Permalänk
Medlem

Glas musmatta, vart?

Tjenare! jag undrar om det är någon här inne som vet vart men kan få tag i en glas musmatta.

har ffflera vänner som köpt icemat tidigare som älskar dem men de blev ju uppköpta av steelseries och deras
glasmattor går knappt att få tag på där jag letat (prisjakt). Jag undrar om någon här som kanske har någon
aning om vart jag kan få tag på en sådan, helst icemat eller steelseries.

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Avstängd

biltema har

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem

någon aning om märke eller äre biltemas egna? vill helst ha någon som har ett namn man känner igen

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem
Skrivet av mejjan:

Vill helst ha någon som har ett namn man känner igen

Varför ?

Permalänk
Medlem

1. jag gillar hur de känns (kännt på väns)
2. de ska tydligen hålla i stort sätt hur länge som helst
3. de ska funka jäkligt bra med laser

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

har haft alluminium och plast innan, den med alluminium slets ganska fort (mionix ensis, svarta) och den med plast lät oerhört mycket och den har även dessvärre försvunnit

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem
Skrivet av mejjan:

1. jag gillar hur de känns (kännt på väns)
2. de ska tydligen hålla i stort sätt hur länge som helst
3. de ska funka jäkligt bra med laser

Du svarade inte på min fråga...

Permalänk

http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Ergono...

är väll denna, för det priset kan det vara värt att testa och se hur den funkar, är själv lite frestad att skaffa en

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem

jag gillar dem, hoppas det funkar som svar då

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

men varför är iof inte relevant heller, inte det som är frågan

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Men HERREGUD människa !! Kolla vad jag citerade, "vill helst ha någon som har ett namn man känner igen"
VARFÖR vill du ha en matta med ett namn man känner igen??

My god....

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Ergono...

är väll denna, för det priset kan det vara värt att testa och se hur den funkar, är själv lite frestad att skaffa en

ska testa den iaf så får jag återkomma i tråden om vad jag tycker om den.

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk

Jag tror han undrade varför du ville ha någon med ett namn som man kände igen

har surfat runt lite nu, men hittar verkligen inte några glasmusmattor, varför slutade de att göra dem??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Men HERREGUD människa !! Kolla vad jag citerade, "vill helst ha någon som har ett namn man känner igen"
VARFÖR vill du ha en matta med ett namn man känner igen??

My god....

Och för den delen, vem känner inte igen Biltema?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Men HERREGUD människa !! Kolla vad jag citerade, "vill helst ha någon som har ett namn man känner igen"
VARFÖR vill du ha en matta med ett namn man känner igen??

My god....

Måste tyvärr hålla med, varför ska musmattan heta "steelseries" eller "qpad" osv... gör ingen skillnad förutom priset (höjs ).

OnT; den som länkades ser bra ut, står också GAME på den så det lär vara något som man känner igen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

ursäkta mig då xiqt, såg inte riktigt där, så helt mitt fel där, men anledning är för att jag oftast vill ha något märke jag känner att jag kan lita på, men den från biltama som länkades innan hade så lågt pris ändå

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk

- "vill helst ha någon som har ett namn man känner igen"
"Varför?"
- "jag gillar dem, hoppas det funkar som svar då"

.. the heck?!

OnT: Någon som har testat Biltema-glasmattan och har lite tankar?

Permalänk
Medlem

Icemat hade glass musmattor innan iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Icemat hade glass musmattor innan iaf.

No shit Sherlock. Det står ju inte alls i första inlägget.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mejjan:

ursäkta mig då xiqt, såg inte riktigt där, så helt mitt fel där, men anledning är för att jag oftast vill ha något märke jag känner att jag kan lita på, men den från biltama som länkades innan hade så lågt pris ändå

Ursäkten godtas, kolla gärna citat hädanefter dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Varför ?

Skrivet av Xiqt:

Du svarade inte på min fråga...

Skrivet av Xiqt:

Men HERREGUD människa !! Kolla vad jag citerade, "vill helst ha någon som har ett namn man känner igen"
VARFÖR vill du ha en matta med ett namn man känner igen??

My god....

Eller så kunde du bara hjälp till direkt med vad TS frågade efter, No-name märken är ju inget man brukar vilja ha....

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Förstår att du inte vill ha no-name. Kan vara rena lotteriet.

Hursom, denna finns: http://cdon.se/hemelektronik/steelseries_experience_i-2_(blac...

Jag har en själv dock i vit som jag köpte för några år sedan. Den funkar bra än idag.

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Eller så kunde du bara hjälp till direkt med vad TS frågade efter, No-name märken är ju inget man brukar vilja ha....

Håller med, löjlig besservisser attityd. Hur svårt kan det vara att förstå detta om man läser lite mellan raderna?

Visa signatur

Kontor: Intel Core i3-12100F | ASUS B660-I STRIX | Intel Arc A750 Founders Edition | 16 GB Kingston Fury Beast DDR5 5200Mhz CL40 | Corsair SF750 Platinum 750W | Noctua NH-L12 Ghost S1 Edition | Louqe Ghost S1 MKII Limestone
Soffan: AMD Ryzen 5 7600 | ASUS B650E-I STRIX | ASUS Geforce GTX 1080 Ti STRIX | 32 GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz CL36 | Corsair SF750 Platinum 750W | Thermalright AXP120-x67 | Fractal Design Ridge White
Bärbart: Apple Macbook Air 13" M1 Space Grey (8GB RAM, 256GB SSD)
Server/NAS: AMD Ryzen Pro 5 4650G | Gigabyte MC12-LE0 | 64GB DDR4 3200MHz ECC | Fractal Design Node 804

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Eller så kunde du bara hjälp till direkt med vad TS frågade efter, No-name märken är ju inget man brukar vilja ha....

Njea, ville veta varför och då frågade jag
Ska gå och plocka fram min gamla icemat nu, bara för att jag kan!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Måste tyvärr hålla med, varför ska musmattan heta "steelseries" eller "qpad" osv... gör ingen skillnad förutom priset (höjs ).

OnT; den som länkades ser bra ut, står också GAME på den så det lär vara något som man känner igen.

Måste tyvärr invända där,det är en stor skillnad på glas som glas om ingen fattar det.Jag hade själv en icemat pro förr men den gick tyvärr i golvet vid en städning och efter det har jag inte hittat något som kan matcha den:(Biltema random är knappast något att ha.Jag kände på en sån hos min polare och det var helt annorlunda(sämre)och han hade samma mus med liknande sense,ikari laser om någon undrar:-)

P.S Xiqt vill du sälja din gamling?

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Eller så kunde du bara hjälp till direkt med vad TS frågade efter, No-name märken är ju inget man brukar vilja ha....

Nä för det är ju en jäkla skillnad på noname-glas och glas med någon logga på...suck...

Om nu TS vill ha en musmatta med ett känt/dyrare märke så kanske han på ett väldigt enkelt sätt borde kunna svara på det också.

För att...

han får fler HS då?!...
han får en en längre e-penis?!...
han tycker om att sprida pengar runt sig utan anledning?!...

ja som sagt, det borde finnas ett enkelt svar på en enkel fråga...tycker jag...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av alex_farnstrom:

http://biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Ergono...

är väll denna, för det priset kan det vara värt att testa och se hur den funkar, är själv lite frestad att skaffa en

Jag har en sån , funkar bra för mig, men nån som spelar mycket kanske vill ha en större ? Så man kan ju gå till en glasmästare och be dem fixa en i mattglas i den färg och form/storlek man vill, om de har olika blästrade glas hemma så går det ju att känna på ytan om den känns "rätt" för den egna smaken och sedan skära ut och slipa kanterna så får man skivan som man själv vill ha den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ge mig måtten du vill ha på din glas bit och ett namn du känner igen , så fixar jag dina drömmars musmattan åt dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

P.S Xiqt vill du sälja din gamling?

Allting är till salu för rätt pris, detta hör dock till "Marknaden" eller pm

Permalänk
Medlem

Jag har kört med glasmattor i många år nu.
Steelseries har slutat göra mattorna. Jag hade kontakt med dem tidigare där de sa det.
Man kan ibland hitta vissa butiker som fortfarande har ett lager av de stora glasmattorna. Men det är ofta dyrt.
Jag köpte en glasmatta, Steelseries, för ett halvår sedan för rimligt pris: 399:-
En Rosa.
Om jag skulle valt svart eller blå skulle de kostat 899:-

Jag tror anledning till att tillverkarna slutar tillverka dem är pga att de håller så satans bra och fungerar bra också.
Ren spekulation. Kan även vara ngt annat.

Länk till en rosa, stor, Steelseries glasmatta till lite överpris
http://www.proshop.se/Products/ProductSearch.aspx?search=Stee...

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-