Razer Blackwidow Ultimate elr Blackwidow Elite 2013

Permalänk

Razer Blackwidow Ultimate elr Blackwidow Elite 2013

Har bestämt mig för att köpa ett razer tangentbord, mest på grund av priset och MX Cherry Blue. Dock så har jag hamnat i ett dilemma :s

Razer Blackwidow Expert 2013 (länk!) säljs för 789kr. Det är som sagt den nya versionen, som ska vara betydligt bättre än dom äldre.

Dock så säljer Kjell&Company Razer Blackwidow Ultimate (den äldre versionen) för nästan samma pris, vilket inkluderar blå bakgrundsbelysning.

Så, vilket ska jag satsa på? Är 2013-versionen så pass mycket bättre, att inte ens bakgrundsbelysning kan slå den?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon155896:

"Har bestämt mig för att köpa ett razer tangentbord"

OnT: Inte direkt nån stor skillnad. Ta det du tycker ser "bäst" ut. Fast personligen skulle jag tagit 2013 versionen.

Permalänk

Håller med kattmat..

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

fast det razer tangentbordet var ju mkt snyggare

Visa signatur

Intel 3750k 3.4Ghz || Msi Gtx 680 Lightning || 8Gb DDR3 1600Mhz || Asrock Z77E-ITX || XFX 750W || Bitfenix Prodigy

Permalänk
Medlem

Håll dig från Razer om du vill ha kvalitét. Jag rekommenderar svenska Qpad om du är på jakt efter mekaniska tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Håll dig från Razer om du vill ha kvalitét. Jag rekommenderar svenska Qpad om du är på jakt efter mekaniska tangentbord.

QPADs mekaniska har likadan kvalite som Razers mekaniska eftersom dom tillverkas av samma företag så den rekommendationen va inte så givande.

Permalänk

Roccat?

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

QPADs mekaniska har likadan kvalite som Razers mekaniska eftersom dom tillverkas av samma företag så den rekommendationen va inte så givande.

Dock är det högre kvalité på qpads tangentbord jämfört med razers även om båda har iOne för qpad moddar tangentborden själva sen med ny platta osv men det är inte precis det bästa men fortfarande bättre än razer.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av NJB Mods:

Roccat har ju inte släppt sitt mekaniska tangentbord än så är det det du tänker på får du väl vänta lite. Ingen aning om vilka som tillverkar de tangentborden heller. När det brukar vara bling bling tangentbord så är det oftast iOne som tillverkar dem vilket inte alls är att föredra.

Ta ett CM storm QFR om du vill ha vanligt TKL eller ett CM storm TK om du vill ha TKL och bakgrundsbelysning.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Har en Razerplanka och rekommenderar den inte! Fungerar kanon 80% av tiden, men har irriterande buggar som att det "hänger" i form av att trycka massa olika tangenter.

MX Blue, fantastiska, du är rätt ute där. Är väl priset som skall tala för just Razers alternativ.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Ducky or go home..:D

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen du ska lägga till lite pengar och köpa ett Ducky