Uppdatering av BIOS: Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1) eller (rev. 2)

Permalänk
Medlem

Uppdatering av BIOS: Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1) eller (rev. 2)

Tja

Jag har riktigt mycket problem med BF3 och har läst massor med saker man kan göra för att fixa dessa problem. Inget har fungerat, och nu tänkte jag uppdatera mina moderkorts BIOS. Men jag är lite osäker på om jag har ett Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1) eller Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 2). För det finns BIOS till de båda.

Hur ser man vad man har för något moderkort? Jag har kollat speccy men kan inte se vilken av de där två som jag har.

Tack på förhand

Visa signatur

CPU: Intel i5-6600K 3.5GHz Kylare: CM Hyper 212 Mobo: ASUS Z170 PRO GAMING RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz 16GB GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PSU: Corsair CX 750M SSD: HyperX Fury 240GB HDD: WD 500GB HDD: Seagate 2TB Chassi: Fractal Design Define R5
Monitor: BenQ XL2411Z Ljud: Logitech G35 Mus: QPAD 5K Laser Tangentbord: Roccat Ryos //MK Black

Permalänk
Medlem

Kolla på moderkortet i datorn med en ficklampa. Finns oftast en text där.

Permalänk
Medlem

Är ganska säker på att texten står längst ner till vänster på mordekortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jook113:

Tja

Jag har riktigt mycket problem med BF3 och har läst massor med saker man kan göra för att fixa dessa problem. Inget har fungerat, och nu tänkte jag uppdatera mina moderkorts BIOS. Men jag är lite osäker på om jag har ett Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1) eller Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 2). För det finns BIOS till de båda.

Hur ser man vad man har för något moderkort? Jag har kollat speccy men kan inte se vilken av de där två som jag har.

Tack på förhand

Vad är det för problem du har då?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk

Om du har kvar kartongen så kan du nog se där. Annars bör du kunna se i CPU-Z också.