Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-08-09, 10:45 | #1 |
napahlmMedlem Plats: Kristianstad Registrerad: nov 2007 |
Logitech Wave Pro tappar kontakten
Hej!
Jag har ett trådlöst mus-tangentbords-kombo från logitech (Cordless Desktop Wave PRO) som verkar ha fått fnatt. Sanningen är väl att det har hållt på ett litet tag men jag tycker att det har blivit värre. Det ter sig som så att när man spelar så slutar musen och tangentbordet ibland registera rörelser eller tryck. Främst gäller det i fps och rollspel, kanske händer i strategispel också men jag märker nog inte av det på samma sätt. För att återfå kontakten måste jag skaka eller flytta musen en decimeter i någon riktning, tangentbordet måste även det fysiskt flyttas lite på för att det ska försvinna. Det skapar ju lite problem och leder till lustiga/enerverande händelser i spelen. Men av någon anledning så upplever jag att det spelar roll från spel till spel. Vet inte vad det kan vara. Nu har det också spridit sig till vissa program i windows. Exempelvis word där texten kan komma fram 2-3 sekunder efter man slutat skriva, om de ens kommer fram alls. Likaså händer i webläsaren. Jag har funderat om avståndet mellan usb-dongeln och mus/tangentbord kan spela roll, men det rör sig inte om mer än 40-50 cm mellan. Några tips på vad man kan göra? Det går kanske göra inställningar i mjukvaran som följer med? Jag har i alla fall den senaste versionen av den. Är det skillnad om man kopplar dongeln i USB3 eller USB2? |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes