Citat:
Ursprungligen inskrivet av
randal
Kolla på nordicink.se. Där har jag köpt "kompatibla" toner till min CLP-300n och de har fungerat bra. De kostar ca hälften av originaltonerpriset.
Man brukar räkna på 5% täckning av sidan. Dvs 1000 sidor med 5% täckning.
Starttoner brukar ofta innebära att de är fyllda till ca 70%-
Hoppas det var svar på dina frågor annars får du fråga på :-)
Tack för infon, täckningsytan i procent var intressant.
Citat:
KlasXpress
Starttoner innebär att det följer med toner i alla färger så det räcker till 700 sidor tror jag att det var. Har precis samma skrivare och är ruggigt nöjd med den. Haft den 4 månader eller nåt nu och den har aldrig strulat. Har dock nästan enbart skrivit ut sidor med lite färg så jag har knappt haft någon åtgång av toner.
Trevligt med lite erfarenhet av samma produkt, underlättar vid köp.
Citat:
foppson
Sanning med modifikation, om en ny uppsättning patroner ger upp till 1000 sidor och kostar 1350:- så är det ungefär samma som vad skrivaren kostar, men då kanske du får med toner för 300-700 sidor och måste kasta bort den gamla fullt fungerande skrivaren, slöseri.
Jag trodde faktiskt (då jag ej kollat upp detta de senaste 6 åren) att just det här slöseriet som även förekommer mellan bläckstråleskrivare och färgpatroner hade tagit en vändning, men nej då. Det pågår fortfarande.
Jag får fila lite på detta ett tag till och se om det dyker upp några fler svar. Tack än så länge.