usb stänger av min min mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

usb stänger av min min mus och tangentbord

Hej har byggt ihop en ny dator och nu har jag äntligen fått liv i den men när jag hade installerad alla drivrutiner och startat om datorn så stängdes min muss och tagentbord bara av och ingenting gick längre gick in på bios och där funkar båda två utmärkt. Letade fram ett gammalt ps2 tagentbord och detta funkar, tänkte mig göra en systemåterställning med bara tagentbordet, det går inte när jag fått upp rutan till systemåterställningen så kom er det upp en hjälpruta bara. Tänkte att man kanske kan installera om Windows, men när jag kollade in så känner den inte heller av usbminnet som jag installerade ifrån. Finns det någon möjlighet till att göra en systemåterställning innan man kommer in på windows eller något liknande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt Gigabyte Sabertooth P67 moderkort beter sig dumt när det kommer till USB både i windows 7 och windows 8. Fungerar klockrent i bios/innan windows. Jag får boota upp/starta om datorn flertalet gånger med bara tangentbord och mus inkopplat tills en kombo av dom fungerar. Efter detta får jag sedan labba mig fram till hur usb-enheter i övrigt ska vara inkopplat och starta om flera gånger. Det känns omöjligt strömrelaterat då vi pratar bankdosa, xbox dosa, extern ljudkort för trådlösa hörlurar (som ej förstärker högtalarelement) och redan är problem med bara mus och tangentbord (utan belysning).

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Det finns väl någon inställning i BIOS för hur usb-enheter ska hanteras också.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3