Verktyg Visningsval
2012-07-30, 10:46   #1

Fabbeee

Medlem

Fabbeees avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: jul 2012

Har frågor om Razer T-bord !!

Har tänkt köpa ett : http://store.razerzone.com/store/raz...oryId.56943600

fast före jag gör det vill jag veta om det är ett tangentbord att ha överhuvudtaget ? För har haft ett razer lycosa som bara gav upp. Fast det här har mekaniska brytare ! fast då är det bara det ? funkar det nåt bättre. hade varit kul att få höra vad någon som har ett razer blackwidow vad dom tycker

Edit : vill helst ha den lilla tournament edition för att den inte har nån numpad
Fabbeee är inte uppkopplad
2012-07-30, 15:23   #2

huttala

Medlem

huttalas avatar

Plats: Västerås

Registrerad: sep 2005

Kolla min guide som är klistrad längst upp i denna forumsdel så får du veta mer om mekaniska tangentbord och även razers mekaniska tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com
2012-07-31, 13:17   #3

Fabbeee

Medlem

Fabbeees avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av huttala Visa inlägg
Kolla min guide som är klistrad längst upp i denna forumsdel så får du veta mer om mekaniska tangentbord och även razers mekaniska tangentbord.

Skickades från m.sweclockers.com
Ja men man får ju ingen hjälp där !?
2012-07-31, 15:30   #4

huttala

Medlem

huttalas avatar

Om du hade läst guiden så står det att razers tangentbord är bland det sämsta du kan köpa om du ska ha ett mekaniskt tangentbord. Trodde det skulle räcka som information, men tydligen inte.
2012-07-31, 17:42   #5

DukeTwicep

Medlem

Registrerad: okt 2011

Samt att det inte gick så bra för den i denna tråden.
DukeTwicep är inte uppkopplad
2012-07-31, 20:03   #6

Fabbeee

Medlem

Fabbeees avatar

Citat:
Om du hade läst guiden så står det att razers tangentbord är bland det sämsta du kan köpa om du ska ha ett mekaniskt tangentbord. Trodde det skulle räcka som information, men tydligen inte.
Jag läste den men vill gärna ha lite majoritet inte bara åsikterna från en tangentbord expert som är 100x kräsnare än jag inget illa menat men .....
2012-07-31, 20:56   #7

huttala

Medlem

huttalas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fabbeee Visa inlägg
Jag läste den men vill gärna ha lite majoritet inte bara åsikterna från en tangentbord expert som är 100x kräsnare än jag inget illa menat men .....
Finns ju tangentbord som har bra mkt bättre kvalité för samma pengar, även för den kräsne, så varför köpa något sämre när du kan köpa något bättre för samma pengar? (Tänker på CM quick fire rapid).
2012-07-31, 21:01   #8

Medlem

Plats: Stockholm

Citat:
Jag har ett blackwidow ultimate, inte haft det så länge men hittills har det fungerat bra! Låter nått för j*vligt dock. Tycker du borde testa det i en butik/hos en kompis innan du köper det då det är väldigt personligt vad man gillar!
2012-07-31, 21:09   #9

Fabbeee

Medlem

Fabbeees avatar

Citat:
Finns ju tangentbord som har bra mkt bättre kvalité för samma pengar, även för den kräsne, så varför köpa något sämre när du kan köpa något bättre för samma pengar? (Tänker på CM quick fire rapid).
Är du nöjd med det då ? jag har funderat på det men har inte det bruna klickiga brytare ? vill inte ha såna
whops såg att den finns i andra brytare också fast har du någon särskild modell att rekommendera ? är black brytare tröga ? eller ?
2012-07-31, 21:15   #10

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Registrerad: okt 2008

Citat:
Är du nöjd med det då ? jag har funderat på det men har inte det bruna klickiga brytare ? vill inte ha såna
whops såg att den finns i andra brytare också fast har du någon särskild modell att rekommendera ? är black brytare tröga ? eller ?
Tyvärr är det nära nog omöjligt att få tag på CM Quickfire Rapid (brukar kallas "QFR") med bruna brytare, åtminstone i EU-länderna. Den vanligast förekommande QFR i Sverige har svarta brytare, men med röda går också att hitta.

