Permalänk

Arachnid Neoscona gaming mus

Jag har aldrig hörtalas om märket eller musen. Är det någon som har den eller som har prövat den och är det någon som vet ifall det är en bra gaming mus?

Permalänk
Medlem

Vart hittar du den?

Permalänk

Teknikmagasinet

Permalänk
Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om, men jag ser på den att den är riktigt dålig. Köp inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Aldrig hört talas om, men jag ser på den att den är riktigt dålig. Köp inte.

Hur kan man se på en mus att den är dålig? att musen ser skit ut är ju en sak, men hur den presterar osv är ju en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

ser ut exakt som en ace 3200 med andra färger.

Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX

Permalänk
Medlem

Skit, 8200dpi betyder att sensorn är dålig.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Hur kan man se på en mus att den är dålig? att musen ser skit ut är ju en sak, men hur den presterar osv är ju en helt annan sak.

Ser utsidan ut som om den är köpt på en leksaksaffär så är antagligen insidan likadan.

Permalänk

Det är antagligen någon som köpt upp en massa ace edge 3200 möss för att sälja under eget varumärke nu när ace gått i konkurs. Om det inte är någon annan förändring än färgen är det en bra mus. Dock skavs ytbehandlingen på toppen lite för lätt. kollade nu och ace version har 5040 dpi, så annan sensor.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk

Vilken mus rekomenderar ni? Den får inte vara för dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Vilken mus rekomenderar ni? Den får inte vara för dyr.

Microsoft IME 3.0 eller Logitech g400

Permalänk

Kan du ge länkarna till dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Är det en gaming mus? Och kan du ge mig en länk till den?

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=831

Permalänk
Medlem

Fattar inte grejen med intellimouse, tycker dem ser ut som självaste faán!

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimaro:

Fattar inte grejen med intellimouse, tycker dem ser ut som självaste faán!

Tur att jag använder musen till att styra pekaren med och inte sitta och kolla på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimaro:

Fattar inte grejen med intellimouse, tycker dem ser ut som självaste faán!

Grejen med intellimouse är att det är en av de första optiska mössen som var bra, sensorn i sig är riktigt bra bortsett från låg dpi och låg trackingspeed. Låga DPIn är ändå inget som berör folk som spelar med låg sens, och trackingspeeden blir bara problem om man gör hastiga svep. Sedan finns det gamers som spelat med just den musen i över 5 år och känner sig som hemma med den, och inte kan tänka sig någon annan mus. Idag finns det vassare alternativ, te.x Zowie EC1 eVo, men IME 3.0 lever vidare pga sin kult-status.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Grejen med intellimouse är att det är en av de första optiska mössen som var bra, sensorn i sig är riktigt bra bortsett från låg dpi och låg trackingspeed. Låga DPIn är ändå inget som berör folk som spelar med låg sens, och trackingspeeden blir bara problem om man gör hastiga svep. Sedan finns det gamers som spelat med just den musen i över 5 år och känner sig som hemma med den, och inte kan tänka sig någon annan mus. Idag finns det vassare alternativ, te.x Zowie EC1 eVo, men IME 3.0 lever vidare pga sin kult-status.

Problemet med hastiga svep löser man genom att ställa in 500hz på musen.

Har faktiskt gett EC2 en chans, men det är nog den sämsta mus jag haft hittills. Fötterna på den var 2 stora vilket gör att den blir sjukt ostadig, inte nog med det så stod dom ut som 2 stora bubblor vilket gjorde att det kändes som om den var rund undertill, gick inte att göra små rörelser. Scrollen ska vi inte ens tala om, överdrivet stor så att du höll på att bryta fingret varje gång du skulle lägga det på scrollen. Att scrolla var inte heller roligt då den var riktigt seg och du bara gled på det dåliga materialet. Underskivan på musen var för lång för överdelen vilket gjorde att det var en vass kant baktill. Höger knapp gnisslade. Knapparna du går fram och bak med satt riktigt dåligt till. Kändes som en leksaksmus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Problemet med hastiga svep löser man genom att ställa in 500hz på musen.

Har faktiskt gett EC2 en chans, men det är nog den sämsta mus jag haft hittills. Fötterna på den var 2 stora vilket gör att den blir sjukt ostadig, inte nog med det så stod dom ut som 2 stora bubblor vilket gjorde att det kändes som om den var rund undertill, gick inte att göra små rörelser. Scrollen ska vi inte ens tala om, överdrivet stor så att du höll på att bryta fingret varje gång du skulle lägga det på scrollen. Att scrolla var inte heller roligt då den var riktigt seg och du bara gled på det dåliga materialet. Underskivan på musen var för lång för överdelen vilket gjorde att det var en vass kant baktill. Höger knapp gnisslade. Knapparna du går fram och bak med satt riktigt dåligt till. Kändes som en leksaksmus.

Jag har haft en EC2 och på den blev scrollen sne så den låg emot plasten vilket gjorde scrollen väldigt seg, var inga problem att retunera för en ny. Kör just nu med en vit EC1 eVo och upplever inte direkt några av felen du nämner. Känns lika stabil på en mjuk och hård matta som min 3.0, den "vassa kanten" baktill rör jag inte äns med handflatan, medans den röda skiten på 3.0an känner jag verkligen av. Sedan musknapparna på 3.0av som är separata från övriga skalet är riktigt obekväma då jag känner av mellanrummet mellan skalet och knapparna. Scrollen är mycket lättare ja, men den har varit mycket opålitligare för min del, plus att den garanterat kommer att gå sönder inom kort. Säga vad man vill om Zowies sidoknappar, men man kan inte påstå att 3.0ans är bättre. Säga vad man vill, men 3.0an har haft sin tid och Zowie har haft lite kvalitétsproblem.

Och att klocka till usbn till 500Hz gör bara problemet lindrigare. Zowie har fortfarande dubbelt så hög perfect controlspeed som en 3.0 vid 500Hz. Och att manuellt överklocka USBn kräver 3djeparts mjukvara som inte är kompatibelt med win8 än.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

Den ser exakt likadan ut :/

Permalänk
Medlem

Många av dessa okända möss är rätt "vanliga".
Dom köper en färdig formfaktor och sätter i en sensor dom vill (i den mån det passar osv)
Oftast är det väldigt billigt gjort, och sensorerna är oftare dåliga än bra.

Finns möss som är exakt samma OEM men 10+ tillverkare satt sin label på.

Och ja ska du ha en bra mus under 300:- Logitech G400, bästa musen på marknaden sett till pris/sensor.

Permalänk

HHKB pro 2

Vem använder HHKB pro 2 egentligen använd hellre steelseries apex https://www.komplett.se/steelseries-apex-keyboard/798536 det är ett riktigt gaming tangentbord.

Permalänk
Medlem

@Extrapaj: Har musen och har haft den i över 4 år den funkar fortfarande jättebra så bara för att det ser dålig ut betyder det inte att den är det

Permalänk
Medlem

Inte för att det hjälper nu när tråden skapades 2012, men jag har en Neoscona, och jag hade Ace Edge 3200 när den gick under det namnet också. Skönaste musen jag nånsin hållit i handen, den sitter verkligen som gjuten för mig med den skulpterade sidan. Jag har ganska små händer dock, musen är nog inte lika skön för de med stora händer och har du det formgjutna greppet är det bara för de som lägger hela handen på musen, de som kör claw grip ska nog välja en annan. Jag spelar både CS:GO, Overwatch och PUBG och har aldrig känt att sensorn har svikit mig. Så bara för att det är ett okänt märke så behöver det inte vara dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |