Sidan 61 av 61 « Första 1151585960 61

Verktyg Visningsval
2014-11-10, 01:19   #1801

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av huttala Visa inlägg
Om du vill ha kvar ditt Topre tangentbord och inte börjar använda Novatouch tangentbordet så kan man ta stemsen från novatouch och sätta på sitt topre, och vipps så har du ett topre med MX kompatibla stems.
Intressant idé. Hur pass bökigt är det att byta stems på ett Topre?
2014-11-10, 08:55   #1802

huttala

Tangentbords-
konnässör

huttalas avatar

Plats: Örebro

Registrerad: sep 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av backfeed Visa inlägg
Intressant idé. Hur pass bökigt är det att byta stems på ett Topre?
Det är lätt som en plätt.

Bara plocka isär tangentbordet och pilla loss dom med en skruvmejsel när du väl fått loss plattan (som de sitter i).
Det enda som krävs är en liten stjärnmejsel för att få isär tangentbordet. Detta gäller Topre Realforce tangentborden alltså, hur det är att plocka isär ett novatouch vet jag inte då jag inte äget ett.
2014-11-10, 10:14   #1803

backfeed

Medlem

backfeeds avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: okt 2008

Citat:
Det är lätt som en plätt.

Bara plocka isär tangentbordet och pilla loss dom med en skruvmejsel när du väl fått loss plattan (som de sitter i).
Det enda som krävs är en liten stjärnmejsel för att få isär tangentbordet. Detta gäller Topre Realforce tangentborden alltså, hur det är att plocka isär ett novatouch vet jag inte då jag inte äget ett.
Hmmz. Det blir förstås förbaskat kostsamt att köpa både ett Realforce och ett Novatouch, bara för att kunna uppleva äkta Toprekänsla med MX-caps, men lite sugen är jag allt.

Av de recensioner jag läst så får tyvärr Novatouch konsekvent stryk av Realforce i kvalitetskänsla och ljud, och det enda positiva med Novatouch är mx-stems och minimala yttermått.

Det bästa vore ju om Topre släppte ett eget med mx-stems, förstås...
2014-11-21, 13:51   #1804

herpaderpie

Medlem

Registrerad: feb 2013

Citat:
Det enklaste och säkraste är att löda loss switcharna det gäller, annars så kan man dränka de switchar som är påverkade i alkohol, men tror inte det kommer hjälpa i längden då du måste få ut allt kladd ur switchen och det kan vara svårt utan att löda loss den och plocka isär den för att göra rent. Och gör man det så är det lika bra att bara byta ut den mot en ny istället.
Testade med finsprit(95% alk.) blev bättre men inte helt nöjd, så gick och köpte ett nytt istället!
herpaderpie är inte uppkopplad
2014-11-26, 14:12   #1805

Firkraag

Medlem

Firkraags avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2002

Någon som vet ifall https://www.inet.se/produkt/6607041/...darkgrey-blank är kompatibelt med CM Storm Novatouch, rätt stabilisatorer osv?
Firkraag är inte uppkopplad
2014-11-26, 14:33   #1806

huttala

Tangentbords-
konnässör

huttalas avatar

Plats: Örebro

Registrerad: sep 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Firkraag Visa inlägg
Någon som vet ifall https://www.inet.se/produkt/6607041/...darkgrey-blank är kompatibelt med CM Storm Novatouch, rätt stabilisatorer osv?
Jag vet om någon dag när jag får mitt Novatouch.
Kan kolla hur stemsen ser ut då.

Har du redan ett så kan du ju ta kort på hur det ser ut under spacebaren så kan jag ta en titt.
2014-11-26, 15:34   #1807

Firkraag

Medlem

Firkraags avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2002

Citat:
Jag vet om någon dag när jag får mitt Novatouch.
Kan kolla hur stemsen ser ut då.

Har du redan ett så kan du ju ta kort på hur det ser ut under spacebaren så kan jag ta en titt.
Då får vi den nog samtidigt, tog en chansning på PBT setet. Kan sälja vidare om den inte passar som den ska.
Firkraag är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker