Verktyg Visningsval
2012-06-16, 08:55   #1

da-li

Medlem

Registrerad: apr 2004

En fråga om Logitech G13

Hej!

Jag tänkte fråga er som har det programmerbara tangentbordet Logitech G13 om en sak.
Jag har tittat lite snabbt på det och inser att det måste vara ett perfekt tillbehör för många spelare.

Det jag undrar över är om det kan användas för att skapa makron för sekvenser av tangenttryckningar och menyval i vilka program som helst, t.ex. i Word eller Excel?
Jag skulle behöva ett separat tangentbord med snabbknappar i mitt arbete och kom på att detta kanske skulle vara något för mig.

Hur är ergonomin? Det ser i alla fall bekvämt ut.
da-li är inte uppkopplad
2012-07-10, 17:59   #2

kastesse

Medlem

Plats: Haninge

Registrerad: dec 2007

Nu kommer ett sent svar, men bättre sent än aldrig.
Inga problem att göra det du vill med G13, den är gjord för olika typer av macros,
inte bara avsedd för spel.
Den är väldigt bekväm att jobba med, mycket ergonomisk, tar dock upp en del plats
på skrivbordet.
Rekommenderar ett köp, Logitech har slutat tillverka G13, så det är nog bäst att passa på
och köpa ett nu.
Är inte säker på om menyval låter sig göras på g13, men kortkommandon går ju förstås.

Senast redigerad av kastesse 2012-07-10 klockan 18:10.
kastesse är inte uppkopplad
2012-07-11, 17:50   #3

da-li

Medlem

Registrerad: apr 2004

Tack för svaret!
:-)
da-li är inte uppkopplad
2012-07-11, 17:57   #4

ToJa92

Medlem

ToJa92s avatar

Plats: /dev/null

Registrerad: aug 2010

Menyer kan man ju navigera med Alt+bokstavskombinationer oftast, så det är inget problem. Alternativt först Alt+menybokstaven, sen kan du navigera med piltangenterna(då tar dock makrot längre tid att spelas upp). I vissa program kan man även ställa in egna tangentbordsgenvägar, ska även fungera i Word och Excel vill jag minnas.
Citera för större chans till svar! | Förbehåller mig mot eventuella faktafel. | Stationär(4TB + 128GB SSD, AMD 955, 560Ti OC, Arch Linux + W7) | iPad mini(iOS 6.1.2, 32GB, svart, WiFi) | iPhone 4(iOS 6.1.2, 32GB, svart) | PC Engines Alix.2d3 (Arch Linux)
ToJa92 är inte uppkopplad
Sök jobb