Permalänk

Vilket Tangentbord ?

Har nu funderat på ett nytt tangentbord då jag inte riktigt gillar mitt Cyborg v7...

Valen är mellan dessa 4 tangentbord:
-CM quickfire Pro http://www.jimms.fi/tuote/SGK-4010-GKCR1-ND
-Qpad MK-50 http://www.jimms.fi/tuote/6101691
-CM Storm Trigger http://www.jimms.fi/tuote/SGK-6000-GKCC1-ND
-Corsair Vengeance K90 http://www.jimms.fi/tuote/CH-9000003-ND

Vilket tycker ni skulle vara det bästa tangentbordet ?
Skall användas för Gaming spel såsom Wow,Battlefield 3 m.m.
Själv tycker jag någon av CMs alternativ är det mest lockande men om någon vet bättre än jag så övertyga mej !:)

Permalänk
Medlem

köpte själv ett k90 på dustins rea innan jul, mest för att det är snyggt som fan enligt mig

skönt att skriva och spela på, men gissar på att alla cherry mx röd t-bord är liknande så där kan det nog inte gå fel iallafall

behöver du fler makro knappar är valet självklart, annars spelar det nog ingen roll

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prophet^:

köpte själv ett k90 på dustins rea innan jul, mest för att det är snyggt som fan enligt mig

skönt att skriva och spela på, men gissar på att alla cherry mx röd t-bord är liknande så där kan det nog inte gå fel iallafall

behöver du fler makro knappar är valet självklart, annars spelar det nog ingen roll

Quickfire är ju mer eller mindre en kopia på ett filco, så utan tvekan det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Quickfire är ju mer eller mindre en kopia på ett filco, så utan tvekan det.

Nej, det är QuickFire Rapid och Trigger som är tillverkad av Costar, samma tillverkare som gör t.ex. Filco. QuickFire Pro görs däremot av iOne, samma tillverkare som t.ex. Razer och QPAD använder, och håller inte alls samma höga kvalitet.

Permalänk
Medlem

Köp ett Qpad MK-50, jag har ett sånt och det är mycket skönt med röda cherry mx brytare. Rekomenderar det starkt

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @4.3 Ghz | Asus Geforce GTX 770 2gb directcuii oc | MSI Z87-G45 | 16GB RAM @ 1600Mhz | Samsung 840 EVO 120GB | Fractal Design Define XL R2 | Corsair HX750 750W | Frifrakt Inet |

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nej, det är QuickFire Rapid och Trigger som är tillverkad av Costar, samma tillverkare som gör t.ex. Filco. QuickFire Pro görs däremot av iOne, samma tillverkare som t.ex. Razer och QPAD använder, och håller inte alls samma höga kvalitet.

Aha! Tack för rättelsen!

Permalänk
Medlem

Inget av dem:)

Läs huttalas guide för lite tgb tips

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

själv har jag haft mitt razor black widow i snart 1 år. jag älskar det. spelar alla spel. dock så enligt mig så om du bara spelar mmorpg spel där du måste spamma tex 1,2,3,4,5 så kan det vara lite jobbigt för det känns konstigt men för alla andra spel då, tummen upp

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Har läst på lite och tror att det blir Storm Trigger
Orsak, k90 är för spacead för min del. qpad-50 ser lite för billig ut och Storm Trigger verkar ha nöjda ägare m.m.

Men Detta är ju vad jag tycker så ingen skall ta illa upp !
Smaken är som baken

Permalänk
Medlem

Du kan testa mk50 på din närmaste teknikmagasinbutik. Det gjorde i alla fall jag för att testa om röda brytare var något för mig. Blev blåa istället för egen del

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

själv har jag haft mitt razor black widow i snart 1 år. jag älskar det. spelar alla spel. dock så enligt mig så om du bara spelar mmorpg spel där du måste spamma tex 1,2,3,4,5 så kan det vara lite jobbigt för det känns konstigt men för alla andra spel då, tummen upp

på vilket sätt blir de konstigt?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Av de där alternativen skull jag nog ta Qpad MK-50.

Skrivet av Twister86:

på vilket sätt blir de konstigt?

Antar att han menar att det blir konstigt för att aktiveringen och deaktiveringen inte är vid samma punkt på blå switchar, det kan därmed bli lite konstigt om man inte läpper upp switchen helt när man spammar samma knapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerpathana:

Har läst på lite och tror att det blir Storm Trigger
Orsak, k90 är för spacead för min del. qpad-50 ser lite för billig ut och Storm Trigger verkar ha nöjda ägare m.m.

Men Detta är ju vad jag tycker så ingen skall ta illa upp !
Smaken är som baken

Mk-50 är väldigt cleant, lite mediaknappar och mekaniskt, that's it. Men det det gör, gör det bra.

Visa signatur

5900X | 3080