Permalänk
ADATA

Vilket Z77 moderkort skulle köpa??

Om Ni skulle köpa ett Z77 moderkort vilket skulle Ni då välja??

Tyvärr har jag inte listat alla modeller eller märken, om Ni skulle välja ett som inte finns med rösta då på övrigt.

Visa signatur

Suljo

Permalänk
Skrivet av Suljo:

Om Ni skulle köpa ett Z77 moderkort vilket skulle Ni då välja??

Tyvärr har jag inte listat alla modeller eller märken, om Ni skulle välja ett som inte finns med rösta då på övrigt.

Det lutar åt detta moderkort för mig: ASUS ROG Maximus V Formula

med 3770k och gtx 680 4gb

Permalänk
Medlem

Kör på itx och nya silverstone fortress;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Skulle valt MSI Z77A-GD65 eftersom det känns påkostat med bra funktioner och framförallt att det finns möjlighet till tri-fire/tri-sli i pci-e 3.0 8/4/4

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

MSI Z77A-G43 Kortet har det jag behöver + 8pins, Vilket inte gigabyte korten i samma prisklass har tyvärr, Vad jag vet ska ta en närmare kik innan jag handlar oO:D

Permalänk

Köpte mig ett Asus Maximus Gene V och ett MSI Z77A-G43

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Svårt och säga men jag skulle valt någon serie av asus eller gigabyte då dem modekorten sällan sviker än!

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd

Har mina ögon på MSI Z77A-GD55 eller ev. Asus Sabertooth. Synd att Formula inte släpps föränn tidigast i slutet av maj ev. början av Juni.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Så fort Asus Maximus V Formula kommer till Sverige är det ett givet köp för mig

Permalänk
Medlem

Asus Maximus V Gene all the way, sjukt bra matx moderkort gör dom

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

ASUS Maximus V Gene har bara 2st 6gb portar... annars hade det varit intressant

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Blir ett Sabertooth om inte Gigabyte släpper/annonserar något snyggt helsvart moderkort innan ivy släpps retail. Gillade deras svarta X79-kort skarpt (UD3) och vill absolut ha ett sånt i min burk. Jag väljer generellt bräda efter estetik (: Enda kraven förutom att dom ska vara så svarta och "oflashiga" som möjligt är sli och minst 2 6gb-portar, resten kan kvitta.

Permalänk
Medlem

Givetvis så köper man ett Gigabyte G1.Sniper M3! Kommer bli kanon med en 3570K och _inbyggda_ grafiken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ASUS P8Z77 -V pro av en simpel anledning, behöver PCI-portar

Permalänk
Medlem

Jag tittade först på Sabertoothen för jag har älskat designen på den ända sen den kom ut för första gången till 1366, men har inte köpt något av dom. Och nu tänkte jag uppgradera mitt system från 775 till Ivy. Och när prislappen kom ut på Sabertooth så blev jag besviken, 4-500 spänn mer än sabertooth p67. Inte för att pengar är mitt problem! men mer principen, och nu har ja kollat på MSI-z77A-GD65 och jag är positiv till det! Det känns mer späckat med funktioner, mer överklockningsvänligt, och det känns lite mer kvalité över det.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Hittade precis lite fina bilder om MSI z77a-GD65

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Hittade precis lite fina bilder om MSI z77a-GD65

http://i.imgur.com/hB4kJ.png

http://i.imgur.com/aiOIP.png

Nätt liten klock

Måste vara sub zero-kylning.

Vilket mobo har bäst ljud då? Lirar mkt spel med head set.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på ett ASUS Sabertooth men ser att det inte har någon PCI-anslutning, och har ingen lust att köpa ett nytt ljudkort. Så får ser hur det blir med det kortet.

Annars så blir det nog ett Gigabyte G1. Sniper 3, gillar att det är hyffsat stilrent och med grönt som färgtema, inte så många kort som har det. Tröttnat på rött och blått överallt. Bara införskaffa grön sleeve sen.

Permalänk
Medlem

Jag har varit så himla nöjd med mina Gigabyte-kort tidigare, och inte fullt så nöjd med Asus-korten, så jag försöker rationalisera att köpa ett GA-Z77X-UD5H. Det var ett tag sen jag köpte något mb alls, och det verkar som att Asus-korten har varit mycket populära för Sandy Bridge. Bättre överklockningsmöjligheter på Asus?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Avstängd

ASUS Maximus V Gene ser så sjukt snyggt it.

Rött, Svart, Vitt = epic kombination av färger som är snyggt på vad man en använder de till/på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davyp3:

Nätt liten klock

Måste vara sub zero-kylning.

Vilket mobo har bäst ljud då? Lirar mkt spel med head set.

Skickades från m.sweclockers.com

alla är ju typ lika "sämst".

Om man nu vill ha bra ljud så bör man köpa in ett ljudkort eller ett headset med ett ljudkort

http://www.inet.se/produkt/6303358/asus-xonar-d1 är nice

köp inget från creative, mitt nuvarande ljudkort är från dem. Är helt "okay" men de släpper aldrig drivare till de sedan 2010 eller något.......

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på ett Sabertooth, dock så är jag lite fundersam med tanke på prislappen.

När är Ivy Bridge tänkt att komma ut förresten?

Edit: Kom på att min vän Google är mycket hjälpsam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davyp3:

Nätt liten klock

Måste vara sub zero-kylning.

Vilket mobo har bäst ljud då? Lirar mkt spel med head set.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du vill ha ett med bra ljud så ska du välja Maximus Gene eller Maximus Formula, båda har SupremeFX 3 eller nåt sånt, vilket är ett Creative X-FI ljudkort mer eller mindre.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

MSI Z77A-G45 lutar det åt eftersom jag vill ha coax SPDIF (ngn som vet ngn förutom MSI som har det på Z77?)
Finns det ngn kvalitets-anledning att ta t ex MSI Z77-GD55 istället?

Visa signatur

Core i9 9900K | Noctua NH-D15 | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Z390 Pro | Corsair RM750 | Sapphire Radeon RX 6800 | Seagate Firecuda 510 1TB M.2 | Fractal Design Define R4 svart | Kubuntu 23.04

Permalänk

Asrock är snart det enda märket här i huset! De har aldrig svikit än så länge...Asus kommer aldrig in i huset igen:)
Har nu 4st Asrock-kort och 2st Gigabyte-kort...men snart skall ett Gigabyte bytas...blir garanterat ett Asrock.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Angående Asus Sabertooth, någon som vet om Noctua NH-D14 får plats utan problem? Själva "thermal armorn" är ju rätt så hög så undrar om den kanske tar i fläktarna eller underkanten av själva flänsarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimber:

När är Ivy Bridge tänkt att komma ut förresten?

29 April, tror jag. Då ska man handla..

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

29 April, tror jag. Då ska man handla..

//Lasse

Hoppas dom inte skjuter upp det igen bara, då får jag spatt..

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Angående Asus Sabertooth, någon som vet om Noctua NH-D14 får plats utan problem? Själva "thermal armorn" är ju rätt så hög så undrar om den kanske tar i fläktarna eller underkanten av själva flänsarna.

Hej!
Jag kommer få hem mitt sabertooth på måndag-tisdag antagligen så ska testa hur det fungerar då.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

29 April, tror jag. Då ska man handla..

//Lasse

Skrivet av DrDuke:

Hoppas dom inte skjuter upp det igen bara, då får jag spatt..

Rykten om 23 april nu @ nordichardware

Frågan är om man ska lägga beställning på ny bräda redan nu. Jag är sugen på Gigabytes GA-Z77X-UD5H