Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Säljes
Köpes
Skänkes
- free TORCHLIGHTIdag
| 2012-07-31, 18:42 | #1 |
ChristleyMedlem Plats: stockholm Registrerad: maj 2009 |
tangentbord för komfort
är på jakt efter ett tangentbord med komfort. en extra lång sak där man kan vila händerna på är viktigt. det är viktigt att den är av kvalitet och inte nått skräp som går sönder väldigt lätt. minns att nått logitech tangentbord gjorde det.
inte ute efter att spendera en förmögenhet på de. mekaniskt eller inte, spelar ingen roll. skönt om man inte behöver klicka så hårt dock för att de ska svara. anti ghosting är glatt uppskattat. om de är ett mekaniskt och de finns en klickversion och en tyst version, länka den tysta versionen då. hade hemskt gärna tagit steelseries 7g, men överlever inte den korta backspace och att hubben bara är usb 1.0 funderar på: http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...aming_keyboard eller http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...aming_keyboard eller http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...aming_keyboard Senast redigerad av Christley 2012-07-31 klockan 23:15. |
|
|
| 2012-07-31, 18:49 | #2 |
add9400Medlem Plats: Enköping Registrerad: sep 2010 |
Citat:
|
|
|
| 2012-07-31, 19:00 | #3 |
DukeTwicepMedlem Registrerad: okt 2011 |
Citat:
|
|
|
| 2012-07-31, 22:02 | #6 |
huttalaMedlem Plats: Västerås Registrerad: sep 2005 |
Citat:
Du ska absolut inte ta ett vanligt membran tangentbord om du vill ha ergonomi. Och som grädde på moset så ska du skaffa dig ett rejält handledsstöd. Det kan du köpa på MaxFPS. Vill du även satsa på ett kvalitéts tangentbord så är Filco att rekommendera. Är det så att du inte vill köpa från utlandet så skulle jag rekommendera Ducky's tangentbord som även finns att köpa inom Sveriges gränser. |
|
|
| 2012-07-31, 22:44 | #7 |
Citat:
okej, de där gjorde ju allt lite klarare vilka switchar jag vill ha. det uppskattas. och om du har sån erfarenhet av tangentbord. vilken switch skulle du helst rekommendera till en all around gamer (ingen direkt genre), men som även sitter på msn och sånna saker och skriver ungefär 30 tusen klick per dag? |
|
|
| 2012-07-31, 23:34 | #8 |
Citat:
Men det beror ju helt på personen som använder tangentbordet, så där rekommenderar jag dig att testa vad du gillar bäst själv. Motståndet i dom är väldigt snarlika, lite lite mer motstånd i bruna eftersom du har bumpen att ta dig över också. |
|
|
| 2012-07-31, 23:47 | #9 |
Make.SenseMedlem Plats: Luleå Registrerad: mar 2011 |
Komfort beror lite på vem du frågar.
Själv har jag väldigt svårt för tangentbord som inte är lågprofil t.ex, och med mekaniska tangentbord är oväsen det första jag tänker på, vilket heller inte ingår i mina komfortspecifikationer.
Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig. Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD Phenom II 965 BE (m. Noctua NH-U12P SE2)| EVGA GTX670 |12GB DDR3 @ 1600MHz | Asus Xonar DS |Samsung 830 @128GB | Western Digital Caviar Blue 7200RPM @750GB | Seagate Barracuda 7200RPM @ 1TB | TP-Link TL-WN951N | LianLi Lancool PCK56 |
|
|
| 2012-07-31, 23:53 | #10 |
Citat:
|
|
|
| 2012-08-01, 01:12 | #11 |
jag skiter fullständigt i ljudet egentligen. för mig är de viktiga att kunna vila händerna på nått så jag inte sitter i en stor vinkel med handlederna. de är förjävla obekvämt och efter en hel sommar av nördande så börjar de göra ont i den vänstra. svårt att spela spel med wasd tangenterna.
just nu verkar de som att de blir 90 serien, för jag kan vila båda händerna där, och macros kan nog vara bra för andra saker än spel med |
|
|
| 2012-08-01, 07:42 | #12 |
deeyayMedlem Registrerad: jul 2012 |
Kan rekommendera detta handledsstöd:
http://www.netonnet.se/art/dator/mos...t/129311.5433/ 200kr på NetonNet och jag tycker det är skönt. Inte för mjukt och det är ganska högt och det klibbar sig fast på bordet då det är klibbig undersida. Tycker inte något tangentbord har bekvämt handledsstöd som följer med. Alla är för låga/hårda/vinklade etc... |
|
|
| 2012-08-01, 14:01 | #13 |
DukeTwicepMedlem Registrerad: okt 2011 |
Citat:
Jag skulle nog köpa ett tangentbord (mekaniskt) utan handledsstöd (eller valfritt) och köpa till ett mjukt sådant. |
|
|
| 2012-08-06, 14:56 | #14 |
HerrTechMedlem Plats: Höör Registrerad: jun 2012 |
Har själv både K60 och K90 och kan utan tvekan säga att dom är de bästa tangentboden jag har haft i mitt liv än så länge.
K90 har ett litet handledsstöd som kanske inte är det absolut bästa i alla lägen men det funkar bra för mig och gör vad det ska göra. knapparna är även av en mattare yta och ger inte riktigt samma plast glid som andra tangentbord, vilket enligt mig är väldigt skönt när man spelar eller skriver väldigt mycket på tangentbordet. Så länge man vet vart knapparna sitter då vill säga ![]() K60 är som man själv ser när man tittar på det, väldigt inriktat på fps gaming och har ett sjukt underbart stöd för din vänsterhandled som ger dig precis rätt höjd och vinkel när du spelar och skriver. Du kan även höja och sänka både baksidan och framsidan av tangentbordet vilket inte så många andra tangentbord erbjuder faktiskt. du får även till "gummi" knappar till 1-6 & wasd som är lite formade i kanterna som gör att du hela tiden känner skillnad på dom och dom andra tangenterna när du spelar och ger bättre grepp och känsla när du spelar enligt mig. Hoppas det var till någon hjälp. har du några som helst frågor om Corsair och vill ha snabba svar så är det bara att ställa din fråga till oss på facebook - Corsair Fan Club Sweden
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes