* Tråd rensad* på diverse trams och otrevligheter.
On topic, Jag personligen hade jag struntat i att använda usb ljudkortet som följer med headsetet ts länka helt (det är helt enkelt inte särskilt bra) Headsetet i sig är dock väldigt trevligt (kör samma själv). Det sitter en 1m kabel direkt på headsetet och du får med en förlängning på 2m. Att använda förlängningen ger inga som helst hörbara skillnader.
När vi tittar på obalanserade analoga ljudkablar, i detta fallet 3.5mm tele till 3.5mm tele så brukar man säga att man för säkerhets skull skall hålla sig under 5 meter sedan börjar framförallt risken för störningar av elektromagnetiska fält bli för stor, man får brum och oljud (detta kan iofs beror på annat också, men nu ska vi inte bli långrandiga

) . Jag har dock lyckats dra bland annat rca som nödlösning i vissa miljöer så lågt som 30meter utan nämnvärda problem. Man får helt enkelt testa. Som grund tes skall dock obalanserade kablar vara så korta som möjligt, för att minimera risken för påverkan och signalproblem.
Kontentan av det hela avståndet 3 meter är med allra största sannolikhet inga som helst problem om du inte planerar att lägg kabeln runt ett par elektromagneter på vägen