Permalänk
Medlem

Ratt och pedaler för bilspel?

Hej! Efter ännu en fin lön så hade jag tänkt att köpa hem en ratt och pedaler för att faktist göra mina bilspel roliga, dock undrar jag vart jag kan hitta något som är bra till ett rimligt pris?
Och ni som har ratt och pedaler, är det något man tröttnar på fort? Älskar bilspel förövrigt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Jag har en G25 som är helt underbar när man använder den, min har nog legat ett år sen sist tyvärr.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk

Koppling ska det va!

Permalänk
Medlem

Jag har en Logitech Driving Force GT. Fungerar kanon bra :). Fick den för 799 på Elgiganten. Mer vill jag inte lägga ner.
Tro mig du kommer ha den ståendes ett bra tag ibland

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Vore ju bra med en budget, en G25/27 får man inte tag i för mindre än runt 3k!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt mig runt tusenlappen, Visst jag har pengar att lägga ned på en ratt för tre tusen men som några säger är att det är som det mesta annat man tilltalar sig att man behöver, samlar damm efter ett tag, men dirt2 och andra bilspel är så härliga att spela så blir en funderare! men g25/27 är det bästa vid en hög budget och vad är det bästa vid en budget på cirka 1,5?

Edit:
Tips på några riktigt sköna bilspel?
Jag har änsålänge Dirt2 och lite gamla need for speed, dock skulle det vara kul med något där man kan styra lampor tändning osv, lite mer simulator aktigt också!
Bilspel blev plöstligt tjugo gånger roligare när man har en dator som pallar dem

Permalänk
Medlem

Skulle vilja säga en MOMO Force om du kan hitta en. De har väl slutat att tillverkas vad jag vet.
Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel (PC/Mac) Prisjakt.nu
Du kan ju köpa begagnat om du vågar göra det med en slitage-grej som rattar är. Men har du tur kanske du hittar nån som knappt använt den.

Du kan kolla på alla Rattar på prisjakt här:
Rattar & pedaler - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Skulle vilja säga en MOMO Force om du kan hitta en. De har väl slutat att tillverkas vad jag vet.
Logitech MOMO Racing Force Feedback Wheel (PC/Mac) Prisjakt.nu
Du kan ju köpa begagnat om du vågar göra det med en slitage-grej som rattar är. Men har du tur kanske du hittar nån som knappt använt den.

Du kan kolla på alla Rattar på prisjakt här:
Rattar & pedaler - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

Åh! prisjakt hade något för det också, tack så tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Edit:
Tips på några riktigt sköna bilspel?

Kommande F1 2010 från Codemasters. Ska släppas i slutet av september. Finns många videos på nätet efter GamesCom mässan. Här är lite officiella videos på GT:
F1 2010 Video Game | Reviews, Trailers & Interviews | GameTrailers.com

Permalänk
Medlem

annars finns Fanatecs Licenstillverkade Porsche-rattar, en med h-växel och koppling (som G25 och G27) finns för 160€

Fanatec Gameshop

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk

Fanatec 911 Gt3 RS >>>Fanatec.com
+
Fanatec Club Sport Pedals >>>Fanatec.com

Permalänk
Medlem

Fanatec verkar riktigt trevlig för priset, ska hålla det i minnet framöver. Kände inte till den.

Permalänk
Medlem

Bilspelet såg riktigt trevligt ut,
Porscheratten med, men det hamnar också i den större budgeten, ska fundera lite..

Permalänk
Medlem

Hittade denna ratt och kollade runt lite på youtube,
Thrustmaster Rally GT Force Feedback PRO Clutch Edition (PC) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Rattar & pedaler
Det som bekymrar mig är att den verkar vara ganska liten och så är det bara 270 graders rotation på den,
men då får man kvalitéts pedaler och koppling, är det värt det?!

