Sidan 57 av 57 « Första 747545556 57

Verktyg Visningsval
2014-09-12, 22:48   #1681

martinot

Medlem

martinots avatar

Plats: The space-time continuum

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av deeyay Visa inlägg
Jo visst är det så jag har även ett Rapid med röda brytare men det har jag gett till dottern nyligen så hon får ett bra tangentbord. Sen har jag just ett Filco med bruna brytare också men det står nedpackat för tillfället. Tänker sälja det. Jag föredrar helt enkelt att skriva på mitt TK. Hade ett Ducky Premier med blåa brytare nyligen men fick skicka tillbaka det för brytarna kändes inte konsekventa över helt tangentbordet vilket de gör på mitt TK. Så jag köttar vidare på det tills det brakar har jag bestämt mig för. Hittar inget skönare helt enkelt. Tänka sig att jag köpte det för 300kr begagnat.
Alltid svårt att veta på förhand, men kul att du äntligen hittat rätt till slut!
2014-09-13, 08:47   #1682

deeyay

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jul 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Role_Model Visa inlägg
Det jag funderade på var nämligen att eventuellt köra Ducky PBT på ett TK, inte minst för att ett TK just nu bara kostar 695 kr.
Tänk på att Ducky keycaps inte är fullt kompatibla med ett TK tangentbord. Titta på storleken på tangenterna på den nedersta raden på ett TK så förstår du. Du kommer antingen att få kompromissa genom att sätta dit en helt annan cap från en annan row och lutningen kommer att bli fel på tangenten alternativt köra på originalkeycaps på de tangenterna vilket kommer att se illa ut. Space passar inte över huvud taget och den får du inte dit på ett TK.
deeyay är uppkopplad nu
2014-09-13, 09:35   #1683

deeyay

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av martinot Visa inlägg
Alltid svårt att veta på förhand, men kul att du äntligen hittat rätt till slut!
Jao det är inte alltid så lätt att veta utan att testa sig fram! Men jag har dock bestämt mig för att behålla mitt Filco också och använda det med mina Ducky PBT caps istället för dess original Ninja caps som visserligen är snygga men håller dålig kvalité och slits ut och blir blanka. Jag tycker även också att jag skriver lite fortare med bruna brytare än med blå. Inte mycket kanske men det känns som att man dansar fram lite fortare då det inte kräver lika mycket kraft riktigt.
deeyay är uppkopplad nu
2014-09-13, 19:26   #1684

Orici

Medlem

Oricis avatar

Plats: Origin

Registrerad: aug 2003

Detta kanske har frågats tidigare men, varför är "enter" tangenten ändra till en sådan liten? (Corsair tangentbord)
2014-09-13, 22:21   #1685

deeyay

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Orici Visa inlägg
Detta kanske har frågats tidigare men, varför är "enter" tangenten ändra till en sådan liten? (Corsair tangentbord)
Det är den inte. Jag antar att du har tittat på produktbilder vilka ofta brukar visa en utländsk variant som har en långsmal tangent. Om du tittar på bilderna så saknar de säkerligen ÅÄÖ också.
deeyay är uppkopplad nu
2014-09-14, 00:47   #1686

Orici

Medlem

Oricis avatar

Plats: Origin

Registrerad: aug 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av deeyay Visa inlägg
Det är den inte. Jag antar att du har tittat på produktbilder vilka ofta brukar visa en utländsk variant som har en långsmal tangent. Om du tittar på bilderna så saknar de säkerligen ÅÄÖ också.
Okej, tack!
idag, 16:58   #1687

deeyay

Medlem

Såg de hade fått in CM Quickfire XT på NetOnNet med blåa brytare. Då jag har ett TK med blåa brytare och älskar det men saknar standardlayout så tänkte jag testa det. Ve och fasa när två exemplar jag testade hade precis samma problem som de två Func KB-460 hade. En del brytare klickar dåligt eller inte alls. Främst på vänstra sidan. Det hörs knappt när det klickar samt att den taktila feedbacken uteblir mångt och mycket.

Skulle inte XT vara gjort i Costar fabrik? Skräp är vad det var i alla fall. Får fortfarande köra på mitt TK som är perfekt och varken Ducky Premier, Func KB-460 eller nu XT känndes i närheten så bra eller konsekvent känsla över alla brytare som mitt TK gör.

Varför ska det vara så svårt att hitta ett tangentbord med blåa brytare som känns som de ska? Slläpper Cherry igenom brytare som är undermåliga eller sabbas skiten vid montering? Inget av dem har kännts i närheten så bra som mitt Quickfire TK. Då har jag ändå gått igenom 5 stycken olika exemplar och olika märken. Förundrad är jag minst sagt

Senast redigerad av deeyay idag klockan 17:25.
deeyay är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker