iväg i cirka 5 timmar och när jag kom hem på kvällen så när jag startade datorn så kom det upp Asus skärmen och när man låter det ladda så kommer en svart skärm upp som det alltid gör, och så ska det stå "Intel SSD" (blabla... min hårddisk info).
Men istället poppar det upp något om "Drivers could not be detected", och så blir det en svart skärm och skärmarna som är inkopplade i grafikkortet går i Vila.

Det är också en lampa/led på moderkortet som det står "Boot_Device_Led" på och den lyser efter att skärmarna hamnat i Vila.

Det är också så att man inte kan komma in på BIOS då skärmarna dör innan den menyn där alternativet kommer upp

Idéer?

har prövat göra dessa saker åt det:
Tagit ur moderkortet för att kolla efter kortslutning
Tagit ur batteriet
Prövat startat datorn utan några sladdar i som USB, skärmar etc

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Kolla manualen till moderkortet, långt till vänster i nederkant sitter 3 stift varav 2 är byglade. Flytta bygeln till de andra två, ta ut sladd, batteri, tryck på startknappen, flytta tillbaka bygeln, montera ihop och prova

Funkar inte det har du nog hårdvarustrul..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagom:

Kolla manualen till moderkortet, långt till vänster i nederkant sitter 3 stift varav 2 är byglade. Flytta bygeln till de andra två, ta ut sladd, batteri, tryck på startknappen, flytta tillbaka bygeln, montera ihop och prova

Funkar inte det har du nog hårdvarustrul..

får pröva det sen efter simpsons
tack för tipset

Visa signatur

Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue

Permalänk
Medlem

fick igång det nu
har ingen aning hur det gick igång men prövade med ett gammalt grafikkort i den mittersta PCI uttaget :s sen fick jag det att funka

Visa signatur