2014-10-15, 20:05   #1261

Swedishg33k95

Medlem

Swedishg33k95s avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av griid_83 Visa inlägg
Helv*te vad du har program igång!!!
Ja jag gillar att ha alla synliga också, men helst hade jag velat ha endast dem viktiga programmen där nere. Men ja helt klart många
Intel i7 930@ 4.2GHz | Asus Rampage Extreme III | LIAN LI PC-77F | 2x GTX 480 SLI | 6Gb Corsair Dominator 1800Mhz | Intel X25-M G2 80Gb x2 i Raid 0 | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 0 Riggen | MK-85 <3
Citera, annars kommer jag inte tillbaka!
Swedishg33k95 är inte uppkopplad
2014-10-16, 10:24   #1262

Release

Medlem

Releases avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2009

Har någon av er testat att färga t. ex. ducky-keycaps själva? Såg nån på geekhack som färgat sina gråa keycaps med en textilfärg, den här tror jag det varvilket såg jävligt bra ut. Eftersom det bara är några stycken jag vill ha i den här färgen funderar jag på om det skulle funka att färga svarta keycaps med den textilfärgen...

Såhär såg hans ut:
Release är uppkopplad nu
2014-10-18, 08:11   #1263

Leedogustav

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Release Visa inlägg
Har någon av er testat att färga t. ex. ducky-keycaps själva? Såg nån på geekhack som färgat sina gråa keycaps med en textilfärg, den här tror jag det varvilket såg jävligt bra ut. Eftersom det bara är några stycken jag vill ha i den här färgen funderar jag på om det skulle funka att färga svarta keycaps med den textilfärgen...

Såhär såg hans ut: http://i.imgur.com/4Jkb006.jpg
Så länge det är PBT är det lungt! ABS deformeras runt 60 grader men PBT kan klara sig till över 100. Du kan ju testa med en tangent som du inte bryr dig om så mycket först, vill gärna se dina resultat!
Leedogustav är inte uppkopplad
2014-10-18, 13:43   #1264

huttala

Tangentbords-
konnässör

huttalas avatar

Plats: Örebro

Registrerad: sep 2005

Citat:

Såhär såg hans ut: http://i.imgur.com/4Jkb006.jpg
Värt att notera är att det är ganska svårt att få en jämn nyans över alla tangenter, och ju längre du har tangenterna i "soppan" ju mörkare blir de.

Man bör också vara riktigt noga med att göra rent tangenterna så att det inte är någon smuts eller fett eller liknande någonstans för då kommer det bli färgskiftningar.

Ju mörkare färg du har på plasten ju mindre kommer färgen du färgar med synas.

Har själv inte gett mig på detta då jag inte hittade någon vettig färg att köpa inom Sveriges gränser så vet bara hur det gått för andra som gjort detta.
2014-10-18, 14:59   #1265

Release

Medlem

Releases avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Leedogustav Visa inlägg
Så länge det är PBT är det lungt! ABS deformeras runt 60 grader men PBT kan klara sig till över 100. Du kan ju testa med en tangent som du inte bryr dig om så mycket först, vill gärna se dina resultat!
Tror jag skippar det och satsar på Originative's Royal Purple Keyset ändå. Tänkte kombinera dem med deras Apple Green och även om den lila är ett par nyanser ljusare än jag egentligen vill ha är det de mörkaste lila jag hittat som går att köpa. Färgning får blir ett senare projekt isåfall.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av huttala Visa inlägg
Värt att notera är att det är ganska svårt att få en jämn nyans över alla tangenter, och ju längre du har tangenterna i "soppan" ju mörkare blir de.

Man bör också vara riktigt noga med att göra rent tangenterna så att det inte är någon smuts eller fett eller liknande någonstans för då kommer det bli färgskiftningar.

Ju mörkare färg du har på plasten ju mindre kommer färgen du färgar med synas.

Har själv inte gett mig på detta då jag inte hittade någon vettig färg att köpa inom Sveriges gränser så vet bara hur det gått för andra som gjort detta.
Jag har bara svarta tangenter hemma för tillfället, får nog lägga den planen på vänt. Men tack för bra tips, ska komma ihåg det tills jag börjar experimentera med färgning.
Release är uppkopplad nu
2014-10-18, 17:38   #1266

Vaun

Medlem

Vauns avatar

Registrerad: jan 2014

Äntligen! Nu ska jag bara ordna ett handledsstöd, ny knappsats och en snyggare kabel. Som synes på bilden försökte jag göra en egen coil, men hade lite bråttom så tänkte inte på kontakternas placering och gjorde allt lite för fort.

Edit, ursäkta den dåliga bilden.

Senast redigerad av Vaun 2014-10-18 klockan 17:47.
2014-10-20, 14:52   #1267

Magenus

Medlem

Registrerad: jan 2012

Tänkte lägga upp lite bilder på mitt nya Tangentbord med mina möss

http://imgur.com/a/5jpL2
Magenus är inte uppkopplad
2014-10-20, 17:38   #1268

Release

Medlem

Releases avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Magenus Visa inlägg
Tänkte lägga upp lite bilder på mitt nya Tangentbord med mina möss

http://imgur.com/a/5jpL2
Smexigt med det gröna razertemat på hela bordet, men kör du LED:sen på fullt blås till vardags?
Release är uppkopplad nu
2014-10-20, 20:05   #1269

tyvar1

Medlem

tyvar1s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2011

Beställde en sleevad coilad kabel från pexon nyss till min JD40(Som borde vara färdig byggd i slutet av oktober) Kommer se sjukt snyggt ut på min blivande Nexus 9!
Intel i5 2500k @ 4.5GHz | 2x Nvidia GTX 580 | Samsung SSD 840 PRO 256GB | ASRock P67 Extreme 6 | Cooler Master HAF X | Eizo EV2736W IPS, BenQ XL2410T 120hz | Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | OCZ ZX 1000W | Asus Xonar Essence STX | Audio Technica ATH-M50 | Samson C03U Microphone | Steelseries SENSEI | Ducky Premier | Poker II | JD40 |
tyvar1 är inte uppkopplad
2014-10-21, 19:30   #1270

