Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Svante100
Jag kommer mest att använda den till jobbet varje dag, men även till vanligt surfande, film tittande, etc. Jag skulle vilja säga ganska vanligt användande.
Om man tänker långsiktigt, har det någon betydelse då?
Hej,
Om personer behöver fråga brukar jag skippa prestandasiffrorna, du vill veta vad skillnaden är i praktiken. Vi kan ta ett svenskt bilexempel: Volvo i3 med 140 hästar eller Volvo i5 med 170 + turbo.
I praktiken klarar båda processorerna den landsvägskörning du kommer använda dem för och du kommer aldrig märka någon stor skillnad. Det finns ett ställe där i5 är bättre och det är filmer/video (omkörning).
i5 är väldigt mycket bättre på Blu-Ray och i viss mån HD film som streamas från nätet (YouTube HD och liknande).
Mitt råd: Undvik HP! Dom har högst felprocent av alla stora tillverkare jag känner till. Läs till exempel denna artikel, bygger på rapport från Squaretrade.
http://smidgenpc.com/2010/05/07/lapt...most-reliable/ Asus, Toshiba, Apple, Sony och (min personliga PC favorit) Dell ska du hålla dig till.
Om du trots allt väljer denna HP så får du för dedär 1000kr extra en Volvo V70 XC, du kommer fram till sommarstugan även dendär enstaka gången när vägen regnade bort. Alltså du slipper hack vid streamad film och andra enstaka tillfällen. Köp premium.