Sidan 60 av 60 « Första 1050575859 60

Verktyg Visningsval
2014-10-29, 11:00   #1771

twk

Medlem

twks avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av CROE Visa inlägg
Nu skriver jag på ett CM Storm Rapid-I MX Brown.

Första intrycket är sådär, töntiga keycaps och hemsk logo. Å andra sidan är ju detta ett gaming-märke, om man tar hänsyn till det är det ett godkänt betyg. Tangentbordet är bastant och någorlunda cleant, bortsett från keycapsen o loggan. Gillar inte USB-kabeln som medföljde, det är en micro-USB som är krökt, sladder går åt höger sida. Hade hellre sett att det var en "rak" sladd.

Jag får inte igång bakgrundsbelysningen, vilket känns märkligt. Provat på två laptops, ena var Mac och andra HP. Har ni tips på hur man kan gå tillväga? Trycker in FN-knappen och F1 etc för att byta "mode" m.m., detta fungerar inte.
Jag håller helt med om USB-kabeln. Det är konstigt att de skickar med en vinklad kabel.

Loggan sitter i bakkant på tangentbordet och syns inte när tangentbordet står på mitt datorbord. Loggan är ju vänd mot datorskärmen och väggen. Bättre, och mer diskret, placering av loggan kan inte jag komma på. Fonten på keycapsen tycker jag är snygg, men smaken är som baken. Jag hade föredragit stabilisatorer från Costar istället för Cherry. Det märks särskilt på mellanslagstangenten som inte har samma sköna känsla som med stabilisatorer från Costar.

Kan det vara att tangentbordet inte för tillräckligt med ström från dina laptops? Har du en stationär att prova med? Fn+F1 slår på och av belysningen så den ska gå igång när du trycker på den. Det finns ny firmware för tangentbordet att ladda ner som du kan prova.
2014-10-29, 19:14   #1772

CROE

Medlem

CROEs avatar

Plats: localhost

Registrerad: jan 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twk Visa inlägg
Jag håller helt med om USB-kabeln. Det är konstigt att de skickar med en vinklad kabel.

Loggan sitter i bakkant på tangentbordet och syns inte när tangentbordet står på mitt datorbord. Loggan är ju vänd mot datorskärmen och väggen. Bättre, och mer diskret, placering av loggan kan inte jag komma på. Fonten på keycapsen tycker jag är snygg, men smaken är som baken. Jag hade föredragit stabilisatorer från Costar istället för Cherry. Det märks särskilt på mellanslagstangenten som inte har samma sköna känsla som med stabilisatorer från Costar.

Kan det vara att tangentbordet inte för tillräckligt med ström från dina laptops? Har du en stationär att prova med? Fn+F1 slår på och av belysningen så den ska gå igång när du trycker på den. Det finns ny firmware för tangentbordet att ladda ner som du kan prova.
Placeringen av loggan är ju helt ok, men jag tycker den är kladdig och inte speciellt tilltalande.

Jag har ingen stationär dator, och jag uppdaterade firmware till senaste utan resultat.

MaxFPS säger att jag ska reklamera och då bedömer Cooler Master om den är felaktig.

Men jag tycker inte tangentbordet håller tillräckligt hög kvalité, kan jag då hänvisa till öppet köp? Jag vill ha tillbaks pengarna ASAP nämligen, så jag kan beställa ett ordentligt tangentbord istället, närmare bestämt ett Filco.

Tacksam för svar.
2014-10-29, 19:44   #1773

twk

Medlem

twks avatar

Citat:
Placeringen av loggan är ju helt ok, men jag tycker den är kladdig och inte speciellt tilltalande.

Jag har ingen stationär dator, och jag uppdaterade firmware till senaste utan resultat.

MaxFPS säger att jag ska reklamera och då bedömer Cooler Master om den är felaktig.

Men jag tycker inte tangentbordet håller tillräckligt hög kvalité, kan jag då hänvisa till öppet köp? Jag vill ha tillbaks pengarna ASAP nämligen, så jag kan beställa ett ordentligt tangentbord istället, närmare bestämt ett Filco.

Tacksam för svar.
Du kommer att få stå för returfrakt när du skickar tillbaka, men det är det ju värt om du inte är nöjd med tangentbordet.

Ett tips är att läsa lite olika recensioner innan du köper nästa gång. Loggans och keycapsens utseende hade varit lätt att kolla i förväg.

Skickades från m.sweclockers.com
2014-10-29, 20:31   #1774

CROE

Medlem

CROEs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twk Visa inlägg
Du kommer att få stå för returfrakt när du skickar tillbaka, men det är det ju värt om du inte är nöjd med tangentbordet.

Ett tips är att läsa lite olika recensioner innan du köper nästa gång. Loggans och keycapsens utseende hade varit lätt att kolla i förväg.

Skickades från m.sweclockers.com
De skrev att paketet måste levereras till dem direkt, inte till ett uthämtningsställe. Dessutom måste det vara med Posten, vilket låter märkligt. Hur vet man att paketet man skickas kommer att levereras till dörren?

Jag forskar alltid i någon vecka om produkterna jag ska köpa, men att det var sönder och inte finns i deras lager gör att jag istället ska köpa Filco.
2014-10-29, 20:57   #1775

twk

Medlem

twks avatar

Citat:
De skrev att paketet måste levereras till dem direkt, inte till ett uthämtningsställe. Dessutom måste det vara med Posten, vilket låter märkligt. Hur vet man att paketet man skickas kommer att levereras till dörren?

Jag forskar alltid i någon vecka om produkterna jag ska köpa, men att det var sönder och inte finns i deras lager gör att jag istället ska köpa Filco.
Om det är trasigt så är det en reklamation. Då ska de stå för fraktkostnaden.
igår, 15:10   #1776

CROE

Medlem

CROEs avatar

Fundera på att köpa följande tangentbord från KeyboardCo:

http://www.keyboardco.com/keyboard/s...n-keyboard.asp

Swedish/Finnish Filco Ninja Majestouch-2, Tenkeyless, NKR, Tactile Action, Keyboard

Är det någon i tråden som använder ett tangentbord från Filco? Om så, är ni nöjda?

Kostar runt 600 kr mer än CM Storm QF Rapid-I som jag lämnar tillbaka nu, är kvalitetsskillnaden stor mellan dessa tangentbord anser du/ni?
igår, 17:34   #1777

tweepey

Medlem

Registrerad: nov 2013

Sugen på ett Corsair k70 med blåa brytare men hur mycket låter dem? Kommer min bror att störas av dessa om han sitter i rummet bredvid som ligger 4 m ifrån mitt? Annars får det väl bli ett med röda brytare.
tweepey är inte uppkopplad
idag, 07:59   #1778

dysenteri

Medlem

dysenteris avatar

Registrerad: jul 2012

Finns det några vita mekaniska bord där ute?

Jag såg att det fanns en vit variant utav Filco Ninja Majestouch, men inte Svensk/Nordisk variant.

Alternativt vita keycaps (gärna som släpper igenom ljus, likt dessa http://i.imgur.com/m5Z7Smi.jpg).

Redaktionens senaste nyhetsrubriker