Magenus

Medlem

Registrerad: jan 2012

Citat:
Smexigt med det gröna razertemat på hela bordet, men kör du LED:sen på fullt blås till vardags?
Ja i princip

Jag letar efter en Corsair Spacebar, den med gummi textur på. Den finns på alla deras mekaniska tangentbord utom RGB serien. Jag kan antingen betala en slant eller erbjuda ett byte till den jag har, det är en sådan som sitter på RGB serien. Har även en annons i marknaden om någon annan skulle kunna tänkas ha en över

//Magenus
Magenus är inte uppkopplad
2014-10-22, 11:59   #1271

Vaun

Medlem

Vauns avatar

Börjar nästan ångra att jag körde på ISO tangentbord, ett helvete att hitta keycaps. Hade velat ha ett fullt set med DSA PBT caps -.-
2014-10-22, 12:08   #1272

Release

Medlem

Releases avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Vaun Visa inlägg
Börjar nästan ångra att jag körde på ISO tangentbord, ett helvete att hitta keycaps. Hade velat ha ett fullt set med DSA PBT caps -.-
Jag kanske har missat något men det borde väl gå att köpa ett keyset och sedan komplettera med en ensam iso-enter?
Release är uppkopplad nu
2014-10-22, 12:34   #1273

seville57

Medlem

seville57s avatar

Plats: Höganäs,Skåne

Registrerad: feb 2010

Citat:
Jag kanske har missat något men det borde väl gå att köpa ett keyset och sedan komplettera med en ensam iso-enter?
Jo det funkar, men tänk på att "US Left Skift" å kanske vissa "US Space" inte passar på ISO t-bord.

Har själv ett par US keycaps set, sitter just nu med ett amerikanst Ducky Shine 3, har ett par ISO Ducky Shine 3 med "US" keycaps set på, har fått använda Ducky:s svarta ISO Enter* eller den rosa ISO Enter* från mitt vita Ducky Shine 2, har även använt den rosa ISO Enter från mitt WASD ISO keycaps set.

Använder just nu den rosa "spacen" från det vita ISO Shine 2 bordet på det amerikanska Shine 3 bordet.

* = Enter som sitter på t-bordet vid köp.

T-bordet i sign används inte just nu, kör med ett US Ducky Shine 3 med svarta brytare å röda LEDs.

Ensam ISO Enter: http://www.wasdkeyboards.com/index.p...mx-keycap.html

Senast redigerad av seville57 2014-10-22 klockan 13:17. Anledning: Tillägg i txt.
Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 Cherry MX Red, magenta leds, pink/black/blue keycaps. Mionix Avior 7000.
seville57 är uppkopplad nu
2014-10-22, 14:39   #1274

Jockefoten

Medlem

Är det någon här som använder dessa http://www.inet.se/produkt/6607039/d...ordic-engraved
I så fall hur är den blåa färgen i verkligheten? Jag har nämligen ljusblåa ISO-104 som behöver kompletteras med Enter, etc.

Så ser det ut nu, dvs. väldigt ljusblå.
Jockefoten är inte uppkopplad
2014-10-22, 15:26   #1275

Vaun

Medlem

Vauns avatar

Citat:
Ja det går, men det kan vara knökigt om det är ett speciellt set du är ute efter. Just DSA profilen som jag vill ha verkar omöjligt att hitta en iso-enter med.
2014-10-22, 16:57   #1276

Release

Medlem

Releases avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av seville57 Visa inlägg
Jo det funkar, men tänk på att "US Left Skift" å kanske vissa "US Space" inte passar på ISO t-bord.

Ensam ISO Enter: http://www.wasdkeyboards.com/index.p...mx-keycap.html
Du har rätt, jag borde inte ha sagt något, den där layoutskillnaden kan skapa problem.

ANSI

ISO

Citat:
Ja det går, men det kan vara knökigt om det är ett speciellt set du är ute efter. Just DSA profilen som jag vill ha verkar omöjligt att hitta en iso-enter med.
Det är nog inte en bra idé, nej. My bad.
Release är uppkopplad nu
2014-10-22, 23:38   #1277

CCWarlock

Hedersmedlem

CCWarlocks avatar

Plats: Lund, Sverige

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jockefoten Visa inlägg
Är det någon här som använder dessa http://www.inet.se/produkt/6607039/d...ordic-engraved
I så fall hur är den blåa färgen i verkligheten? Jag har nämligen ljusblåa ISO-104 som behöver kompletteras med Enter, etc.

Så ser det ut nu, dvs. väldigt ljusblå.
http://i.imgur.com/lGDWJeF.jpg
http://www.sweclockers.com/forum/56-...l#post14678343

yayaya I am Lorde yayaya
CCWarlock är uppkopplad nu
igår, 01:09   #1278

Findecanor

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2010

Citat:
Just DSA profilen som jag vill ha verkar omöjligt att hitta en iso-enter med.
Det är för att Signature Plastics inte tillverkar någon ISO Enter-tangent med DSA-profilen. De set som har gjorts i DSA-profil för ISO har haft en Enter-tangent i DCS-profil istället.
Findecanor är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker