Permalänk

Razer megalodon 7.1

Tjenare allihopa jag tänkte höra snabbt om någon här vet hur man ska fixa ett litet problem åt mig. Jag köpte en ny dator (stationär) och den kan inte känna av usb kontakten till headsetet av nån konstig anledning. Tidigare hade jag bärbar dator och då funkade headsetet perfekt men nu kan jag inte få det att funka har hört många som har haft samma problem. Någon som vet hur man ska fixa det ?

Permalänk
Medlem

Se till att moderkortets drivrutiner och drivrutinerna till USB kontakterna är korrekt installerade. Se även till attt installera drivrutiner för headsetet om några sådana finns.

Visa signatur
Permalänk

Men jag har faktiskt ingen aning om hur man gör det går det att förklara på något sätt hur jag ska göra eller är det svårt?

Permalänk
Medlem

Första steget med alla datorer är att gå ut på tillverkarens hemsida för produkten och ladda hem drivrutinerna, du kör dem som vilket annat program som helst.

Om du har en stationär dator, säg färdigbyggd modell ifrån komplett eller inet så måste du veta vilka delar som finns i den och leta upp varje del för sig. det är inte svårt så länge du vet vad det är för maskin du har och vilka delar som finns i den.

Visa signatur