Sökes: Litet tangentbord med Cherry MX Blue

Permalänk
Medlem

Sökes: Litet tangentbord med Cherry MX Blue

Tjenare

Som titeln påpekar så letar jag efter ett litet tangentbord med Cherry MX Blue. Det optimala hade varit om Happy Hacking tangentborden fanns med skandinavisk layout. Men nu finns ju inte det.
Filco Majetouch-2 och Ducky G2Pro Tenkeyless är det som kommer närmast vad jag letar efter, av vad jag hittat i alla fall.

Har ni några förslag?

Alltså, ett tangentbord som är så litet som möjligt med Cherry MX Blue och skandinavisk layout är vad jag letar efter.

Permalänk
Medlem

Har hört att dessa är bra:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1581511

Visa signatur

rig: NZXT Phantom (röd :P) | i5 3570k 4.1ghz | Corsair h100i | Corsair hx850 (röd sleeve) | Asus HD 7970 Matrix | Asus Sabertooth Z77 | Corsair Vengeance 8gb LP red | Samsung 840 250 gb ssd | 2 Wd 1.5 tb hdd | Windows 7 64bit | 3x Corsair af120 | 2x Dell U2311H
HTPC: Asus P8H77-I | i3 3220 | Asus DirectCU GTX 660 | Cooler Master Elite 120 | Be quiet 530w | 2tb hdd | 8gb Corsair Vengeance LP | Samsung 47"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

This.

Riktigt bra byggkvalité, bakgrundsbelyst, helt mekaniskt, nkro. Bättre tangentbord får man inte för knappt 800 spänn.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:

Utan tvekan det bästa alternativet.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alice.L:
Skrivet av Bakgrund:

This.

Riktigt bra byggkvalité, bakgrundsbelyst, helt mekaniskt, nkro. Bättre tangentbord får man inte för knappt 800 spänn.

Skrivet av Thompaam:

Utan tvekan det bästa alternativet.

Av de som ni länkat, är det någon av er som äger ett och skulle kunna berätta för mig hur långt något av dom är? I centimeter alltså.

Edit: Nevermind, dom är tydligen 36cm långa. Skulle behöva något som är lite lite kortare. Hade tänkt ta det med mig i en väska.

Permalänk
Medlem

Ducky all the way. Det är kvalité rakt igenom.
Harr ett Ducky Shine 2 med röda switchar. Kommer aldrig titta efter ett annat märke när det här slits ut (om det någonsin gör det).

Visa signatur

// Phantek EVOLV // 5820k // Asus x99-A //
// Corsair Vengeance 32GB // Corsair AX1200i // 2 x Nvidia GeForce GTX 980 Ti //

Permalänk
Medlem

Filco har nyligen lanserat MINILA 68, ett så kallat 60% tangentbord. Det har UK-layout, vilket är samma som svensk layout om du ignorerar vad som står på tangenterna. Det är det enda tangentbordet med ISO-layout och den formfaktorn som jag känner till. Ducky håller tydligen på med ett sånt också, men det är oklart när/om det kommer släppas.

Sen finns också GH60, á la bygg ditt eget tangentbord

Permalänk

Ser ut som du ska lägga lite mer pengar, satsa då på PBT istället för ABS.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Duckys 60% tangentbord ska komma mot slutet av denna månad, så jag hade väntat.
100% programmerbart, backplate, LED's OCH på Svenska. Kan inte bli mycket bättre om man är ute efter ett tangentbord med 60% layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Filco har nyligen lanserat MINILA 68, ett så kallat 60% tangentbord. Det har UK-layout, vilket är samma som svensk layout om du ignorerar vad som står på tangenterna. Det är det enda tangentbordet med ISO-layout och den formfaktorn som jag känner till. Ducky håller tydligen på med ett sånt också, men det är oklart när/om det kommer släppas.

Sen finns också GH60, á la bygg ditt eget tangentbord

UK layout, hur blir det med våra kära Å, Ä och Ö?
Om det bara är det som har skrivet på tangenterna så kan man väl byta tangenter?

Skrivet av FlummbulleN:

Ser ut som du ska lägga lite mer pengar, satsa då på PBT istället för ABS.

Ja, jag pungar gärna ut lite extra för bättre grejer.

Skrivet av huttala:

Duckys 60% tangentbord ska komma mot slutet av denna månad, så jag hade väntat.
100% programmerbart, backplate, LED's OCH på Svenska. Kan inte bli mycket bättre om man är ute efter ett tangentbord med 60% layout.

http://deskthority.net/resources/image/6661

Det lät precis som vad jag letat efter! Det blir tilll att sitta på händerna och vänta då antar jag.
Edit: När dessa tangentbord nu kommer, vart och hur får jag tag i dom?

Tack alla för hjälpen!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Voxellas:

UK layout, hur blir det med våra kära Å, Ä och Ö?
Om det bara är det som har skrivet på tangenterna så kan man väl byta tangenter?

Det lät precis som vad jag letat efter! Det blir tilll att sitta på händerna och vänta då antar jag.
Edit: När dessa tangentbord nu kommer, vart och hur får jag tag i dom?

Tack alla för hjälpen!

Ang. UK layout så är det bara att byta tangenterna. Men värt att tänka på är att Filco gjort om layouten på sitt 60% tangentbord, så det är inte standard någonstans och nästan alla knappar är i 1x1 storlek (samma som bokstäverna på ett vanligt tangentbord), så personligen skulle jag aldrig klara av att använda ett sånt tangentbord då det är alldeles för minimal layout på det.

Ducky tangentborden kommer antagligen säljas i alla butiker som säljer Ducky idag, dvs maxfps, inet, webhallen osv.