Permalänk

Ett bra headset

Tjenare SweClockare!

Mitt headset har gått sönder och jag vill köpa ett nytt med rabattkoden jag fick från cdon expo. Då jag är en fattig student och inte har så bra koll på headset så undrar jag om detta är bra?

http://cdon.se/hemelektronik/headset_plantronics_gamecom_780_...

Jag kommer mest att använda headsetet till att spela och prata med polare genom skype. Det kan hända att jag även lyssnar på lite musik ibland.

Finns det något bättre och mer prisvärda? Jag kan tänka mig att gå upp till runt 500kr som max, efter 25% rabattkoden, enda kravet är att den finns på cdon.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa att du köper hörlurar + mic, mycket bättre ljud för pengarna.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Kan tipsa att du köper hörlurar + mic, mycket bättre ljud för pengarna.

Något förslag? Föredrar att ha det i ett och samma headset då det blir enklare för mig då jag inte har så mycket utrymme att ha micen på.

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Något förslag? Föredrar att ha det i ett och samma headset då det blir enklare för mig då jag inte har så mycket utrymme att ha micen på.

Denna rekommenderar många: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=127878

AKG K518 är rätt bra för priset.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Creative tactic 3d rage kom just till sverige .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Creative tactic 3d rage kom just till sverige .

Vet du om den är bra?

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem

Har den själv och kan säga att ljud inte blir bättre än detta . Dom är jävligt snygga och lyser nice också men är inte så bekväma. Har haft sigma innan men basen va dock inte så djup men basen i dessa är 10/10 . Ska va ärlig redan efter 1 timme fick jag ont men det går över efter några dar . Jag har haft väldigt många headsets och dessa har det bästa ljudet men tycker Sibiria v2 är goare att ha på sig. Så du får bestämma själv om de värt btw dom är trådlösa vilket är riktigt nice
http://www.creative.com/soundblaster/tactic3d/ragewireless/

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Lexius:

Har den själv och kan säga att ljud inte blir bättre än detta . Dom är jävligt snygga och lyser nice också men är inte så bekväma. Har haft sigma innan men basen va dock inte så djup men basen i dessa är 10/10 . Ska va ärlig redan efter 1 timme fick jag ont men det går över efter några dar . Jag har haft väldigt många headsets och dessa har det bästa ljudet men tycker Sibiria v2 är goare att ha på sig. Så du får bestämma själv om de värt btw dom är trådlösa vilket är riktigt nice
http://www.creative.com/soundblaster/tactic3d/ragewireless/

Efter att ha kollat på lite reviews så tror jag nog att jag väljer plantronic headsetet. Det ska tydligen ge ett bra ljud, men samtidigt också vara väldigt bekvämt. Det kan vara ett + för mig då det blir ganska långa pass ibland, speciellt nu när jag blir ledig under julen

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Efter att ha kollat på lite reviews så tror jag nog att jag väljer plantronic headsetet. Det ska tydligen ge ett bra ljud, men samtidigt också vara väldigt bekvämt. Det kan vara ett + för mig då det blir ganska långa pass ibland, speciellt nu när jag blir ledig under julen

Har själv ett sånt. Väldigt nöjd

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Skrivet av bjajjull:

Har själv ett sånt. Väldigt nöjd

Skönt att det är någon annan än någon youtubeare som kan ge kritik, tackar

Tror du dom sitter bra även om man har glasögon?

Visa signatur

En del har undrat varför jag ständigt tar av mig glasögonen. Det är för att slippa se er...

-Göran Persson, Inför den socialdemokratiska riksdagsgruppen, 2 oktober 1999.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesperu97:

Skönt att det är någon annan än någon youtubeare som kan ge kritik, tackar

Tror du dom sitter bra även om man har glasögon?

Vet ej.
Här är en review med en kille som har glasögon, verkar funka bra http://www.youtube.com/watch?v=Ycaa_GrgdOg

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Har den själv och kan säga att ljud inte blir bättre än detta . Dom är jävligt snygga och lyser nice också men är inte så bekväma. Har haft sigma innan men basen va dock inte så djup men basen i dessa är 10/10 . Ska va ärlig redan efter 1 timme fick jag ont men det går över efter några dar . Jag har haft väldigt många headsets och dessa har det bästa ljudet men tycker Sibiria v2 är goare att ha på sig. Så du får bestämma själv om de värt btw dom är trådlösa vilket är riktigt nice
http://www.creative.com/soundblaster/tactic3d/ragewireless/

Har tactic 3d sigma. Basen började att glappa efter ett halvår och min mikrofon brusar ibland när jag rör på huvudet. Basen fungerar fint igen men micken är fortfarande konstig. Om man bortser från hållbarheten på detta headset så är jag extremt nöjd med det, sjukt bra ljud och det sitter rätt så bekvämt. Jag har ingen egen erfarenhet av Rage versionen men förhoppningsvis har det lite bättre hållbarhet än min Sigma. Fungerar också fint med glasögon.

Visa signatur

Mobo: Asus M5A97 Processor: Amd fx 6100 Minnen: Corsair XMS3 8GB Grafikkort: Sapphire Radeon hd 7850 HDD: 500GB 7200rpm Nätagg: Corsair CX600

Permalänk
Medlem
Skrivet av LöparnN:

Har tactic 3d sigma. Basen började att glappa efter ett halvår och min mikrofon brusar ibland när jag rör på huvudet. Basen fungerar fint igen men micken är fortfarande konstig. Om man bortser från hållbarheten på detta headset så är jag extremt nöjd med det, sjukt bra ljud och det sitter rätt så bekvämt. Jag har ingen egen erfarenhet av Rage versionen men förhoppningsvis har det lite bättre hållbarhet än min Sigma. Fungerar också fint med glasögon.

Ja rage har bättre bas men sigma är goare . Är besviken på att Creative inte tänkte på detta .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Om du skall utnyttja cdon koden och ligga runt den prisklassen som du länkade i ditt första inlägg skulle jag utan tvekan hellre valt Sennheiser Headset PC320.