Permalänk
Medlem

Bra fråga, jag har inte läst mycket om den tyvärr.. Gissar att den är ungefär i samma klass som Driving force GT:n. Pedalerna verkar snäppet bättre (plus kopplingspedalen då) och paddlarna är nog större med om man vill köra med dem.
Dock är Logitechs mjukvara och support väldigt väletablerad, och du 900 gradersläget.
(att köra med 900gradersläget på max gör man kanske inte så ofta i och för sig, men många spel blir väldigt trivsamma med tex 300-500 graders rattutslag)

Några kul bilspel:
Race On + GTR2. Klassiska bra simulationer. Finns massor av moddar också.
Test drive unlimited. Helt OK med ratt, och stödjer koppling samt H-låda.
Live for speed. Drar mycket nytta av rattutslaget. Gatbilarna funkar väldigt bra med 720 grader på ratten.
NFS Shift. Inte riktigt en favorit för mig, men potentialen finns där - speciellt med moddar. (Vissa äldre NFS spel funkar även OK med ratt. Underground 2 funkade OK. Most Wanted fick jag inte att funka bra. Pro street och Undercover har jag inte provat)
iRacing. För den superseriöse. Bra känsla och mycket välordnad rejsing.
Richard burns rally. Mycket välgjort och realistiskt, men otroligt oförlåtande.
Dirt 2. Helt ok styrkänsla, och mycket snyggt!
Grid. Njae, rätt skum sladdig känsla i många bilar. Ojämnt, men har sina stunder.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bra fråga, jag har inte läst mycket om den tyvärr.. Gissar att den är ungefär i samma klass som Driving force GT:n. Pedalerna verkar snäppet bättre (plus kopplingspedalen då) och paddlarna är nog större med om man vill köra med dem.
Dock är Logitechs mjukvara och support väldigt väletablerad, och du 900 gradersläget.
(att köra med 900gradersläget på max gör man kanske inte så ofta i och för sig, men många spel blir väldigt trivsamma med tex 300-500 graders rattutslag)

Några kul bilspel:
Race On + GTR2. Klassiska bra simulationer. Finns massor av moddar också.
Test drive unlimited. Helt OK med ratt, och stödjer koppling samt H-låda.
Live for speed. Drar mycket nytta av rattutslaget. Gatbilarna funkar väldigt bra med 720 grader på ratten.
NFS Shift. Inte riktigt en favorit för mig, men potentialen finns där - speciellt med moddar. (Vissa äldre NFS spel funkar även OK med ratt. Underground 2 funkade OK. Most Wanted fick jag inte att funka bra. Pro street och Undercover har jag inte provat)
iRacing. För den superseriöse. Bra känsla och mycket välordnad rejsing.
Richard burns rally. Mycket välgjort och realistiskt, men otroligt oförlåtande.
Dirt 2. Helt ok styrkänsla, och mycket snyggt!
Grid. Njae, rätt skum sladdig känsla i många bilar. Ojämnt, men har sina stunder.

Tack så hemskt mycket för listan på spel!
Ja dirt 2 är riktigt härligt med sin grafik, dock är jag bara fan av dirt banorna där man kör rally och har en kartläsare brevid sig, eftersom jag köpte maskinen i sign är bilspel som drar nyttja av den ett stort + (bra grafik)=

Permalänk
Medlem

svårt att bestämma mig billig eller dyr ratt.. thrustmastern var slut på lager i en månad typ, men koppling skulle inte vara fel!

Permalänk
Medlem

Ja jag håller med roger w säger det men glömt en sak finns rfactor o massor moddar o trackarna allt .

NoGrip :: Home

rFactor Central - Community Driven Sim Racing Resource for rFactor | rFactor Car mods, rFactor Tracks, Car Setups, rFactor Screenshots

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

Jag har Logitech Driving Force GT, mycket nöjd! Hört att ratten håller samma kvalitet som G25/G27, pedalerna och växeln är väl inte riktigt lika bra kvalitet men de duger (för 900 kronor är den det bästa du kan få). Använder ändå inte växelspaken, mycket skönare med "paddlarna" bakom ratten a la Lamborghini Gallardo.

