Permalänk
Medlem

Bra mus med SMAL "midja"!

Jag har idag en Cyborg RAT7 som spelmus men det är inte helt optimalt för mig. Jag har rätt tjejiga händer och håller med "fingertip grip". Vill ha en mus med smal mitt eftersom jag håller den klämd mellan tumme och ringfinger och en bred mus eller en mus med platta sidor blir väldigt obekväm då. Jag har tittat lite på Steelseries Sensei och Rival ser ut att stämma rätt bra överens med det kravet. Razer Deathadder också. Har någon några fler tips? Inga budgetgrejer, mus köper jag så sällan att det får kosta mycket i inköp för timkostnaden blir så extremt låg mtp hur mycket jag sitter vid datorn.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Har en Sensei RAW själv funkar väldigt bra. Annars finns väl Logitechs g400s också.

Permalänk
Medlem

Vad är RAW egentligen? Är den annorlunda eller bara nåt färgschema?

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Den har inte like många finesser, och finns bara i 2 versioner. Sensei har ju ett chip och minne etc. plus fler ljus combos. Kände inte riktigt för att betala för saker jag inte använder.

Permalänk
Medlem

Raw är en nerbantad version av den vanliga sensei'n. Det är ingen större skillnad mellan RAW-versionen och den vanliga, utan det är mest lyxfunktioner (onödiga funktioner) som har tagits bort för att minska priset. Dock är ytorna annorlunda, och färgen. Många spelare föredrar RAW-versionen över den vanliga då den vanliga är ful som stryk, och den blir hal om man har mycket handsvett.

Permalänk
Medlem

Corsair m45 kan jag rekommendera.

Fingertip grepp och lite mindre mus, bra kvalitet.

Permalänk
Medlem

Låter som Zowie FK skulle kunna passa dig. Liten mus med grym sensor och inget krimskrams.

Visa signatur

i5 2500K@4,4GHz | GTX560Ti@960MHz | MSI Z68A-GD65 | Newton R2 650W | 8GB RAM@1600MHz | Kingston HyperX SSD 120GB | 2TB HDD | Antec P280 | Xonar Essence STX | Hörlurar: DT770 Pro

Permalänk
Medlem

Hittade min gamla intellimouse explorer 3 igår, jävlar vad fin den kändes Steelseriesmössen ser lite liknande ut i formen tycker jag. Men ska kika på Zowie och Corsair också! Visste knappt att dessa gjorde möss ens.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

CM Storm Alcor

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk
Medlem
Skrivet av crumpets:

Jag har idag en Cyborg RAT7 som spelmus men det är inte helt optimalt för mig. Jag har rätt tjejiga händer och håller med "fingertip grip". Vill ha en mus med smal mitt eftersom jag håller den klämd mellan tumme och ringfinger och en bred mus eller en mus med platta sidor blir väldigt obekväm då. Jag har tittat lite på Steelseries Sensei och Rival ser ut att stämma rätt bra överens med det kravet. Razer Deathadder också. Har någon några fler tips? Inga budgetgrejer, mus köper jag så sällan att det får kosta mycket i inköp för timkostnaden blir så extremt låg mtp hur mycket jag sitter vid datorn.

Zowie FK/FK1 är bäst då tror jag. Smalare än Sensei men liknande form.

Permalänk
Medlem

G300

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Förvånad att ingen nämnt Sexy Mouse ännu
LGR - Oddware - Sexy Mouse

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