Strömförsörningsfas på moderkort saknas?

Permalänk

Strömförsörningsfas på moderkort saknas?

Hej hej, jag har läst ett tag nu på Sweclockers fast har inte kommit för mig att skriva något förut men hoppas att jag kan få lite hjälp.

Jag beställde lite komponenter till en dator nyligen men när jag packade upp moderkortet så märkte jag att det är lite annorlunda från det på hemsidan. Kan det vara något fel på mitt moderkort och är det något man borde bry sig om?? Tack så mycket på förhand!

Moderkortet: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2273399

Permalänk

är nog rätt.

händer att de återanvänder bilder ibland på moderkort ur samma serie men lite dyrare modell med nån liten skillnad som ser nästan identiskt ut på bilderna å bara shoppar in rätt namn på boxen.

dessutom finns ju inga tomma lödöar på kortet för komponenter vilket borde funnits om de missat att löda dit den sista fasen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

är nog rätt.

händer att de återanvänder bilder ibland på moderkort ur samma serie men lite dyrare modell med nån liten skillnad som ser nästan identiskt ut på bilderna å bara shoppar in rätt namn på boxen.

dessutom finns ju inga tomma lödöar på kortet för komponenter vilket borde funnits om de missat att löda dit den sista fasen.

Precis. Om det hade varit så att en full montör glömt montera dit något hade det synts små hål i moderkortet där komponenterna ska sitta. Det är bara köra på!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte heller det är någon fara för som sagt syns inga fäst punkter eller något sen är det vanligt som tidigare sagts att det kan vara lite fel bilder eller tex bild på v1.0 kort och 2.0 är lite annorlunda utformade

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av Fairytale:

Hej hej, jag har läst ett tag nu på Sweclockers fast har inte kommit för mig att skriva något förut men hoppas att jag kan få lite hjälp.

Jag beställde lite komponenter till en dator nyligen men när jag packade upp moderkortet så märkte jag att det är lite annorlunda från det på hemsidan. Kan det vara något fel på mitt moderkort och är det något man borde bry sig om?? Tack så mycket på förhand!

http://i1260.photobucket.com/albums/ii567/fairytale_1993/B85M...

Moderkortet: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2273399

Jämför du bilden på prisjakt och bilden du tagit så ser du att där i princip inte finns någon likhet alls

I övrigt så ser det inte ut att saknas något på ditt kort så det är bara att köra på