Permalänk
Medlem

Jag har haft logitech's Driving force EX (lågprisratt) som dög helt ok tills jag bestämde mig för om jag ville fortsätta med bilspel.
Sen blev det en bättre begagnad Logitech Momo (den svarta). Ett rejält kliv uppåt i både kvalitet , känsla samt ff-styrka (force feedback).
I dag sitter jag med en Fanatec porsche ratt med separat h-låda samt pedaler med koppling
Valde fanatec för att den är kompatibel med både pc, ps3 samt xbox. Har ju en del bilspel till xbox också (forza2 + forza3 t.ex) Har även en racingstol (renorino) för att man måste sitta skapligt om man ska sitta längre stunder utan att få kramp eller annan värk.

Mitt råd: köp en lite billigare ratt för under tusingen. Gillar du att köra bilspel även efter ett år eller nåt kanske du ska "uppgradera" ditt rattval

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Tack chrester, lite så jag har tänkt faktist!
Blir en tur till onoff nu faktist!

Permalänk
Medlem

Kul om man kan vara till lite hjälp

Försök att få till en bra sittplats när du ska rejsa.
Annars tappar man lätt lusten om man inte sitter bra.

Återkom gärna om du har funderingar eller frågor.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Orkar inte skapa en ny tråd men jag känner att jag också måste köpa mig en ratt som helst ska vara kompitabel med både PC och PS3. Gärna koppling också. Funderade på Thrustmaster men hittade inte nån info om att den går att köra konsolspel med?

Jag ska till Hamburg i september och vet om hårdvaror som rattar är billigare där? Och vet ni någon "prisjakt" liknande sida fast i Tyskland?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Köpt ratten nu, har dock stött på ett problem, fästet att fästa den i bordet med är för tajt, "skruvarna" att skruva med händerna på för att göra ett större mellanrum fastnar i stortsätt efter ett tag, bordet är altså för tjockt om det inte går att skruva mer.. har en ikea skiva som bord :S
vågar inte ta i för mycket våld efterstom det är tunn plast

Permalänk
Medlem

nevermind! hittade det, manualen var till hjälp haha..

Permalänk

Kör med G25 och även om den sitter å samlar damm på min playseat nga mån ibland så tycker jag det är ett måste att ha en bra ratt när man väl lirar bilspel......aldrig ångrat inköpet av G25 & playseat

H3Nc3.........G25 är till både PC & PS3

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freneticz:

Kör med G25 och även om den sitter å samlar damm på min playseat nga mån ibland så tycker jag det är ett måste att ha en bra ratt när man väl lirar bilspel......aldrig ångrat inköpet av G25 & playseat

H3Nc3.........G25 är till både PC & PS3

Finns det inga billigare alternativ? Har en förmåga att köpa dyra grejer men sedan inte använda mig mycket av dem vilket känns jobbigt ibland..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av H3Nc3:

Finns det inga billigare alternativ? Har en förmåga att köpa dyra grejer men sedan inte använda mig mycket av dem vilket känns jobbigt ibland..

Tror inte det finns billigare om du vill ha koppling och kompatibilitet med både PC och PS3.
DFGT som nämnts ska väl däremot funka bra på både PS3 och PC!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tror inte det finns billigare om du vill ha koppling och kompatibilitet med både PC och PS3.
DFGT som nämnts ska väl däremot funka bra på både PS3 och PC!

Okej, tack för svaret Får kolla lite mer på den modellen.

Skrivet av Makarov:

Jag har Logitech Driving Force GT, mycket nöjd! Hört att ratten håller samma kvalitet som G25/G27, pedalerna och växeln är väl inte riktigt lika bra kvalitet men de duger (för 900 kronor är den det bästa du kan få). Använder ändå inte växelspaken, mycket skönare med "paddlarna" bakom ratten a la Lamborghini Gallardo.

Kör du på PC då?

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit