Citat:
Ursprungligen inskrivet av
hACmAn
Tycker det är konstigt. Vem kan spela wow med mouse acelleration. Hur går arena då??? Stänger ni av Enchange ponter precison oberoenda av vilka råttor ni använder. (jag tror att acelleration var ett sätt att reta flk som faktiskt använder datorer och spel)
"Enhanched pointer precision" borde alltid vara avbockad oavsett om man vill köra med acceleration eller inte och oavsett mus.
Det ger bara någon sort ospecifierad musacceleration man inte har någon kontroll över.
Vill man köra med acceleration så bör man aktivera detta antingen i musens mjukvara eller i spelen man kör.
Hur acceleration är i wow vet jag inte, men i vissa FPS spel (som Quake eller Team fortress 2) så kan det faktiskt vara till stor nytta.
Det är lite jobbigare att jobba upp ett "muskelminne" eftersom även hastigheten för musrörelserna blir av betydelse och inte bara sträckan man rör musen, men när man väl fått en känsla för det är vinsten stor.
Problemet som kan uppkomma i spel som Quake eller TF2 när man kör soldat är att man kan inte ha för låg sensitivity om man ska kunna rakethoppa snabbt och bekvämt. Samtidigt får man betydligt svårare för att sikta med bra precision om man har för hög sens.
Genom att aktivera musacceleration kan man kombinera det som är bra med både hög och låg sens. Sätt ner sensen ordentligt och sätt på musaccelerationen så kan man rakethoppa med lätthet genom att röra musen snabbt och samtidigt kan man få väldigt hög precision när man ska precisionsaima och röra musen långsamt.
Det man offrar är som sagt att det är svårare att vänja sig hur långt ens sikte kommer att röra sig när man rör musen en viss sträcka med en viss hastighet.
Inte helt ovanligt bland toppspelare i Quake och även TF2 att köra med detta har jag hört.