Svarta är tröga, jepp.
2012-07-31, 21:18   #11

screamin-daemon

Medlem

screamin-daemons avatar

Plats: Växjö

Registrerad: jan 2005

Vill bara tipsa om detta: http://cdon.se/hemelektronik/ozone_s...board-16991412
429:- för ett rätt bra tangentbord, långt bättre än Razors skit iaf.
Är väldigt likt detta fast Ozone har handlovsstöd: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=617695
Nackdelen med dessa tangentbord är att de har plockat bort den vänstra Windowsknapp (idioter).

Senast redigerad av screamin-daemon 2012-07-31 klockan 21:28.
Dator: Cooler master ATCS 840, I7 3960X, MSI X79, 16GB 1833MHz, Asus GTX690, Samsung 830 128GB, Crucial m4 64GB, Corsair AX850. Laptop: Asus G73. Datorljud: M-audio BX5D2, Asus Xonar DX, Aune X1 headamp/dac, Hifiman HE-400, AKG K701. Sennheiser HD650, Superlux 668B, Reslur Bose QC15. Varning för Clickok
screamin-daemon är inte uppkopplad
2012-07-31, 21:28   #12

Fabbeee

Medlem

Fabbeees avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av screamin-daemon Visa inlägg
Vill bara tipsa om detta: http://cdon.se/hemelektronik/ozone_s...board-16991412
429:- för ett rätt bra tangentbord, långt bättre än Razors skit iaf.
Är väldigt likt detta fast Ozone har handlovsstöd: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=617695
Nackdelen med dessa tangentbord är att de har plockat bord den vänstra Windowsknapp (idioter).
är det bra då ? , är steelseries bra ? det blir mitt första mekansika tangentbord så vill inte slänga pengarna i sjön
2012-07-31, 21:30   #13

Sifear

Medlem

Sifears avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2009

Citat:
Det är ju klart bättre än många rubberdome tbg som finns där ute. Så himla hemskt är det inte. inte mitt iaf. Om man låter bli att installera de programvaror som följer med så funkar det ypperligt.
Lian Li PC-V351 Chassi// Intel Core i7 2600K @ 3.4 ghz// ASUS GTX680// Corsair Vengeance 1600Mhz 16gb// Asus Maxiumus IV Gene-Z // Corsair TX 650W 80+ // Intel 320 80GB SSD // WD Black 1TB HDD // Dell U2711 27tum // Windows 8 Professional X64
Sifear är uppkopplad nu
2012-07-31, 21:34   #14

screamin-daemon

Medlem

screamin-daemons avatar

Plats: Växjö

Registrerad: jan 2005

Citat:
är det bra då ? , är steelseries bra ? det blir mitt första mekansika tangentbord så vill inte slänga pengarna i sjön
Steelseries är bra men jag tycker faktiskt att Ozone är trevligare just pga. handlovstödet. Ozone och Steelseries är väldigt lika både när det gäller utseende och funktion.
Finns en tråd där det flera forumiter har skrivit om detta Ozone: http://www.sweclockers.com/forum/56-...entbord-429-a/
Dator: Cooler master ATCS 840, I7 3960X, MSI X79, 16GB 1833MHz, Asus GTX690, Samsung 830 128GB, Crucial m4 64GB, Corsair AX850. Laptop: Asus G73. Datorljud: M-audio BX5D2, Asus Xonar DX, Aune X1 headamp/dac, Hifiman HE-400, AKG K701. Sennheiser HD650, Superlux 668B, Reslur Bose QC15. Varning för Clickok
screamin-daemon är inte uppkopplad
2012-07-31, 21:48   #15

truedesire

Medlem

Registrerad: aug 2011

mitt razer lycosa lever än sedan release iaf
truedesire är inte uppkopplad
2012-07-31, 22:34   #16

Fabbeee

Medlem

Fabbeees avatar