Citat:
Ursprungligen inskrivet av
JesperT
Har kollat lite på den där G400 och har funderat lite på att köpa en och testa när den ändå är så billig.
Den verkar väldigt prisvärd.
Dock är det en sak som stör mig på den och det är dess "lift distance".
Som på så gott som alla möss (Utom Mionix Naos och QPAD 5K) så kan man inte justera sensorns avläsningsstyrka, utan man får nöja sig med tillverkarens default.
På G400 är tydligen lift distance satt till väldigt lågt, vilket jag inte gillar. Jag vill att den ska fortsätt läsa av delvis när jag lyfter musen.
Dessutom förhindrar en fast låg lift distance att man sätter på extra glides på musfötterna. Då räcker plötsligt inte sensorn ända ner.
Jag har dock bra erfarenheter av logitech sedan tidigare (med mitt G13) så jag kanske testar denna mus.
Enligt vad testare av den skriver så har den prediction.
Edit : Verkar som att vissa testare skriver att den inte har prediction och andra inte.
Vad gäller egentligen ?
Prediction togs bort vid väldigt tidig batch, det var bara dom första som hade det.
Logitech lyssnade på massan och tog bort skiten, finns inte prediction längre på dom.
Liftoff distance är inte väldigt låg, den är normal.
Och det förhindrar verkligen inte att sätta på skatez, dessutom tar man i 99% av fallen bort dom gamla skatzen för nya. Så det är inga problem.
Har själv skatez på min g400, absolut inga problem.
Liftoff är bra, varken för låg eller för hög.
Sen gillar jag inte den serien pga formen, men det är ju en helt annan sak.
Dock har G400 den bästa sensorn sett till felfri sensor, bra omron switchar med bra feedback i skalet, bra sidoknappar, bra liftoff, bra avläsning av alla ytor, bra original skatez. Önskar själv en mus liknande G3 med g400 sensorn men det lär aldrig komma (av logitech dvs)