Sidan 56 av 56 « Första 646535455 56

Verktyg Visningsval
2014-08-15, 21:15   #1651

xmattiasx

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: okt 2006

Någon ifrån Västerås som vet om man kan känna på olika sorters brytare någon stans i stan? Jag har för närvarande cherry mx-red brytare och tycker de är för lätta att trycka ner, skriver ofta fel och får dubbeltryckningar av detta.

Går det inte att känna på brytare någonstans så blir det nog cherry mx-black istället eller är det någon som har något bättre förslag? Spelar mest FPS, D3 samt skriver lite grann. Är medveten om att det är väldigt individuellt men kan jag inte känna på de olika brytarna så är det ju ingenting jag kan göra något åt
2014-08-19, 10:44   #1652

gholen

Medlem

gholens avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: feb 2005

Heh. Riktigt dum fråga. Men, here goes, stabilisatorer (Mellanslag, retur, shift osv). Jag kan inte, för mitt liv, hitta vart man köper såna, eftersom mina är borta. vart hittar man?
gholen är inte uppkopplad Folding
2014-08-19, 12:20   #1653

CCWarlock

Hedersmedlem

CCWarlocks avatar

Plats: Lund, Sverige

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av gholen Visa inlägg
Heh. Riktigt dum fråga. Men, here goes, stabilisatorer (Mellanslag, retur, shift osv). Jag kan inte, för mitt liv, hitta vart man köper såna, eftersom mina är borta. vart hittar man?
Keyboardco har Costar (Filco)
http://www.keyboardco.com/

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Ate My Son 'Fer A Blu-ray Player
CCWarlock är inte uppkopplad
2014-08-19, 16:40   #1654

flygande dadeln

Medlem

flygande dadelns avatar

Registrerad: okt 2007

Funderar på ett CM storm Quickfire TK till programmering och vardags-surfande.
Tror det blir bruna switchar då jag vill ha lite tystnad och inte behöva trycka för hårt.
Behövs handledsstöd? Passar dessa keycaps? http://www.inet.se/produkt/6607039/d...ordic-engraved
Citat:
Ursprungligen inskrivet av xmattiasx Visa inlägg
Någon ifrån Västerås som vet om man kan känna på olika sorters brytare någon stans i stan? Jag har för närvarande cherry mx-red brytare och tycker de är för lätta att trycka ner, skriver ofta fel och får dubbeltryckningar av detta.

Går det inte att känna på brytare någonstans så blir det nog cherry mx-black istället eller är det någon som har något bättre förslag? Spelar mest FPS, D3 samt skriver lite grann. Är medveten om att det är väldigt individuellt men kan jag inte känna på de olika brytarna så är det ju ingenting jag kan göra något åt
-Webbhallen borde kunna visa dig om du frågar snällt.
-Media Markt säljer några billiga mekaniska bord för gaming, mest röda men finns kanske även brun.
-Net on net säljer ganska många mekaniska bord, osäker på ifall de låter en pröva varorna där dock.
flygande dadeln är inte uppkopplad
2014-08-19, 21:08   #1655

xmattiasx

Medlem

Registrerad: okt 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln Visa inlägg
Tror det blir bruna switchar då jag vill ha lite tystnad och inte behöva trycka för hårt.
Behövs handledsstöd? Passar dessa keycaps? http://www.inet.se/produkt/6607039/d...ordic-engraved
-Media Markt säljer några billiga mekaniska bord för gaming, mest röda men finns kanske även brun.
-Net on net säljer ganska många mekaniska bord, osäker på ifall de låter en pröva varorna där dock.
Tack för svaret, blev dock en chansning efter lite youtube tittande och läsande på nätet. Jag valde ett Das keyboard proffesional S med mx-brown brytare. Är riktigt nöjd, dock var det inget handledsstöd med. Än sålänge är det inget jag saknar men det kanske kommer i framtiden isåfall köper jag ett då eller gör ett själv
2014-08-24, 11:35   #1656

seville57

Medlem

seville57s avatar

Plats: Höganäs,Skåne

Registrerad: feb 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av flygande dadeln Visa inlägg
Har själv detta keycaps set: T - bord med "LED/Backlit" funkar inte så bra med detta keycaps set.

Du ser inte bokstäverna/sifforna på tangenterna när "LEDen/Backliten" är påslagen på t - bordet.

På bilder t.ex på Inet å Webhallen på CM Storm Quickfire TK t - bordet ser det ut som bordet har en "Amerikansk Enter tangent", keycaps setet har (ett upp å ner vändt "L") "L Enter tangent".

Bild från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101826/c...re-tk-mx-brown

Bild från Webhallen: http://www.webhallen.com/se-sv/dator...m_quickfire_tk

Senast redigerad av seville57 2014-08-24 klockan 12:24. Anledning: Tillägg i txt.
Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 Cherry MX Red, magenta leds, pink/black keycaps. Mionix Avior 7000.
seville57 är inte uppkopplad
2014-08-24, 14:33   #1657

jomakr

Medlem

Plats: Sundsvall

Registrerad: maj 2007

Bägge de där tangentborden har nordisk layout och TK borden har mindre Win knapp och FN knapp och numeriska delen är inte riktigt standard heller.
jomakr är inte uppkopplad
2014-08-25, 01:14   #1658

Bluefish

Medlem

Bluefishs avatar

Registrerad: jan 2003

Massdrop kör en gruppbeställning på det där snygga Granite-keysettet som jag så gärna vill ha, men med ISO- och international-tangenter blir det fan 140 USD.. känns inte värt det, hur snyggt det än är.. Blir till att vänta på Lunar istället.
igår, 16:28   #1659

WeaselWeasel

Medlem

Registrerad: jul 2013

Hur gör ni som bygger om era tangentbord till nordisk layout? Kan någon förklara lite mer ingående var ni köper knappar etc?

Kan man beställa vilket tangentbord som helst och bygga om till svensk layout?
WeaselWeasel är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker