Permalänk
Medlem

bästa musen för Dota2/LoL?

Min gamla trogna logitech G5 börjar strula och känner att det börjar bli dags att byta.
Jag spelar främst RTS/MOBA så en mus med minst 6st extra knappar är ett måste. Vill dock inte ha en sådan razor naga då det blir för mycket knappar som inte används. Jag tror razor gjorde någon mus med sex stycken sidoknappar med den ska ha varit väldigt liten.

Min G5 är ju ganska stor och passar min hand perfekt. Men finns det flera bra möss för dota2? eller kan det vara så att jag tar fel och razors mus är perfekt?

skulle vara glad för lite svar

Är osäker om denna är bra.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk

Den bästa musen är den du trivs bäst med, jag själv kör med en G500 och trivs medan min kompis kör med en razor naga och trivs med den.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

jovisst, men även om jag skulle trivas med en g500 så vill fortfarande ha en mus med minst 6st extra knappar.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

det ska finnas en razer naga som är gjord för moba spel!

http://www.razerzone.com/hex

Permalänk
Medlem

Om du läst det jag sa innan och kollat min länk skulle du vetat att frågade om just den musen passade mig eller inte. Den ser ju bra ut men vad jag vet är den väldigt liten och eftersom jag är van vid min stora G5 vill jag inte ha något minimalt.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Skrivet av wiloh:

jovisst, men även om jag skulle trivas med en g500 så vill fortfarande ha en mus med minst 6st extra knappar.

Varför vill du just ha 6 knappar på musen? om man tittar på proffsen som spelar så använder nästan ingen razor naga eller någon mus med många knappar, det finns sånna som gör det ja men de flesta gör det inte.

Jag skulle inte rekommendera en med många knappar på musen då jag tycker att det är jobbigt att använda knapparna på musen och blir svårare att fokusera på någon om man ska trycka på rätt knapp på musen.
nu säger jag inte att du verkligen inte ska köpa en med 6 eller fler knappar men JAG tycker inte om dem dock.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Jag lirar Dota 2 med Qpad 5k LE, bra storlek, skönt med stöd för lill-fingret samt att det finns 2 extra musknappar som du bindar items till. Den är även väldigt lätt och glider på bra, ställbar dpi från 400 till 8200

Permalänk
Medlem

logitech's mmo mus?

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Derbi_QuiZ:

om man tittar på proffsen som spelar så använder nästan ingen razor naga eller någon mus med många knappar, det finns sånna som gör det ja men de flesta gör det inte.

Det kan ju vara för att de spelar med det som sponsorerna säger till dem att spela med.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Det kan ju vara för att de spelar med det som sponsorerna säger till dem att spela med.

jo det är klart men de vill ju ändå köra med det som funkar bra för dem och kan vara så bra som möjligt.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

okej då skulle jag kunna ställa denna fråga till dom som spelar dota2.

Tanken är att jag ska ha alla item actives på musen och sedan använda siffrorna 1-4 på tangentbordet för illusions. för det tycker jag är skönt. Men om ni andra alternativ för hur jag ska lägga upp mina binds kan ni ju komma med förslag

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

kankse corsair m90 är ett alternativ?

Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX

Permalänk
Medlem

Den mus som passar dig bäst ergonomiskt är nog den som du kommer gilla bäst, så mitt tips är att åka till typ mediamarkt eller liknande affär och känn på olika möss. Sen så måste jag bara få tillägga att razermöss har genomrutten byggkvalitét, vill du ha något som funkar under en längre period så ska du nog leta efter ett annat märke.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wasidop:

Den mus som passar dig bäst ergonomiskt är nog den som du kommer gilla bäst, så mitt tips är att åka till typ mediamarkt eller liknande affär och känn på olika möss. Sen så måste jag bara få tillägga att razermöss har genomrutten byggkvalitét, vill du ha något som funkar under en längre period så ska du nog leta efter ett annat märke.

Tvärtom, kvalitén är utmärkt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

jag spelar lol med razer naga eftersom jag bara har en hand funkar hur bra som helst bara att lära sig

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk
Medlem

Har du stora händer? Då är Naga inget vidare, en polare köpte den. Han blev jätte missnöjd och sålde den till lillasyrran för 200kr för att istället köpa sig nått annat monster för ca 1200kr eller nått.
Dock är det hans syn på den, jag har faktist inte haft en egen.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Personligen har jag tröttnat på både Razor och Logitech. Razorn började dubbelklicka efter ett drygt år, logitechen tappade connection. Det känns väldigt ovärt att lägga 500 spänn på en mus som håller i ett år. Nu kör jag med en budget-mus från Clas Ohlsons och den är väldigt prisvärd, skulle den gå sönder är det inte hela världen heller eftersom den bara kostar 100 riksdaler.

Helt ärligt så gör ju inte en 500 kronors mus nämnvärt bättre ifrån sig i Dota2 än en 100 kronors mus. Klart Logitech och Razor hävdar annat men jag tvivlar starkt på att det ens är en mätbar skillnad i prestanda, eller för den delen att deras design skulle rent objektivt vara mer ergonomisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Tvärtom, kvalitén är utmärkt.

Säker på att du menar razer? Är inne på min andra mus och ska byta ut den nu i veckan då den är döende också, precis som min förra razermus. Alla jag känner med razermöss har haft problem, men det kanske bara är ett sammanträffande.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Säker på att du menar razer? Är inne på min andra mus och ska byta ut den nu i veckan då den är döende också, precis som min förra razermus. Alla jag känner med razermöss har haft problem, men det kanske bara är ett sammanträffande.

Här har du en med 2 DeathAdder 3G's som köptes vid launch, dvs felfria efter många år.
Flesta jag känner sitter på felfria Deathadders också.

Antar jag känner folk som vet hur man tar hand om sina saker

Sen byggkvalite, razer använder oftast väldigt hög plastkvalite (högre än många andra ex Steelseries), bra delar till sensorn etc.
Steelseries är bland dom sämsta på detta, alltid billiga OEM delar, märks tydligt på mös som kana, kinzu, sensei raw.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Här har du en med 2 DeathAdder 3G's som köptes vid launch, dvs felfria efter många år.
Flesta jag känner sitter på felfria Deathadders också.

Antar jag känner folk som vet hur man tar hand om sina saker

Sen byggkvalite, razer använder oftast väldigt hög plastkvalite (högre än många andra ex Steelseries), bra delar till sensorn etc.
Steelseries är bland dom sämsta på detta, alltid billiga OEM delar, märks tydligt på mös som kana, kinzu, sensei raw.

Har inte samma upplevelse, har haft 3 st Deathadders alla började dubbeklicka, 2st abbysus (en hemma som börjat dubbelklicka), samt en abbysus på jobbet som fortf funkar efter ca 2 år.
Sen ca. 1 år tillbaka kör jag en Sensei hemma, och tycker den funkar väldigt bra. Dock så tycker jag inte mjukvaran är lika bra till den som razers.

Permalänk
Hjälpsam

Kan inflika G700 om du trivs med formen och storlek på din gamla G5a. 4 knappar på tummen, en näve extra knappar här och där. Skön känsla, bra precision och du kan köra trådat eller trådlöst efter behag. Kör den på jobbet och trivs med den, har dock inte MOBA spelat med den.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

mionix gör grymma musar tycker jag! Vad tycker ni?

mvh

Permalänk
Medlem

Haft 3-4 razor möss under åren.

Alla har haft problem, de flesta med dubbelklick, försökt rensa sensorer etc men utan lycka.

Nuvarande problemet med min lachesis är att det är nått klister för klistermärkena runt sensorn som snappar upp hår (katthår) vilket gör att det stör sensorn, får blåsa och rensa då och då, mkt irriterande. har försökt tvätta men kryper ut klister på nytt hela tiden.

Trots det fortsätter jag köpa razor möss (brukar hålla ungefär 1 år), för när de väl fungerar är de underbara. Sen kanske man är dum i huvet, men en skön mus är A och O

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av wasidop:

Säker på att du menar razer? Är inne på min andra mus och ska byta ut den nu i veckan då den är döende också, precis som min förra razermus. Alla jag känner med razermöss har haft problem, men det kanske bara är ett sammanträffande.

Yep. Har kört med min deathadder i flera år nu, och den har fungerat perfekt under denna tid, så jag skulle nog säga att det endast är ett sammanträffande.

Alla företag har felande exemplar och jag tror inte det finns någon riktig RMA-statistik som stöder någons teorier om vilka som är bäst.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Varför vill du just ha 6 knappar på musen? om man tittar på proffsen som spelar så använder nästan ingen razor naga eller någon mus med många knappar, det finns sånna som gör det ja men de flesta gör det inte.

Jag skulle inte rekommendera en med många knappar på musen då jag tycker att det är jobbigt att använda knapparna på musen och blir svårare att fokusera på någon om man ska trycka på rätt knapp på musen.
nu säger jag inte att du verkligen inte ska köpa en med 6 eller fler knappar men JAG tycker inte om dem dock.

Man vänjer sig snabbt och när man har gjort det har men enorm fördel mot alla som kör med färre kanappar.

Skit i razer hex som någon tipsa om razer naga is the shit.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Hur ofta har du en Item-build med 6 items som går att aktivera? O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Hur ofta har du en Item-build med 6 items som går att aktivera? O.o

inte varje game men det händer faktiskt. bra exempel skulle nog vara puck^^ Men personligen tycker jag logitech G700 låter fint. Den ser ut att ha samma form som G5, samma storlek och ser ut att ha en hel del knappar jag nog kan vänja mig vid. Vi får se om tomten är generös i år

medan tråden är igång kan jag ju även be om tips om tagentbord. Ett ämne jag känner mig väldigt borta i. Om jag inte minns fel gjordes det någon FAQ om det här med macro tangenter etc. sitter just nu på en razor arctosa. Fast efter att man städat ut tangentbordet så är man sugen på ett tangentbord som är lätt att städa.

tack för alla bra svar!

EDIT: Vart lite mindre sugen på G700 när jag insåg att den även var trådlös. något jag aldrig komemr använda och då betalar extra för. samtidigt som den trådlösa biten har fått dålig kritik.

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Medlem

Du ska köra med den musen du tycker om att köra med helt enkelt.. Vi kan aldrig berätta vad som är bäst för dig.

jag tex kör med en logitech g5, tycker detta är absolut den bästa musen som har gjorts och den passar mig riktigt bra.

Lycka till!

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

logitech har väl en MMO eller liknande

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Logitech G500 och Microsoft Sidewinder X4, thats my thing mus & tangentbord är en så pass smaksak så den 'bästa' finns inte riktigt enligt mig. Ett tips är väll att iallafall kika på en annan Logitech i serien. Dom är bra