Permalänk
Medlem

Handkontroll till PC, hjälp

Hej, tänkte för första gången köpa en kontroll till PC och undrar vad man ska köpa? Folk snackar mycket om Xbox kontroller och försökte hitta en Xbox One som inte är trådlös för att jag orkar inte hålla på med batterier men lyckades inte att hitta något.
Vad rekommenderar ni för handkontroll som ska vara enbart för spel till Steam (om det nu spelar roll)? Priset spelar ingen större roll!
Tack på förhand!

Permalänk

En helt vanlig kontroll till Xbox 360 är att rekommendera. Mycket ergonomisk och fungerar i alla lägen. Har inte sett någon kontroll med sladd till Xbox One.

Permalänk
Lego Master

Jag gillar Logitech F710. Nu är den förvisso trådlös, men den stöder både DirectInput och XInput, vilket innebär att den både går att använda till spel med Xbox-kontrollergränssnitt och äldre spel. Jag har inte haft några problem med den efter jag kom på att jag var tvungen att installera Microsofts drivisar för Xbox-kontrollerna för att det ska funka, och har nog bara bytt batterier en gång på de 3 år jag har haft den, och den har slitit många timmar i Skyrim.

Bra skit, helt enkelt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Xbox One-kontrollen kan kopplas till datorn med en helt vanlig micro-USB. Fungerar finfint.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

En trådad Xbox One kontroll till pc är på väg. Tydligen så ska den komma någon gång i november. http://www.microsoft.com/hardware/en-us/p/xbox-one-controller...

Nu har jag förvisso inte tagit på en One kontroll och har därför inte jättekoll på vad skillnaden mellan den och en 360 kontroll är, men jag får känslan av att skillnaden inte bör vara enorm. Jag kör på en 360 kontroll och är nöjd. En 360 kontroll lär också vara rätt billig i dagsläget.

Skrivet av Poppu-chan:

Xbox One-kontrollen kan kopplas till datorn med en helt vanlig micro-USB. Fungerar finfint.

Nu när jag i efterhand faktiskt kollade på bilderna på min länk så verkar det inte vara svårare än såhär.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, blir att beställa en vanlig 360 med sladd bara.

Permalänk
Skrivet av marre671:

En trådad Xbox One kontroll till pc är på väg. Tydligen så ska den komma någon gång i november. http://www.microsoft.com/hardware/en-us/p/xbox-one-controller...

Nu har jag förvisso inte tagit på en One kontroll och har därför inte jättekoll på vad skillnaden mellan den och en 360 kontroll är, men jag får känslan av att skillnaden inte bör vara enorm. Jag kör på en 360 kontroll och är nöjd. En 360 kontroll lär också vara rätt billig i dagsläget.

Nu när jag i efterhand faktiskt kollade på bilderna på min länk så verkar det inte vara svårare än såhär.

VIll ha trådlös xbone :< alla är trådade. Hoppas på wireless i framtiden annars stannar min 360 <3