Permalänk

Säkerhetskopiera hela datorn

Hej!

Det är så här att alla usb portar har slutat att fungera. Och jag måste återställa hela windows och filer. Men hur ska jag kunna säkerhetskopiera när jag inte kan använda tangentbord och mus? Kan man typ återställa i bios eller nåt för där fungerar mus och tangentbord.

Någon här som vet hur man kan göra?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Ett alternativ kan vara att ta ur disken och säkerhetskopiera den från en annan dator.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ta en annan disk och stoppa i datorn och installera och se om det löser problemet med USB-portarna. Eller att du kan kontrollera funktionen på USB-portarna genom att boota Windowskivan. Alternativt bränna ut en skiva med valfri Linux. Ex. Ubuntu och sedan köra den från skivan och se om USB fungerar där.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Ta en annan disk och stoppa i datorn och installera och se om det löser problemet med USB-portarna. Eller att du kan kontrollera funktionen på USB-portarna genom att boota Windowskivan. Alternativt bränna ut en skiva med valfri Linux. Ex. Ubuntu och sedan köra den från skivan och se om USB fungerar där.

Har testat en annan disk och det funkade. Så lär nog återställa

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon2266123:

Har testat en annan disk och det funkade. Så lär nog återställa

Då har du svaret på frågan. Så om du bootar den installationen samtidigt som den disken med den trasiga installationen är inkopplad kommer du åt filerna som ligger på den och kan spara