Vilken processor är bäst (kollahit)

Permalänk

Vilken processor är bäst (kollahit)

Hejsan där gott folk joo nu är det så att jag hade tänkt att skaffa mig en ny processor men jag vet bara inte vilken som är bäst , så därför tänkte jag ta lite hjälp av er ! , den första processorn kommer här nedan för ,

Processor nr 1 . http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344757&CKS=PCW

Processor nr 2 . http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=366001&CKS=PCW

Vilken av de här processorerna är den bästa tror ni ? vilken kommer att kunna hantera spel bättre osv ? . det var allt för mig tack gott folk hare bra !

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Inaktiv

Ska du inte överklocka som fan så anser jag ingen av dom.

Quads är ingen idé i dagens läge om man ska spela, och E8600 är bara onödigt dyr.

Ta en E8400 istället.

Men som sagt, ska du klocka som fan kan en E8600 vara värt det.

Permalänk

Okej , glömmde tillägga det att jag absout inte ska hålla på att klocka upp något ska bara ha en standard , så du tycker jag ska köpa en E8400 ?:D

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem

2 Quad Q9550 2.83GHz Är mer värd!

Visa signatur

ASUS P5E3 |Q6600@3.0GHz| Crosair Extreme 1800Mhz CAS8 2GB | ATI HD4870 1024MB| Orginalfläkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ska du inte överklocka som fan så anser jag ingen av dom.

Quads är ingen idé i dagens läge om man ska spela, och E8600 är bara onödigt dyr.

Ta en E8400 istället.

Men som sagt, ska du klocka som fan kan en E8600 vara värt det.

Varför är quad ingen idé om man ska spela? Precis beställt en Q9550 just för att förbättra spelmöjligheterna....

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksx
Varför är quad ingen idé om man ska spela? Precis beställt en Q9550 just för att förbättra spelmöjligheterna....

spel idag har inte stöd för mer en 1-2 kärnor

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
spel idag har inte stöd för mer en 1-2 kärnor

Möjligtvis imorgon då?

Btw, har inte crysis stöd för quad?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Okejokej tack för att ni har svarat , men vilken är bäst av Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz och Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz då ? vet ni det ?

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikke92
Okejokej tack för att ni har svarat , men vilken är bäst av Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz och Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz då ? vet ni det ?

E8500

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikke92
Okejokej tack för att ni har svarat , men vilken är bäst av Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz och Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz då ? vet ni det ?

Det är nästan så man kan lista ut det med hjälp av siffrorna, men jag vet inte...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | MSI B450M Mortar | Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB | Corsair Vengeance LPX 16GB - 3200MHz | FD Define C |

Permalänk
Medlem

ksx om du kör i 3Ghz+ så kommer du inte att märka ngn större skillnad
då skulle en uppgradering av grafikkortet ge mycket mer.
Men jag tycker att du ska avbeställa om det går och vänta tills nahlem kommer och då köpa den processorn som du behöver.

Permalänk
Medlem

Endast 64 bitars windows som stödjer en quad fullt ut

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neomike
Endast 64 bitars windows som stödjer en quad fullt ut

Öh... ne.

Vad hände med den fina FAQ'en som svarade på dessa frågor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
spel idag har inte stöd för mer en 1-2 kärnor

Förutom spel som Supreme Commander, Unreal Tournament 2007 (alla unreal 3 drivna spel) , Half-Life 2: Episode 2, Alan Wake källa: http://www.asisupport.com/ts_quad_core_desktop.htm

Stödet finns och det ökar. Framförallt så tjänar man på att man kan ha två kärnor dedikerade till spelet och minska risken att antivirus eller windows snor kraft pga nån uppdatering eller liknande.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
Möjligtvis imorgon då?

Btw, har inte crysis stöd för quad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Förutom spel som Supreme Commander, Unreal Tournament 2007 (alla unreal 3 drivna spel) , Half-Life 2: Episode 2, Alan Wake källa: http://www.asisupport.com/ts_quad_core_desktop.htm

Stödet finns och det ökar. Framförallt så tjänar man på att man kan ha två kärnor dedikerade till spelet och minska risken att antivirus eller windows snor kraft pga nån uppdatering eller liknande.

jag skrev nu bara va som sagt i tidigare trådar , jag hade valt quad istället för dual för då vet man att man klarar sig en stund i allfall :D.....Nu läget i allfall säger att många spel inte utnytjar mer en max2 kärnor ,crysis skulle ju stödja 4 kärnor men visa som så att nått va fel så det gjorde inte det. exakt vad det nu va minns jag inte , o det kanske är så att det kommit en patch idag som fixat det problemet

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Jag har både E8400 och Q9450 och kan inte påstå att det märkts att den ena varit bättre än den andra för spel, båda har iofs i princip bara körts klockade: E8400 @ 4GHz större delen av tiden och Q9450 @ 3.5GHz.

Quaden är för all del väldigt bra för en del saker, men för de flesta är det onödigt bortkastade pengar om man har ont om dem. Har man gott om pengar, så visst. I de flesta "normala" spel är dual @ högre klockfrekvens snabbare än quad @ lägre.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

okejokej tack så jätte mycket grabbar ! , då köper jag nog mig en E8500 !:D core 2duo:D , tack så mycket alla!:D

Visa signatur

Whazzaaaaah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikke92
okejokej tack så jätte mycket grabbar ! , då köper jag nog mig en E8500 !:D core 2duo:D , tack så mycket alla!:D

3 utropstecken och 3 smilies i ett så kort inlägg. Du har skills.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loranga1
ksx om du kör i 3Ghz+ så kommer du inte att märka ngn större skillnad
då skulle en uppgradering av grafikkortet ge mycket mer.
Men jag tycker att du ska avbeställa om det går och vänta tills nahlem kommer och då köpa den processorn som du behöver.

Du går ifrån ~ 2.5k till 284$ för processorn + att han behöver ett nytt moderkort, och de billigaste kommer väl att gå på en bit över 2k till en början? Processorn kommer väl kosta mer än 284$ också för den delen. Så vad blir det totalt?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Stödet finns och det ökar. Framförallt så tjänar man på att man kan ha två kärnor dedikerade till spelet och minska risken att antivirus eller windows snor kraft pga nån uppdatering eller liknande.

Vilket typ aldrig händer. Då är det bara att stänga av uppdateringen tills man spelat klart.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

så här är de och de här sgr jag efter egna erfarenheter och lite tester på nätet som jag kollat på,

quad funkar bättre i större upplösningar på nyare spel ska du itn köra i stora upplösningar håll dig till duon