Sveriges äckligaste musmatta rengjord, film

Permalänk
Medlem

Sveriges äckligaste musmatta rengjord, film

Jag köpte häromveckan en ny musmatta och när jag då fick ut min gamla Fatal1ty Fat Pad från 2005 i ljuset fick jag en smärre chock över hur den såg ut. Jag har senaste åren då och då tänkt att den ändå börjar bli rätt så skitig och borde bytas ut. Jag menar, jag har ju trots allt spillt både öl, vin, dricka, snus åtskilliga gånger och dagligen besudlat den med sin beskärda andel svett och låg-sens-genererad kroppspeeling.

Det har gått 7 år sedan jag köpte denna och jag har ju hunnit bli rätt så fäst vid den. Jag kunde inte bara slänga denna utan ett värdigt försök till räddning. Jag delar med mig av min räddningsaktion!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Skrivet av sCaz:

jag har ju trots allt spillt både öl, vin, dricka, snus åtskilliga gånger

Fyyyyfaaan ;D

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Avstängd

.. Sådär ser min matta ut som jag köpte i sommras. ):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Var det vanlig tvål du använde när du skrubbade den?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Därför man kör utan musmatta direkt på skrivbordet

Permalänk
Medlem

Icemat -04

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

eller använder en Icemat i glas... mycket hygieniskt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Miljövänligt att köra en hel tvättmaskin för 1 musmatta. Men det var ett kul initiativ och Mythbusters skulle vara stolta över resultaten du presenterat

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Resultatet blev hur bra som helst! Var det vanlig handtvål du använde? Dock är jag lite oroad över hur musmattans yta blir efteråt, märkte du någonting markant? Jag har nämligen en QPAD UC-musmatta, vars yta är ganska känslig. Det är en jättebra musmatta, men jag vet inte riktigt om jag skulle våga rengöra den på det här sättet.

Permalänk
Medlem

Bläääää

Permalänk
Medlem

Om det där är hur din musmatta såg ut, undrar jag med spänning hur ditt tangentbord ser ut

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

.. Sådär ser min matta ut som jag köpte i sommras. ):

Då får du fan börja duscha oftare!

Skrivet av devhdc:

Var det vanlig tvål du använde när du skrubbade den?

Yepp, vanlig handtvål.

Skrivet av scienta:

Miljövänligt att köra en hel tvättmaskin för 1 musmatta. Men det var ett kul initiativ och Mythbusters skulle vara stolta över resultaten du presenterat

Hehe, kanske inte men jag skulle för mitt liv inte ha lagt in kläder i samma maskin!

Skrivet av Subdubwise:

Resultatet blev hur bra som helst! Var det vanlig handtvål du använde? Dock är jag lite oroad över hur musmattans yta blir efteråt, märkte du någonting markant? Jag har nämligen en QPAD UC-musmatta, vars yta är ganska känslig. Det är en jättebra musmatta, men jag vet inte riktigt om jag skulle våga rengöra den på det här sättet.

Jag menar ju det! Japp, vanlig handtvål och jag kan inte påstå att jag märkte något direkt slitage på ytan förutom någon noppa här och där som jag förvisso inte vet om de fanns där innan eller ej. Jag gick ann ganska hårt eftersom jag inte hade någon ambition att använda musmattan seriöst efteråt, man kan nog vara mycket försiktigare. Kanske en sån där disksvamp i lugnt tempo är det ultimata. Resultatet blev dock så bra så den fick följa med mig till min plats på jobbet

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Bra återanvändning att ta med den till jobbet, tjänar den där några år till så har du nog tillgodogjort för den där tvättmaskinsrundan miljömässigt sett

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem

Tror nästan textiltvätt skulle fungera bättre.... http://www.jula.se/textiltvatt-extreme-nano-tech-400-ml-62908...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Mysigt!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Phanteks P500A | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fyfan, hade man slickat på den musmattan hade man fan dött på direkten XD Hehe
Inte för jag vet varför man skulle slicka på den från första början,? menmen.
Blev ren i fin tillslut iallafall

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Fint resultat där.

Permalänk
Medlem

på en 7 år gammal musmatta med motiv varav att inte användas så blire dyrt att använda den där har man några glas att diska så kan man slänga i musmattan och köra hårt istället och spare de pengarna

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Har testat den där, och mitt resultat va en jobbig lukt utan att bli något renare alls i stort sett. Men på musmatta, kanske de kanske

Visa signatur

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Permalänk
Medlem

alla musmattor ska i princip gå och handdiska, bara låta dom torka ordentligt

Permalänk
Medlem

du, diabloskivan från lanet på örnen, hur går det med den? kan man byta den mot en diablo 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Därför man kör utan musmatta direkt på skrivbordet

Då får du snart köra skrivbordet i tvättmaskin

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bara jag som tvättar mattan några gånger om året? (Känns som att glidet försvinner sakta, en tvätt så är det tillbaka)
Har iofs en plastmatta så tar typ 5min att spola av den och torka.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Icemat -04

Skrivet av Nimrood:

eller använder en Icemat i glas... mycket hygieniskt.

Ni råkar inte veta om man kan köpa nya sånna någonstans? I glas alt. metal? Har letat men förgäves... Sitter nu här med gråten i halsen och vilar handen på nån mjuk matta från Steelseries! =(

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Hur blir mattans yta mot musen (HIHIH) efter tvätt?
Har en Steelseries QCK+ SK Gaming som skulle må bra av en liknande tvätt.

Skrivet av Grumie:

Ni råkar inte veta om man kan köpa nya sånna någonstans? I glas alt. metal? Har letat men förgäves... Sitter nu här med gråten i halsen och vilar handen på nån mjuk matta från Steelseries! =(

Kan leta fram en Razer Exactmat som du kan få mot fraktkostnad och en kram. Använd 2 timmar max. Tror jag vet var den är

Permalänk
Medlem

Låter som foppatofflor när du går

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myrmeldjyr:

Hur blir mattans yta mot musen (HIHIH) efter tvätt?
Har en Steelseries QCK+ SK Gaming som skulle må bra av en liknande tvätt.

Kan leta fram en Razer Exactmat som du kan få mot fraktkostnad och en kram. Använd 2 timmar max. Tror jag vet var den är

Om han inte vill ha den, så tar jag den. Sitter med en mjuk just nu.. Blir lagom snuskig efter ett tag ):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Grumie:

Ni råkar inte veta om man kan köpa nya sånna någonstans? I glas alt. metal? Har letat men förgäves... Sitter nu här med gråten i halsen och vilar handen på nån mjuk matta från Steelseries! =(

Skrivet av Demonoidz:

Om han inte vill ha den, så tar jag den. Sitter med en mjuk just nu.. Blir lagom snuskig efter ett tag ):

Skicka PM till mig där ni även skriver hur bra eran kram är.

Permalänk
Medlem

Finns en trend med lortiga musmattor. Den med sunkigaste mattan brukar vara den som toppfrallar på LAN´et.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Lite waste med 7års samlad skit så får man inte ens se den! Du skulle lagt den i en balja med något starkt medel ett tag får man se hur vattnet ser ut efter.