Permalänk
Medlem

"Wristwrest" var kan jag köpa?

Tjena, det är så här att jag planerat att köpa ett Logitech G105 då jag för närvarande sitter på en BlackWidow som låter som en j*vla skrivmaskin, dock så finns inget wristwrest, så jag undrar om någon vet var jag kan köpa detta? Gärna på något som Elgiganten, Siba eller Media Markt, tack.

Permalänk
Medlem

Jag vägrar hjälpa dig om du vill handla på en utav de 3 sämsta butikerna i hela sverige. Tyvärr. Om du vill handla hos en riktig affär kanske det här funkar.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Köp där du hittar det bästa. G105 har kanske en aning problematisk form då det är rätt djupt och sticker ut så det blir en springa mellan handledsstödet och tangentbordet.

Permalänk
Medlem

Varför byta från mekaniskt enbart för att det låter mer än ett membran tangentbord? Lite som att byta bil för att motorn är för högljudd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Varför byta från mekaniskt enbart för att det låter mer än ett membran tangentbord? Lite som att byta bil för att motorn är för högljudd.

Man kanske byter för att man stör sig på höga ljud. Låter de rimligt?;)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TAG9217:

Varför byta från mekaniskt enbart för att det låter mer än ett membran tangentbord? Lite som att byta bil för att motorn är för högljudd.

http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_523...

Full förståelse för att man inte gillar att lyssna på mekaniska tangentbord med högljudda brytare såsom tex MX Blue. En del tycker att ljudet från en Ducati motor är det läckraste som finns, andra får bara huvudvärk.

Men din analogi är lite mote, större chans att man köper ett tangentbord utan att ha provkört den än att man köper en högljudd bil innan man provkört den.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Man kanske byter för att man stör sig på höga ljud. Låter de rimligt?;)

Då känns det ju lite dumt att ha köpt ett mekaniskt från början, rätt så välkänt att dem låter mer än vanliga tangentbord :).

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5130
http://www.keyboardco.com/keyboard_details.asp?PRODUCT=635

Alternativt så kan du tillverka ett själv, Sweclockers tangentbords-guru Huttala har här gjort en guide: #12165577

Visa signatur

JAG ÄR LIVRÄDD FÖR ATT LEVA & JAG ÄR DÖDSRÄDD FÖR ATT DÖ

Permalänk
Medlem

Varför inte något sånthär om du stör dig på ljudet?
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keyboard-acce...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit

Permalänk
Lego Master
Skrivet av grafit:

Köp där du hittar det bästa. G105 har kanske en aning problematisk form då det är rätt djupt och sticker ut så det blir en springa mellan handledsstödet och tangentbordet.

Sitter på ett G105 här på jobb (makroknappar FTW!) och med ett vanligt random handledsstöd, funkar alldeles utmärkt. Samma hemma med mitt G15v1 där originalstödet är trasigt och/eller försvunnit. Visst har de en protrusion i mitten, men den är inte så stor att det blir ett problem med normalstora händer och handleder. Jag har vant mig vid det till den milda grad att jag stör mig på att tangentbordet kommer för nära om jag använder ett utan utbuktningen.. =P

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Sägs om den här istället? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=533485
På en bild på prisjakt har den stöd, har den det "på riktigt" likaväl? För er som ej vågar trycka på länken är det ett Logitech G110.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_523...

Full förståelse för att man inte gillar att lyssna på mekaniska tangentbord med högljudda brytare såsom tex MX Blue. En del tycker att ljudet från en Ducati motor är det läckraste som finns, andra får bara huvudvärk.

Men din analogi är lite mote, större chans att man köper ett tangentbord utan att ha provkört den än att man köper en högljudd bil innan man provkört den.

Visst men att byta till typ ett totalt värdelöst skräptangentbord som logitech g105 har jag ingen förståelse för

Permalänk
Hjälpsam

Sedan måste jag erkänna att känslan i de rubberdomes som är i S.T.R.I.K.E. 7 är helt OK. Dock lite udda prispunkt på den

Riktigt kul att leka med dock.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Fluf:

Sedan måste jag erkänna att känslan i de rubberdomes som är i S.T.R.I.K.E. 7 är helt OK. Dock lite udda prispunkt på den

Riktigt kul att leka med dock.

Inte så udda när man tänker på vad man kan göra med prylen. Sen är det ju bara till för de mest extrema prylbögarna. Som jag. >_<

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red110:

Varför inte något sånthär om du stör dig på ljudet?
http://www.wasdkeyboards.com/index.php/products/keyboard-acce...

Det lär inte hjälpa så mycket till ett BlackWidow som använder blå brytare. Det är mest klick-mekanismen inne i brytaren som låter i de blå brytarna, så det hjälper inte så mycket att dämpa ljudet som uppstår när man bottnar tangenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av markme:

Sägs om den här istället? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=533485
På en bild på prisjakt har den stöd, har den det "på riktigt" likaväl? För er som ej vågar trycka på länken är det ett Logitech G110.

Jag försöker bli av med min G110.. Jag kan inte med macro-knapparna på sidorna! Du kanske är intresserad?!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Jag försöker bli av med min G110.. Jag kan inte med macro-knapparna på sidorna! Du kanske är intresserad?!

You got a PM:

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Shudnawz:

Inte så udda när man tänker på vad man kan göra med prylen. Sen är det ju bara till för de mest extrema prylbögarna. Som jag. >_<

Razer DeathStalker Ultimate, ett cleanare alternativ i funktion och kortare slaglängd på tangenterna. Kan vara värd att kika på om man har en pryl-fetisch.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Fluf:

Razer DeathStalker Ultimate, ett cleanare alternativ i funktion och kortare slaglängd på tangenterna. Kan vara värd att kika på om man har en pryl-fetisch.

Skickades från m.sweclockers.com

Ooooooh....shiny.

Men spöar det den råa toknördigheten i STALKER-7? Jag vet inte...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield