Sidan 62 av 62 « Första 1252596061 62

Verktyg Visningsval
2014-12-06, 00:45   #1831

Klappis

Medlem

Klappiss avatar

Plats: Örebro

Registrerad: jan 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av deeyay Visa inlägg
www.keyboardco.com

Beror lite på vad du vill ha. Jag köpte ett 88UB 45g som jag hade ett tag men sedan sålde igen. Skulle jag köpa ett till idag så skulle det nog bli ett med variable force denna gång då jag inbillar mig att det skulle vara skönare men då får man också med numpad på köpet. Huruvida du ser det som en fördel eller nackdel kan bara du svara på. TKL är alltid nice och stiligt. Men samtidigt opraktiskt beroende på vad man håller på med.
Oj vad dyrt! Sålde inte en finsk nätbutik just den modellen 500kr billigare?
Intel i7 4770K 3,5GHz | Noctua NH-U14S | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | 4x8gb Crucial Ballistix Sport VLP DDR3 PC12800/1600MHz | Gigabyte HD6850 1024mb | Antec Solo II | Super Flower SF-500P14FG Platinum Passive 500W | Dell UltraSharp 2407WFP-HC | WD Green WD40EZRX 64MB 4TB | WD Green WD30EZRX 64MB 3TB | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-760SA | RME BabyFace | Windows 8 Pro x64
Klappis är inte uppkopplad
2014-12-06, 01:42   #1832

huttala

Tangentbords-
konnässör

huttalas avatar

Registrerad: sep 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av splitfile Visa inlägg
Hur tyckte du "black on black" var? Är det svårt att se "trycket" på tangenterna? Stör man sig på det?

/S
Så länge det inte är dagsljus på tangentbordet så kan du inte räkna med att se vad det står på tangenterna.
Å andra sidan är ju det lite meningen med det hela, du ska ändå inte titta på tangentbordet när du skriver, så känner du att du saknar texten på tangenterna så har du inte rätt fingersättning.
2014-12-06, 01:43   #1833

huttala

Tangentbords-
konnässör

huttalas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Klappis Visa inlägg
Oj vad dyrt! Sålde inte en finsk nätbutik just den modellen 500kr billigare?
Jo, det gjorde dom. Men det var 105UFW och de sålde nog ut det billigt för att "svensson" inte fatta skillnaden mellan det och ett vanligt tangentbord, och därmed valde att köpa andra tangentbord....
2014-12-06, 02:04   #1834

Klappis

Medlem

Klappiss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av huttala Visa inlägg
Jo, det gjorde dom. Men det var 105UFW och de sålde nog ut det billigt för att "svensson" inte fatta skillnaden mellan det och ett vanligt tangentbord, och därmed valde att köpa andra tangentbord....
Ja tyvärr så nöjer sig många med billigt skräp men visst har många fått upp ögonen för mekaniska tangentbord idag? Vad var skillnaden mellan den och 105UB som säljs nu?
Intel i7 4770K 3,5GHz | Noctua NH-U14S | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | 4x8gb Crucial Ballistix Sport VLP DDR3 PC12800/1600MHz | Gigabyte HD6850 1024mb | Antec Solo II | Super Flower SF-500P14FG Platinum Passive 500W | Dell UltraSharp 2407WFP-HC | WD Green WD40EZRX 64MB 4TB | WD Green WD30EZRX 64MB 3TB | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-760SA | RME BabyFace | Windows 8 Pro x64
2014-12-06, 09:58   #1835

deeyay

Medlem

Registrerad: jul 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av splitfile Visa inlägg
Ok :-) Får man fråga vad som gjorde att du valde att sälja?

/S
Jag tycker att det är ett skönt tangentbord helt klart. Väldigt mjukt och behagligt att skriva på. Men jag föredrar personligen lite mer hård känsla/distinkt feedback under fingrarna när jag skriver och använder mig utav blåa Cherrybrytare eller mitt IBM Model M.
deeyay är inte uppkopplad
2014-12-06, 15:13   #1836

huttala

Tangentbords-
konnässör

huttalas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Klappis Visa inlägg
Ja tyvärr så nöjer sig många med billigt skräp men visst har många fått upp ögonen för mekaniska tangentbord idag? Vad var skillnaden mellan den och 105UB som säljs nu?
Skulle tro att det är färgen som är skillnaden.
105 UFW är iaf variabelt och helvitt.
2014-12-08, 17:33   #1837

deeyay

Medlem

Mitt Func fick spunk idag när jag kopplade in det i ett USB 3.0 uttag på min nya dator. Inom bara ett par minuter så blinkade belysningen på det ett par ggr och tangenter fastnade i nedtryckt läge 2 ggr. Kopplade in det i ett 2.0 och det beter sig normalt igen. Den nya datorn har även en PS/2 ingång så jag slipper skaffa en sån där adapter till mitt Model M =)
2014-12-08, 18:57   #1838

huttala

Tangentbords-
konnässör

huttalas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av deeyay Visa inlägg
Mitt Func fick spunk idag när jag kopplade in det i ett USB 3.0 uttag på min nya dator. Inom bara ett par minuter så blinkade belysningen på det ett par ggr och tangenter fastnade i nedtryckt läge 2 ggr. Kopplade in det i ett 2.0 och det beter sig normalt igen. Den nya datorn har även en PS/2 ingång så jag slipper skaffa en sån där adapter till mitt Model M =)
Kan säga att mitt Model M inte fungerade i några datorer med vanligt PS/2 uttag. Moderkortstillverkarna fuskar nuförtiden med hur mycket kräm porten ska ge ut.
Men du kanske hade tur och det fungeradE?
2014-12-08, 19:31   #1839

deeyay

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av huttala Visa inlägg
Kan säga att mitt Model M inte fungerade i några datorer med vanligt PS/2 uttag. Moderkortstillverkarna fuskar nuförtiden med hur mycket kräm porten ska ge ut.
Men du kanske hade tur och det fungeradE?
Jaså. Då hade jag tur då mitt fungerar tack och lov som det ska i PS/2 ingången.
2014-12-14, 09:25   #1840

mezzo_

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2004

CM har som bekant(?) Gett sig in i den Cherry-dominerade gamingvärlden med ett tangentbord som använder modifierade Topre-switchar istället för Cherry MX som så gott som alla andra använder.

Dels tycker jag att priset är lite grovt, men om man ska jämföra äpplen och päron så kostar det en del att köpa ett 'riktigt' Topre-tangentbord från exempelvis Keyboardco också. Jag är dels till följd av vana och dels till följd av ett smärre handikapp väldigt avigt inställd till Cherry-MX och deras allmänna metodik. Jag är uppväxt med Keytronic Ergoforce och hade det i flera år när jag började spela (tills de drog sig ur EU-marknaden). Jag står inte ut med något av de 'gamingtangentbord' som jag testat. Jag är något beroende av relativt kvalitativa rubber domes för att få rätt känsla. Egentligen är det bara Keytronics Ergoforce som står upp 100% för mina krav om känsla men jag har hittat ett ganska billigt Lenovotangentbord som har rätt så hög kvalitet på sina rubber domes. Lenovo ThinkPlus Enganced Performance Keyboard

Det har de extraknappar jag vill ha (tenkeyless är otänkbart för mig, hur kan man leva utan numpad?) inklusive mediaknappar för att styra media och volym och öppna program. Det är inte speciellt inriktat mot gaming och känns ändå hela tiden som en krompromiss. Helst har jag, som med Ergoforce, tangenter med olika motstånd då det underlättar en lätt motorisk nedsättning jag har i vänster hand.
Alltså undrar jag på och väntar på en modell av exempelvis denna design fast med Topre-switchar. Jag är inte mycket för lysande och blinkande, avskalat men med de där extra småfunktionerna för att underlätta vardagen lite.

Så, finns det något i pipeline hos någon av alla gaminginriktade företag?
2014-12-14, 19:35   #1841

huttala

Tangentbords-
konnässör

huttalas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mezzo_ Visa inlägg
CM har som bekant(?) Gett sig in i den Cherry-dominerade gamingvärlden med ett tangentbord som använder modifierade Topre-switchar istället för Cherry MX som så gott som alla andra använder.

Dels tycker jag att priset är lite grovt, men om man ska jämföra äpplen och päron så kostar det en del att köpa ett 'riktigt' Topre-tangentbord från exempelvis Keyboardco också. Jag är dels till följd av vana och dels till följd av ett smärre handikapp väldigt avigt inställd till Cherry-MX och deras allmänna metodik. Jag är uppväxt med Keytronic Ergoforce och hade det i flera år när jag började spela (tills de drog sig ur EU-marknaden). Jag står inte ut med något av de 'gamingtangentbord' som jag testat. Jag är något beroende av relativt kvalitativa rubber domes för att få rätt känsla. Egentligen är det bara Keytronics Ergoforce som står upp 100% för mina krav om känsla men jag har hittat ett ganska billigt Lenovotangentbord som har rätt så hög kvalitet på sina rubber domes. Lenovo ThinkPlus Enganced Performance Keyboard

Det har de extraknappar jag vill ha (tenkeyless är otänkbart för mig, hur kan man leva utan numpad?) inklusive mediaknappar för att styra media och volym och öppna program. Det är inte speciellt inriktat mot gaming och känns ändå hela tiden som en krompromiss. Helst har jag, som med Ergoforce, tangenter med olika motstånd då det underlättar en lätt motorisk nedsättning jag har i vänster hand.
Alltså undrar jag på och väntar på en modell av exempelvis denna design fast med Topre-switchar. Jag är inte mycket för lysande och blinkande, avskalat men med de där extra småfunktionerna för att underlätta vardagen lite.

Så, finns det något i pipeline hos någon av alla gaminginriktade företag?
Jag skulle köpa ett Novatouch och sen en numpad vid sidan av om jag var du. Alternativt ett Realforce. Finns inte så många alternativ tyvärr.
2014-12-17, 02:31   #1842

Klappis

Medlem

Klappiss avatar

Fick min Ducky DK9008 G2Pro Dyesub idag. Imponerande kvalitet och snygg som s*t*an!

Tyvärr saknas usb-kabel. Någon som vet var man kan få tag på Duckys egna usb-kablar? Inet.se som är ÅF till Ducky kunde inte sälja mig annat än no-name usb-kabel.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb